چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۲
بیست و چهارمین روز جنگ اوکراین؛

«زلنسکی» خواستار انجام مذاکرات فوری با روسیه شد/ انتقال زندانیان داعش از سوریه به اوکراین

شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب: 795348
وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای از انهدام مراکز اطلاعاتی بی سیم و الکترونیکی اوکراین در محور جنوبی این کشور خبر داد.
«زلنسکی» خواستار انجام مذاکرات فوری با روسیه شد/ انتقال زندانیان داعش از سوریه به اوکراین
به گزارش جهان نيوز، بیست و چهارمین روز جنگ اوکراین در حالی آغاز شد که رئیس جمهور روسیه از سکوت کشورهای غربی در قبال بمباران مناطق مسکونی در دونتسک توسط ارتش اوکراین‏، انتقاد کرد.

در ادامه این گزارش می‌توانید تحولات لحظه به لحظه اوکراین را دنبال کنید:

۲۱:۰۳ روسیا الیوم: از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، بیش از ۱۳۰۰۰ اوکراینی وارد اسرائیل شده‌اند

۲۰:۱۷ العربیه؛ نیروهای روسی با موشک گراد مواضع ارتش اوکراین در منطقه دونباس در شرق این کشور را هدف قرار دادند


۱۹:۲۰ اوکراین: پیشروی نیروهای روس به سمت کی‌یف متوقف شده است
وزارت دفاع اوکراین در بیانیه‌ای ادعا کرد: پیشروی نیروهای روسی به سمت کی‌یف متوقف شده و آنها به عقب نشینی ۷۰ کیلومتری از پایتخت مجبور شده‌اند!

۱۹:۱۳ آمریکا به منظور تقویت ناتو نیروی نظامی به صوفیه می‌فرستد
آمریکا به منظور تقویت جبهه پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شرق اروپا شماری از نیروهای نظامی خود را به بلغارستان اعزام می‌کند.

این خبر را «کریل پتکوف» نخست وزیر بلغارستان امروز شنبه پس از دیدار با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در صوفیه اعلام کرد.

۱۹:۱۰ انتقال زندانیان داعش از سوریه به اوکراین
منابع سوری به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفته‌اند نظامیان آمریکا پس از فراری‌دادن زندانیان داعش در شرق سوریه، آن‌ها را عازم اوکراین و همچنین مناطق بیابانی سوریه می‌کنند تا با ارتش سوریه و نیروهای روس بجنگند.

۱۸:۳۰ هیأت نمایندگی روسیه در وین: ما اطلاعات به روزی را در مورد وضعیت نیروگاه‌های چرنوبیل و زاپروژیا در اختیار آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای (IAEA) قرار دادیم

۱۷:۰۴ اتحادیه اروپا ادعاهای روسیه در مورد آزمایشگاه‌های تسلیحات بیولوژیکی در اوکراین را رد کرد
وزارت خارجه اوکراین: اتحادیه اروپا ادعاهای نادرست روسیه در مورد آزمایشگاه‌های تسلیحات بیولوژیکی در اوکراین را رد کرده است.

۱۶:۵۲ رویترز به نقل از مشاور رئیس جمهور اوکراین خبر داد که ذخایر غذایی برای یک سال کافی است؛ اما ممکن است محصولات کافی برای صادرات وجود نداشته باشد

۱۶:۴۶ نبرد نیروهای روس و اوکراین در کارخانه فولاد ماریوپول
وادیم دنیسنکو، مشاور وزیر کشور اوکراین امروز اعلام کرد که نبرد میان نظامیان این کشور و ارتش روسیه در کارخانه فولاد آزوفستال در شهر بندری محاصره شده ماریوپول ادامه دارد.

این کارخانه که یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های اروپا به شمار می‌رود نقش مهمی در اقتصاد اوکراین داشت.

دنیسنکو در یک گفتگوی تلویزیونی با ابراز تاسف از وضعیت این کارخانه افزود: «می‌توانم بگویم که ما این غول اقتصادی را از دست داده‌ایم و در واقع یکی از بزرگترین کارخانه‌های متالورژی اروپا در حال نابودی است.»

۱۶:۳۹ ایندیپندنت: فرمانده ارشد روسیه در جنوب اوکراین کشته شد
اولکسی آرستوویچ، مشاور ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در یک نشست خبری ادعا کرد که یکی از فرماندهان ارشد روسیه در جنوب اوکراین کشته شده است.

