پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۲
۴

ادامه ذبح اخلاق در فدراسیون فوتبال

شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۰۲
کد مطلب: 795312
حکم عجیب کمیته استیناف فدراسیون فوتبال و دعوت از کنعانی‌زادگان به تیم ملی، نشان می‌دهد که ذبح اخلاق در دوران پس از ریاست عزیزی خادم نیز ادامه دارد.
ادامه ذبح اخلاق در فدراسیون فوتبال
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، شاید بخشیدن دو جلسه محرومیت محمدحسین کنعانی‌زادگان روی خوش‌تری داشت تا تبدیل کردن آن به دو جلسه محرومیت از بازی‌های دوستانه! حکمی عجیب که فقط از فدراسیون فوتبال ایران بر می‌آمد که روی بی‌اخلاقی ماله‌کشی کند. مسئله‌ای که نشان می‌دهد اخلاق اهمیتی ندارد و با تغییر حکم کنعانی‌زادگان و دعوت مجدد او به تیم ملی، ذبح شده است.

بحث در اینجا قضاوت رفتار کنعانی‌زادگان یا اثبات آن نیست، چرا که این مسئله از سوی ارکان قضایی فدراسیون فوتبال پیگیری شده است. همانطور که مدافع تیم ملی مدعی شده بود که صدای لو رفته متعلق به او نیست و در پلیس فتا نیز شکایتی صورت گرفت، اما قطعاً استعلام‌ها مثبت بود که کمیته اخلاق رأی به محرومیت کنعانی‌زادگان داد. هرچند به رأی اولیه هم انتقادهایی وارد بود، اینکه چرا رأی اقدام به انجام یک بی‌اخلاقی در اردوی تیم ملی فقط دو جلسه محرومیت در پی داشت و اینکه با وجود باز بودن پرونده، چرا چنین بازیکنی باید به تیم ملی دعوت شود.

حتی هم اکنون که کمیته استیناف رأی را تغییر داده، اما این رأی دو جلسه‌ای بازی‌های دوستانه را در پی داشته و بازهم نشان می‌دهد که بازیکن خاطی یک اقدام خارج از اخلاق در اردوی تیم ملی انجام داده است. به فرض که ارکان قضایی فدراسیون فوتبال، قصدی برای محرومیت یا برخورد با کنعانی‌زادگان را نداشتند، اما چگونه است که یک بی‌اخلاقی در تیم ملی به اثبات رسیده و هیچ برخوردی با بازیکن خاطی صورت نمی‌گیرد؟

تبدیل محرومیت دو جلسه‌ای کنعانی‌زادگان به دو جلسه محرومیت از بازی‌های دوستانه، یعنی همان بخشیدن بازیکن خاطی تیم ملی که اقدام به بی‌اخلاقی در اردوی تیم ملی کرد. آیا دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی نباید با بازیکن خاطی خود برخورد کند؟ اگر قانون از بی‌اخلاقی حمایت و فدراسیون فوتبال اخلاق را ذبح می‌کند، باید بازیکن بی‌اخلاق با دعوت مجدد به تیم ملی، پاداش بگیرد؟

اقدام فدراسیون فوتبال و کمیته استیناف برای بخشیدن محرومیت کنعانی‌زادگان و در پی آن دعوت مجدد این بازیکن به تیم ملی از سوی اسکوچیچ، یک پیغام بیشتر ندارد و آن هم این است که بی‌اخلاقی در تیم ملی و فدراسیون فوتبال منعی ندارد. همه می‌گویند لباس تیم ملی مقدس است، آیا با این اتفاق چنین مسئله‌ای زیر سؤال نمی‌رود؟ یعنی بازیکنان آزادند در لباس تیم ملی بی‌اخلاقی کنند و با دعوت مجدد، پاداش هم بگیرند. اگر بار دیگر در اردوی تیم ملی بی اخلاقی شکل بگیرد، هرگونه برخورد یا محرومیت، اقدامی تبعیض آمیز تلقی می‌شود و قطعاً خاطیان احتمالی بعدی نیز توقع دارند مانند کنعانی‌زادگان بار دیگر به تیم ملی دعوت شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
یک عده جمع شده اند و اسمش را گذاشته اند فوتبال!!!!
حسین
Iran, Islamic Republic of
"تصميمات جنجالي داور دربی را به آشوب کشید"
خود شما با این تیترای جانبدارانه تون در این فوتبال بی در و پیکر بی سهم نیستین..‌.
Iran, Islamic Republic of
منافع ملی ایران در میان است ....
Iran, Islamic Republic of
این کادر فنی در حد تیم ملی نیست، لیستی که دعوت کردن صدای همه را درآورده، رامین رضائیان و امید ابراهیمی و حردانی را دعوت نکرده آنوقت نیمکت نشینها را دعوت کرده با این کادر فنی چیزی بدست نمیاد.