چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۰۱/۰۲؛

هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها/ وزش باد شدید و تگرگ در تهران

سه شنبه ۲ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 795519
سازمان هواشناسی از بارش باران و برف طی امروز تا شنبه هفته آینده در برخی مناطق کشور و وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ در تهران خبر داد.
وزش باد شدید و تگرگ در تهران
به گزارش جهان نيوز، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در نوار غربی کشور، دامنه‌‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین،‌ البرز،‌ تهران، استان‌های ساحلی دریای خزر و خراسان شمالی بارش باران و برف و در مناطق استان‌های اصفهان،‌ سمنان و یزد بارش‌های پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش‌های امروز برای استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی است.

فردا چهارشنبه در شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکری،‌ سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است. روز پنجشنبه نیز در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین،‌ البرز و تهران و سواحل دریای خزر بارش پراکنده و وزش باد روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز جمعه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب استان‌های کردستان، کرمانشاه و شمال زنجان بارش باران و برف و در اواخر وقت در سواحل دریای خزر بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

شنبه هفته آینده بارش پراکنده در سواحل دریای خزر و شمال غرب ادامه خواهد داشت. همچنین از پنجشنبه تا شنبه آینده در نیمه جنوبی کشور وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران امروز نیمه‌ابری گاهی رگبار،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید با احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی
زمان شروع: صبح سه‌شنبه 1401/01/02
زمان پایان: اواخر وقت سه‌شنبه 1401/01/02

نوع مخاطره: بارش باران، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، وزش باد شدید

منطقه اثر:
سه‌شنبه 1401/01/02: اردبیل، گیلان و غرب مازندران

اثر مخاطره: بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد، کولاک برف در ارتفاعات، تاخیر و احتمال لغو پرواز

توصیه: اجتناب از سفر‌های غیر ضروری، تجهیز خودروها به وسایل ایمنی و گرمایشی و همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ در جاده‌های برف‌گیر، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی بویژه در مسیرهای کوهستانی.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *