جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

نظر مجید جلالی درباره دربی ۹۸

جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب: 795298
یک کارشناس فوتبال ایران می‌گوید استقلال با تساوی در داربی ۹۸ شانس زیادی برای قهرمانی در لیگ بیست‌ویکم دارد.
نظر مجید جلالی درباره دربی ۹۸
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، مجید جلالی درباره داربی ۹۸ اظهار کرد: بازی حساب شده‌ای از طرف هر دو تیم دیدم. تدابیری که برای بازی مشخص کرده بودند، کاملا در بازی مشخص بود و هر دو تیم مشخص بود که برای تمام شرایط بازی، از قبل پیش‌بینی‌هایی کرده بودند. فقط نکته‌ بازی در لحظاتی بود که پرسپولیس ۱۰ نفره گل خورد.

او افزود: در ۲۰ دقیقه اول تقریبا همه چیز در اختیار استقلال بود و به مرور بازی متعادل شد و در ۱۰ دقیقه آخر نیمه اول پرسپولیس بهتر شد و توانست به گل برسد. نیمه اول، نیمه با کیفیت‌تری هم از نظر تاکتیکی و هم از نظر دوندگی بود. در نیمه دوم پرسپولیس دوست داشت بازی را با حفظ توپ کنترل کند اما استقلال راضی به این کار نبود و از طریق تعویض‌هایش می‌خواست قدرت تهاجمی خود را بالا ببرد. در مجموع بازی با کیفیت و از همه مهم‌تر با تدبیر از سوی هر دو مربی دیدیم. تدبیر بازی صرفا محتاطانه و بسته نبود و برنامه‌های هر دو تیم جسورانه بود. استقلال با این که دوست داشت مساوی کند اما در شروع بازی، تهاجمی و جسورانه بازی کرد. نمی‌توانیم بگوییم کدام تیم برتر بود چون هر دو تیم دوندگی بالایی داشتند.

این کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که با توجه به تدابیر مربیان در بازی آیا می‌توان گفت هر دو تیم برای برد وارد زمین شده بودند؟ گفت: حداقل درباره پرسپولیس می‌توانیم چنین چیزی بگوییم. اگر بخواهیم بگوییم استقلال هم کل بازی را برای مساوی بازی کرد، این هم غیر منصفانه است. استقلال هم خیلی جسورانه بازی کرد.

وی در ادامه درباره عملکرد بازیکنان خارجی داربی ۹۸ هم گفت: به نظر من خارجی‌های استقلال مفیدتر بودند و گلی که ژستد زد کاملا حرفه‌ای بود. شما ببینید این بازیکن در آن شرایط چطور به بدن خود کش می‌دهد و درحالی که فرشاد فرجی هم تکل زده بود، مقابل پای او ضربه سر زد. به نظر من تمیروف هم دوندگی زیادی داشت اما از نظر ذهنی خود را آماده نکره بود و در شرایط بازی نبود و فقط زیر توپ می‌زد.

جلالی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا الان می‌توان گفت استقلال بخش زیادی از راه قهرمانی را طی کرده است یا خیر؟ گفت: الان با توجه به این که ۶ امتیاز میان استقلال و پرسپولیس فاصله وجود دارد، باید بگوییم ۶ امتیاز کم نیست و بنابراین استقلال شانس زیادی برای قهرمانی  دارد اما هنوز هفت بازی باقی مانده و استقلال با تیم‌هایی مثل فولاد، سپاهان و مس رفسنجان بازی خارج از خانه دارد و به خاطر همین نمی‌توانیم قطعی بگوییم اما می‌توانیم بگوییم شانس اول قهرمانی است.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره حواشی داربی ۹۸ و اعتراض‌های یحیی گل‌محمدی به داور بازی هم گفت: اگر شما می‌بینید یک مربی همیشه در کنار زمین به داور اعتراض می‌کند و چنین رفتارهایی دارد، این را باید بگذارید به حساب این که آن مربی چنین خصوصیاتی دارد اما وقتی می‌بینید یک مربی در یک بازی چنین رفتاری از خود نشان می‌دهد، مطمئن باشید این رفتار فقط به خاطر آن بازی نیست. مربی‌ای که می‌تواند خودش را کنترل کند، هرچقدر هم فشار زیاد باشد، آن مربی باز می‌تواند خودش را کنترل کند. به اعتقاد من آن چیزی که ما در داربی ۹۸ از یحیی گل‌محمدی دیدیم، حاصل فشار روانی وحشتناکی است که مدت‌هاست روی او است. این فشارها می‌تواند در رابطه با نقل‌وانتقالات و مشکلات مالی که باشگاهش با آن روبه‌رو است باشد.

وی ادامه داد: یحیی گل‌محمدی برای داربی ۹۸ باید تصمیم‌های سختی می‌گرفت. همین که حامد لک را روی نیمکت بگذارد و احمد گوهری را انتخاب کند تا درون دروازه قرار بگیرد یکی از تصمیمات سخت او بود. این که کامیابی‌نیا، سید جلال حسینی و مهدی عبدی بیرون بودند هم تصمیمات سختی بود. همین تصمیم‌ها فشار ایجاد می‌کند. یا اگر به خاطر بیاورید باخت به صنعت نفت در آبادان، هجمه‌های سنگینی روی یحیی گل‌محمدی ایجاد کرد. وقتی چنین واکنشی از یک مربی می‌بینید که قبلا از او چنین رفتاری ندیده‌اید، این واکنش حاصل فشارهای طولانی مدتی است که یک جا به انفجار می‌رسد. مطمئن باشید الان گل‌محمدی خودش در خلوت خودش از این بابت ناراحت است و می‌داند که نمی‌توانست خودش را کنترل کند. این نشان دهده‌های فشارهای طولانی است. الان باید مربیان او و بازیکنان کمک کنند تا گل‌محمدی به آرامش برسد. البته که این رفتار او اصلا مورد تایید نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
......