پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

پوتین: حمله غرب به اقتصاد روسیه ناکام ماند

پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 795188
رئیس جمهوری روسیه یادآور شد که کشورهای غربی در هر صورت تحریم‌هایی را علیه مسکو اعمال می‌کردند و برای این کار فقط نیاز به بهانه داشتند، چراکه سیاست بازدارندگی و تضعیف روسیه، از جمله از طریق انزوای اقتصادی، یک راهکار آگاهانه بلند مدت است.
پوتین: حمله غرب به اقتصاد روسیه ناکام ماند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه در نشستی درباره اقدامات حمایت اجتماعی-اقتصادی از مناطق فدرال اعلام کرد که غرب در سازماندهی «یک حمله برق آسای اقتصادی» علیه روسیه ناکام ماند و اکنون جهان شاهد پایان سلطه غرب در عرصه سیاست و اقتصاد است.

پوتین تأکید کرد که روسیه منابع کافی دارد تا مجبور به «چاپ پول» نباشد و اقتصاد آن قطعاً با واقعیت‌های جدید سازگار خواهد شد. وی وعده داد، در آینده نزدیک، پرداخت‌های اجتماعی به روس‌ها افزایش می‌یابد، به کسب‌وکارها حداکثر آزادی داده شده و به مناطق اختیارات بیشتری داده می‌شود.

رهبر روسیه یادآور شد: کشورهای غربی در هر صورت تحریم‌هایی را علیه مسکو اعمال می‌کردند و برای این کار فقط نیاز به بهانه لازم داشتند. سیاست بازدارندگی، تضعیف روسیه، از جمله از طریق انزوا و محاصره اقتصادی، یک استراتژی آگاهانه بلند مدت است و در عین حال، غرب دیگر این واقعیت را نیز پنهان نمی کند که سعی دارد به «هر خانواده و هر شهروند روسیه» ضربه بزند.

وی افزود: البته تحریم‌ها به نتیجه‌ای نرسیدند و در واقع به خود غرب ضربه زد و از جمله اعتبار آن را تضعیف کرده است. با مسدود کردن ذخایر روسیه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا "یک بحران واقعی" در برابر مسکو ایجاد کردند و "اکنون همه می دانند که ذخایر مالی به سادگی قابل سرقت هستند" و اقدامات آنها درسی برای تجارت روسیه نیز شده است که "هیچ چیز قابل اعتمادتر از سرمایه گذاری در داخل کشور خود نیست."

پوتین از تلاش غرب برای ایجاد شکاف در جامعه روسیه خبر داد
رئیس جمهوری روسیه با اشاره به اینکه، تجاوزات غرب به روس‌ها تمام عیار و پنهان است، هدف غرب از چنین اقداماتی را آشکارا بدتر شدن زندگی میلیونها نفر آزار و اذیت شهروندان روس ساکن خارج از کشور خواند.

ولادیمیر پوتین در این نشست یادآور شد که غرب در تلاش است تا جامعه روسیه را با تکیه بر به اصطلاح ستون پنجم یا همان خائنان ملی که در فدراسیون روسیه کسب درآمد کرده، ولی مناطق ویلایی در کشورهای غربی زندگی می کنند، تجزیه کند. به گفته وی، ولی این افراد نمی دانند که غربی‌ها از آنها تنها به عنوان "مواد مصرفی" استفاده کرده و بعد از رسیدن به هدفشان دور انداخته خواهند شد.

رهبر روسیه تاکید کرد که غرب به خرید و فروش همه چیز عادت کرده است، ولی ظاهراً روسیه و تاریخ آن را به خوبی نمی شناسد و روسیه هرگز در چنین وضعیت بد و تحقیرآمیزی قرار نخواهد گرفت که با کمر خم و زیر بار فشار خارجی زندگی کند.

پوتین: هیچ جایگزینی برای عملیات حفاظت از دونباس وجود ندارد
رئیس جمهور روسیه در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: «هیچ جایگزینی برای عملیات ویژه حفاظت از دونباس وجود ندارد، بحران اوکراین را نمی توان تنها با اقداماتی در قلمرو دو جمهوری دونتسک و لوهانسک حل و فصل کرد. در این صورت، درگیری مسلحانه به طور نامحدود ادامه یافته و خط مقدم جدیدی در امتداد مرزهای این دو جمهوری بوجود می‌آمد.»

ولادیمیر پوتین توضیح داد: «من می خواهم بر یک چیز تأکید کنم و از شما می خواهم که به آن توجه کنید. اگر نیروهای ما فقط در قلمروهای جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوهانسک عمل کرده و به آنها کمک می کردند تا سرزمین های خود را آزاد کنند، این تصمیم نتیجه نداشته و منجر به صلح نمی شد و تهدیداتی که برای کشور ما، روسیه از ابتدا وجود داشت را از بین نمی برد. در چنین شرایطی، فدراسیون روسیه گزینه دیگری جز آغاز عملیات ویژه برای دفاع از خود ندارد. اکنون نیز تمامی وظایف تعیین شده در چارچوب این عملیات در حال اجراست و مقامات امنیت شهروندان روسیه را تضمین خواهند کرد و اوکراین دیگر به عنوان سکوی پرشی برای اقدامات تهاجمی علیه کشور ما مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.»

به گفته وی، حمله دولت اوکراین به دونباس و جمهوری کریمه تنها یک موضوع مربوط به  زمان بود و اقدامات به موقع نیروهای مسلح فدراسیون روسیه نقشه‌های کی‌یف را خنثی کرد.

غرب با ارسال سلاح و مزدوران، اوکراین را به خونریزی سوق می‌دهند
رئیس جمهوری روسیه در این نشست یادآور شد که مقامات کی‌یف اظهاراتی در خصوص قصد خود برای ساخت سلاح‌های هسته‌ای داشتند و این مسئله یک تهدید واقعی بود. 

پوتین افزود: «همچنین برای ما واضح است که حامیان غربی صرفاً مقامات کی‌یف را برای ادامه خونریزی تحت فشار قرار می دهند. به آنها محموله‌های جدید تسلیحات، تجهیزات شناسایی و کمک‌های دیگری از جمله اعزام مستشاران نظامی و مزدوران ارائه می‌شود. و این در شرایطی است که مقامات کی‌یف نسبت به سرنوشت مردم اوکراین بی تفاوت هستند. این واقعیت که مردم در حال مرگ هستند، میلیون‌ها نفر پناهنده شده‌اند، اینکه یک فاجعه انسانی واقعی در شهرهای تحت کنترل نئونازی‌ها و جنایتکاران مسلح آنها که از زندان‌ها آزاد شده‌اند در حال وقوع است - ولی آنها نسبت به این وقایع بی‌تفاوت بوده و تنها رسیدن به اهداف سیاسی برای آنها اهمیت دارد.»
برچسب ها: پوتین تحریم روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *