سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

چند درصد سهام سرخابی‌ها به فروش رسید؟

يکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 795395
با استقبال سرمایه گذاران در آخرین روز کاری بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ و در دهمین روز پذیره نویسی سهام سرخابی‌ها تکمیل و همه سهام تعیین شده که معادل ۱۰ درصد سهام ۲ باشگاه بود، به فروش رسید.
چند درصد سهام سرخابی‌ها به فروش رسید؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، در حالی‌که هنوز ۲۰ روز به پایان پذیره‌نویسی سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مانده، امروز تمامی سهام در نظر گرفته شده برای این پذیره نویسی تکمیل شد و در مجموع حدود هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال سهام سرخابی‌ها به فروش رسید.

مجموع سهام خریداری شده پرسپولیس معادل ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و مجموع سهام خریداری شده استقلال ۳ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال است.

 افزایش سرمایه این ۲ شرکت از محل صرف سهام با سلب حق تقدم دولت بوده است.

در آخرین روز کاری فرابورس و با تمدید مهلت پذیره نویسی تا ساعت ۱۶ امروز شنبه ۲۸ اسفند با توجه به تمدید دوره ثبت سفارش تا ساعت ۱۶ و استقبال سرمایه گذاران تمامی سهام عرضه شده به فروش رسید.

داستان افزایش سقف فروش سهام سرخابی ها به سه میلیون تومان چه بود؟
روز گذشته (جمعه) و پس از پیگیرهای خبرنگار، در گزارشی از افزایش سقف خرید اشخاص حقیقی برای خرید سهام سرخابی‌ها از ۳۰۰ هزار تومان به سه میلیون تومان از روز شنبه ( امروز ۲۸ اسفندماه) خبر داده بود؛ همچنین «حسین قربانزاده» رئیس سازمان خصوصی سازی در گفت‌وگویی با صداوسیما خبر را تایید کرده بود.

 گویا این افزایش خرید سقف توسط اشخاص حقیقی اعلام و اعمال نشد و متقاضیان خرید سهام بیش از سقف ۳۰۰ هزار تومان در تماس با ایرنا به این امر معترض بودند.

در گفت‌وگو با رییس کل سازمان خصوصی سازی دلیل این امر را جویا شدیم که قربانزاده به ناهماهنگی میان سازمان خصوصی سازی و شرکت فرابورس اشاره کرد و گفت: با وجود تایید مدیرعامل شرکت فرابورس و هماهنگی‌های صورت گرفته، متاسفانه آگهی این تغییرات اعلام نشد که شاید دلیل اصلی این بود که با توجه به میزان سهام اندک باقیمانده دلیلی برای این تغییر سقف ندانستند.

وی همچنین تایید کرد که تا پایان وقت امروز همه سهام تعیین شده برای  ٢ باشگاه برای پذیره نویسی به فروش رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *