شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۲
ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه:

اشکی که غرب برای اوکراین می‌ریزد اشک تمساح است/ رژیم صهیونیستی هشدار ایران را دست‌کم نگیرد

جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 795290
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اگر در جامعه فساد بود مسیر اصلاح جامعه با چالش روبرو می‌شود افزود: رسالت نظام اسلامی در تحقق عدالت و بسط قسط در جامعه تعریف شده و وجود مبارک امام زمان صلوات الله علیه راه را برای این تحول در سطح کره خاکی هموار می‌کند و در دوران حکومت آن حضرت شاهد تحقق رسالت انبیا الهی خواهیم بود.
اشکی که غرب برای اوکراین می‌ریزد اشک تمساح است/ رژیم صهیونیستی هشدار ایران را دست‌کم نگیرد
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه اول آخرین نماز جمعه سال ۱۴۰۰ گفت: از نگاه امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب نظام سیاسی و حکمرانی ابزاری است برای دستیابی به ۲ آرمان کلیدی مهم، اول توسعه انسانی، فراهم آوردن زمینه حرکت و رشد و تعالی ملت، ساخت یک جامعه انسانی آراسته به دانش و معرفت و فضائل انسانی و برخوردار از امنیت و رفاه و هدف دوم ساخت یک کشور آباد، مدرن با پیشرفته‌ترین زیرساخت‌ها برای توسعه.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: در مقدمه قانون اساسی این فراز بلند در تحکیم بنیاد‌های اقتصادی اصل رفع نیاز‌های انسان در جهت رشد و تکامل اوست. اگر ادبیات سیاسی ما از کلام انسان ساز امیرالمومنین الهام بگیرد در مسیر دستیبابی به تمدن اسلامی حرکت خواهیم کرد.
 
وی با اشاره به عید نیمه شعبان و مسئله مهدویت ادامه داد: فراهم آوردن زمینه رشد و تعالی آحاد جامعه بشر و آراستگی به قله‌های دانش و علم  در زمان امام عصر ارواحنافدا تحقق خواهد یافت. با اصلاح افراد بشر شعله‌های فساد رو به خاموشی می‌گراید.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه اگر در جامعه فساد بود مسیر اصلاح جامعه با چالش روبرو می‌شود افزود: رسالت نظام اسلامی در تحقق عدالت و بسط قسط در جامعه تعریف شده و وجود مبارک امام زمان صلوات الله علیه راه را برای این تحول در سطح کره خاکی هموار می‌کند و در دوران حکومت آن حضرت شاهد تحقق رسالت انبیا الهی خواهیم بود.
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به بحران اوکراین گفت: ما هرگز از جنگ و تهاجم استقبال نمی‌کنیم، اما اشکی که غرب برای مردم اوکراینی می‌ریزد اشک تمساح است. آن‌ها این شرایط را برای مردم اوکراین به وجود آوردند. این نگاه دوگانه به جوامع بشریت ریشه ظلم و خودخواهی است.

وی با بیان اینکه عصر ظهور عصر رشد علمی و آراستگی به حکمت و عقلانیت است، گفت: در دوران ظهور همه می‌توانند در سایه ریشه کن شدن فقر از امنیت و رفاه برخوردار باشند.
 
ابوترابی فرد در خطبه‌های دوم نماز جمعه ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله علوی گرگانی بیان داشت: اعدام دسته جمعهی ده‌ها جوان آراسته به ایمان توسط رژیم مورد حمایت غرب که این روز‌ها برای حمایت از جنایت او نخست وزیر انگلستان به آن کشور سفر کرد. این موضوع در مغایرت با حقوق اولیه بشر است. آنان که دستشان به این خون‌های پاک آلوده شده است بدانند این اقدامات سرکوب گرانه آتش خشم را علیه حاکمان آن شعله ور می‌کند.
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اقدام مقتدرانه سپاه علیه رژیم صهیونیستی گفت: رجال سیاسی تل‌آویو به هشدار جدی برخی از رجال سیاسی توجه کنند که هشدار ایران را نباید دست‌کم گرفت چرا که برآمده از قدرت و عقلانیت است.  
 
وی گفت: ما در عصر انتظار قرار داریم و باید ویژگی‌های این عصر را تببین کنیم. حکومت جهانی امام عصر راه را برای تعالی آحاد افراد بشر در جامعه انسانی هموار می‌کند. جمهوری اسلامی برای آحاد بشر احترام قائل است.
 
ابوترابی فرد گفت: از مسئولان نظام اسلامی درخواست دارم سال ۱۴۰۱ را سال احترام به حقوق مردم قرار دهند. لذا جامعه منتظر جامعه‌ای است که به کرامت انسان و آزادی او احترام قائل است. منتظران آن حضرت باید سطح عقلانیت و دانش را ارتقا بخشند. جهاد تببین که مورد تاکید رهبر انقلاب است یک حرکت عالمانه مبتنی بر دانش برای تکامل جامعه بشری و تببین حق و باطل است. 
 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه عصر ظهور عصر دانش و حکمت است و ما باید در مسیر علم حرکت کنیم گفت: همچنین عصر انتظار باید عصر مبارزه با جرم و بیداد باشد و اگر ما منتظر می‌دانیم باید در جامعه خود با ظلم مبارزه کنیم. نظام جمهوری اسلام با قدرت در برابر هر ظلم و ستم در اندازه ظرفیت خویش مبارزه خواهد کرد و یکی از دلایل اقتدار ما حرکت در این مسیر است. 
وی با بیان اینکه ویژگی دیگر عصر ظهور عصر جهاد و تلاش است ادامه داد: ملت ایران، ملت اسلام و منتظر باید با ویژگی‌های همچون جهاد، امید به آینده روشن و کوشش شناخته شود، امیدوارم در این مسیر حرکت کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ابو
United States

.....


Iran, Islamic Republic of
اکراین اشتباه کرد که اختیارش را دست آمریکا داد متاسفانه با بچه بازی اکراین را تخریب کردند اگر آتش بسی در کار باشذو خوب کار کنند شاید ۵۰ سال بعد خرابی ها جبران شود.