کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بشار اسد: هدف اسرائیل، آواره کردن مسیحیان است

29 اسفند 1400 ساعت 19:00

رئیس جمهور سوریه تأکید کرد که آواره کردن مسیحیان در قالب یک توطئه خارجی است که رژیم صهیونیستی این مسئله را هدف اصلی خود قرار داده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، نمایندگان انجمن ها و نهادهای فعال در زمینه مسائل بشردوستانه، اجتماعی و توسعه، روز گذشته با بشار اسد رئیس جمهور دیدار کردند. این دیدار در قالب کنفرانس بین المللی کلیسای  کاتولیک و مسیحیت صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اسد در گفت‌وگو با شرکت کنندگان تأکید کرد که بُعد ایدئولوژیک یک جنبه بسیار مهم است، اما جنبه معیشت روزمره به همان اندازه مهم است.

وی ادامه داد، ابتکار مشترک بین کلیسا و جامعه که در این کنفرانس مطرح شد پیام های متعددی دارد که مهمترین پیام این است که نقش ساختارهای مذهبی و اجتماعی در سوریه اعم از انجمن ها و نهادها فقط محدود به جنبه مذهبی نیست، بلکه یک وظیفه اجتماعی است که در توسعه نقش دارد.

رئیس جمهور سوریه خاطر نشان کرد، شهروند مسیحی در سوریه، ضعیف یا شهروند درجه دو نیست، بلکه شریک این کشور است و عنوان این شراکت، کار و تولید است.
اسد تصریح کرد، بن‌مایه اقدامات توسعه‌محور، حفظ توازن اجتماعی است و باید برای فرصت گفت‌وگو و تفکر گروهی که در این کنفرانس حاصل شده است، اهمیت قائل شد و مکانیزمهایی برای آن تدوین کرد.

وی همچنین گفت که آواره کردن مسیحیان، یکی از اهداف اصلی توطئه‌های خارجی علیه منطقه است، ولی به صورت اساسی، یک هدف اسرائیلی است؛ زیرا زمانی که کشورهای منطقه به چند کشور فرقه‌ای تقسیم شد، رژیم صهیونیستی نیز به بافت عادی آن بدل می‌شود.

در همین ارتباط،  مقامات تل آویو از چند روز پیش از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تلاش بسیاری برای انتقال یهودیان این کشور به سرزمین اشغالی انجام دادند، تا جایی که تل آویو از مسکو درخواست کرد تا گذرگاه امن برای خروج یهودیان ایجاد کند که این درخواست با واکنش شدید دولت کی‌اف و احضار سفیر رژیم صهیونیستی همراه شد.

در این راستا «پنینا تامانو شاتو» وزیر جذب مهاجران رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت: «پیام ما به یهودیان اوکرانی کاملا واضح و آشکار بوده است اسرائیل همیشه خانه آن‌ها خواهد بود و دروازه‌های ما به سوی آن‌ها همیشه باز است چه در زمان عادی و چه در دوره‌های بحرانی».

اما به گفته شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی، در سایه جنگ در اوکراین، اکثر یهودیان ساکن این کشور که بیش از ۲۰۰ هزار نفر هستند،  حاضر نشده‌اند به فلسطین اشغالی سفر کنند و ماندن در اوکراین یا سفر به دیگر کشورها را ترجیح می‌دهند


کد مطلب: 795442

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/795442/بشار-اسد-هدف-اسرائیل-آواره-کردن-مسیحیان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com