۱۵:۲۸ رئیس سازمان فضایی فدرال روسیه: آمریکا در حال بررسی امکان حذف روسیه از سیستم مکان‌یاب "جی.پی.اس" است

۱۴:۴۴ ارتش اوکراین پاتک سنگینی را علیه نیروهای روسیه آغاز کرد
منابع خبری اعلام کردند: ارتش اوکراین پاتک سنگینی را علیه نیروهای روسی در شمال غرب و غرب کی‌یف با هدف بازپس‌گیری مناطقی که به تسلط ارتش روسیه درآمده، آغاز کرده است.

۱۳:۳۰ رئیس جمهور بلاروس: آمریکایی‌های مستقر در «کی‌یف» اوضاع اوکراین را هدایت می‌کنند
«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس امروز شنبه جدیدترین مواضع خود در قبال بحران اوکراین را اعلام کرد. وی به انتقاد از سیاست‌های آمریکا و کشورهای غربی در قبال اوکراین پرداخت.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور اوکراین ضمن محکوم کردن اقدامات خصمانه آمریکا و غرب در اوکراین، گفت: طبق اطلاعاتی که در اختیار داریم، آمریکایی‌ها و غربی‌های مستقر در «کی‌یف» اوضاع اوکراین را هدایت می‌کنند.

۱۳:۲۲ شنیده شدن صدای آژیر خطر در شهر لویو در غرب اوکراین
منابع خبری از شنیده شدن صدای آژیر خطر در شهر لویو در غرب اوکراین خبر دادند و اینکه از ساکنان خواسته شده است که به پناهگاه‌ها بروند.

۱۲:۲۱ وزارت دفاع اوکراین: ارتش اوکراین دسترسی به دریای آزوف را از دست داده است
وزارت دفاع اوکراین اذعان کرد که نیروهای ارتش این کشور در نتیجه تهاجم ارتش روسیه و نیروهای جمهوری دونتسک دسترسی به دریای آزوف را از دست داده‌اند.

۱۲:۱۶ وزارت دفاع روسیه: برای اولین بار در جنگ اوکراین از موشک فراصوت کینجال استفاده شد
ایگور کوناشینکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: نیروهای مسلح روسیه برای اولین بار در جنگ اوکراین از موشک فراصوت کینجال استفاده کرده و یک انبار مهمات نظامی را منهدم کرده است.

وی از انهدام ۶۹ مرکز نظامی، ۱۲ پهپاد، ۴ مرکز فرماندهی، چهار سامانه دفاع هوایی، یک مرکز رادار، سه موشک انداز، ۱۲ انبار موشک و سلاح توپخانه و ۴۳ انبار ادوات نظامی اوکراین خبر داد.

۱۱:۵۴ وزیر خارجه انگلیس: تحریم‌ها علیه تاجران روس را لغو نمی‌کنیم
«لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس سخنانی را در خصوص تحریم‌های روسیه مطرح کرد. وی گفت: تحریم‌هایی که پیشتر علیه تاجران روس اعمال شدند، لغو نخواهد شد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه انگلیس تأکید کرد: ما قصد لغو تحریم‌ها علیه تاجران روس را نداریم زیرا این تاجران باعث شدند تا رئیس جمهور روسیه کارهایی را که امروز همگان می‌بینند، انجام دهد.

وی افزود: بر اساس تحریم‌هایی که علیه تاجران روس اعمال شده است، «رومن آبراموویچ» مالک باشگاه چلسی انگلیس دیگر نمی‌تواند به لندن بازگردد. پیشتر ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در پی تحریم تاجران روس توسط انگلیس در سخنانی طعنه آمیز خطاب به او گفته بود: در موضع خود تجدیدنظر نکنید خانم تراس! ما واقعاً به شما امیدواریم.

۱۱:۳۸ منابع خبری از شنیده شدن صدای آژیر خطر در کی‌یف پایتخت اوکراین خبر می‌دهند

۱۱:۲۹ معاون نخست وزیر اوکراین از موافقت این کشور با گشودن ۱۰ گذرگاه انسانی از جمله از شهر ماریوپول خبر داد

۱۱:۰۱ مراکز اطلاعاتی و الکترونیکی در محور جنوبی اوکراین منهم شد
وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای از انهدام مراکز اطلاعاتی بی سیم و الکترونیکی اوکراین در محور جنوبی این کشور خبر داد.

