کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مقایسه دولت رئیسی با روحانی در شش ماه اول

1 فروردين 1401 ساعت 23:14

موفقیت های دولت سیزدهم در این شش ماه بیشتر از دوره های گذشته بوده است و این امید وجود دارد که این موفقیت ها ادامه دار و مستمر باشد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، حسین گودرزی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عملکرد شش ماهه دولت سیزدهم اظهار داشت: دولت سیزدهم در این شش ماه اقدامات مثبت و هم اقدامات منفی داشته است از جمله اقدامات ضعیف دولت در انتصابات است مثلاً در برخی از وزرا جوانگرایی غیر مرتبط با معیارهای رهبر معظم انقلاب معرفی کرده است.

وی ادامه داد: جوان بودن وزیر یک نقطه مثبت برای دولت است اما آن جوان باید از تجارب گوناگون در حوزه مرتبط داشته باشد از این رو در این بخش دولت بسیار ضعیف عملکرد و انتظارات نمایندگان مجلس را برآورده نکرد شاید بگویند که چرا مجلس به چنین وزرایی رای اعتماد داد این اتفاق به مثابه آن بود که مجموعه نمایندگان می خواستند نشان دهند که از همان ابتدا قصد درگیری با دولت را ندارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: حتی دولت در انتصابات استانداران و فرمانداران در سراسر کشور نیز آنچنان خوب عمل نکرده است یعنی افرادی را بر سر کار آورده است که فارغ از جوان بودن اما تجربه مدیریتی اداره کردن یک استان را ندارد.

گودرزی با بیان اینکه دولت سیزدهم حرکت‌های مثبت و خوبی هم در این ۶ ماه داشته است، تصریح کرد: از جمله اقدامات مثبت دولت سفرهای استانی رئیس جمهور است که توانست ابتدا که میان دولت و ملت ایجاد شده بود را کاهش دهد.

وی افزود: در حوزه سیاست خارجی دولت افتخارات زیادی کسب کرده است مثلاً دولت توانست دیپلماسی منطقه‌ای کشور را فعال کند و ارتباطات خوبی را با کشورهای همسایه برقرار کند یا اتفاق مثبت دیگر عضویت ایران در پیمان شانگهای بود که بعد از چندین سال این اتفاق محقق شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان داشت: دولت سیزدهم حتی در مسئله برجام به خوبی عمل کرد و توانست عزت و استقلال کشور را در این مذاکرات حفظ کند.

گودرزی با اشاره به کمک مجلس به دولت، تاکید کرد: دولت و مجلس یک هدف را دنبال می کنند و همچنین یک هم افزایی و همیاری از سمت مجلس با دولت وجود دارد و هر دو قوا دست در دست هم گذاشت تا مشکلات مردم را کاهش دهند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: موفقیت های دولت سیزدهم در این شش ماه بیشتر از دوره های گذشته بوده است و این امید وجود دارد که این موفقیت ها ادامه دار و مستمر باشد.


کد مطلب: 795507

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/795507/مقایسه-دولت-رئیسی-روحانی-شش-ماه-اول

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com