۱۰:۴۹ آمریکا و اتحادیه اروپا وارد جنگ اقتصادی فراگیر علیه روسیه شده‌اند
«الکسی بارمانف» مدیر بخش امور اروپایی وزارت خارجه روسیه در جدیدترین مواضع خود از تحریم‌های کشورهای غربی علیه مسکو به شدت انتقاد کرد.
بر اساس این گزارش، این مقام روسی تصریح کرد: اعلام جنگ اقتصادی فراگیر از سوی اتحادیه اروپا علیه روسیه عواقب و پیامدهای وخیم و جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت. این تحریم‌ها غیر قانونی و بی سابقه هستند.

۱۰:۳۲ «زلنسکی» خواستار انجام مذاکرات فوری با روسیه شد
«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین امروز شنبه جدیدترین مواضع خود پیرامون بحران این کشور را اعلام کرد. وی در یک پیام ویدئویی با تأکید بر لزوم گفتگو با روسیه گفت: تنها فرصتی که مسکو برای مهار تبعات اشتباهات خود در اوکراین دارد برگزاری مذاکرات صلح است.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور اوکراین افزود: مذاکرات صلح تنها راه برون رفت از شرایط فعلی است. اکنون زمان دیدار است. اکنون زمان گفتگو و مذاکره است. وی افزود: هزینه جنگ اوکراین، خسارات سنگینی برای روسیه به همراه خواهد داشت.
این سخنان در حالی مطرح می‌شود که پیشتر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در سخنانی اعلام کرده بود که تا زمان خلع سلاح اوکراین و تحقق اهداف روسیه، جنگ در اوکراین متوقف نخواهد شد.

۱۰:۱۴ وزیر دفاع آمریکا: برنامه‌ای برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در اوکراین نداریم
«لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا در جدیدترین مواضع خود اعلام کرد که کشورش برنامه‌ای برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در اوکراین ندارد.

۰۷:۰۱ انتقاد روسیه از غرب به دلیل نادیده گرفتن بمباران دونتسک
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان، کی یف را متهم کرد تلاش می‌کند با مطرح کردن پیشنهادهای غیرواقعی از مذاکرات صلح خارج شود. وی به گلوله باران مناطق مسکونی در دونتسک توسط ارتش اوکراین اشاره کرد و از کشورهای غربی به دلیل نادیده گرفتن جنایات جنگی ارتش اوکراین انتقاد کرد.

۰۵:۲۰ فرانسه: اوکراین هیچ برنامه تسلیحاتی بیولوژیکی ندارد
نماینده فرانسه در جلسه شورای امنیت گفت اوکراین به تعهدات خود بر اساس کنوانسیون تسلیحات بیولوژیکی احترام می‌گذارد. روسیه به کارزار ارائه اطلاعات نادرست خود دامن می‌زند در حالی که اوکراین هیچ برنامه تسلیحاتی بیولوژیکی ندارد.

دوریویر گفت: سازمان ملل به طور شفاف در هفته گذشته و امروز نشان داده است هیچ اطلاعاتی درباره وجود چنین برنامه‌ای در اختیار ندارد.

۰۳:۴۰ آمریکا: سلاح‌های ارسالی ما به اوکراین صرفاً دفاعی است
جن ساکی سخنگوی کاخ سفید مدعی شد که سلاح‌های ارسالی آمریکا به اوکراین صرفاً سلاح دفاعی هستند و قابلیت استفاده برای حمله به دیگر کشورها را ندارند.

وی تهدید روسیه در مورد هدف قرار دادن محموله‌های سلاح غرب را کم اهمیت توصیف کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
به پوتین بگوئید با کشتن مردم بیگناه دل امام زمان ما را بدرد میارید.
Iran, Islamic Republic of
در خبر ۱۱:۵۴ نوشته آید:
پیشتر ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در پی تحریم تاجران روس توسط انگلیس در سخنانی طعنه آمیز خطاب به او گفته بود: در موضع خود تجدیدنظر نکنید خانم تراس! ما واقعاً به شما امیدواریم.

در صورتیکه ماریا زاخاروا سخنگوی روسیه است!