سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱
۴

پیام حمله موشکی اربیل به امارات و بحرین

پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب: 795169
حمله موشکی به پایگاه اسرائیل در اربیل عراق، پیامی به هر کشور دیگر بود که ایران حضور پایگاه‌های خرابکاری صهیونیست‌ها را در منطقه تحمل نمی‌کند.
پیام حمله موشکی اربیل به امارات و بحرین
به گزارش جهان نيوز به نقل از کیهان، تارنمای خبری عربی ۲۱ در مطلبی به قلم «عمر هواش» به تحلیل پیام‌های حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در اربیل پرداخت و نوشت: هشدار به همسایگانی که دنبال عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستند، از جمله پیام‌های این حمله بود.

تهران برای اولین‌بار رسما و به صراحت اعلام کرد که مواضع اسرائیلی را در عراق هدف گرفته، این تحول می‌تواند جنگ پنهان بین ایران و اسرائیل را وارد فاز دیگری کند، گرچه تنش‌ها هنوز به رویارویی مستقیم منجر نشده است. جنگ سایبری بین دو طرف، جنگ کشتی‌ها و هدف قرار دادن متقابل کشتی‌های ایرانی و سایر کشتی‌های مرتبط با اسرائیل، از جمله این تنش‌ها بوده، بی‌آنکه هیچ‌یک از طرفین رسما مسئولیت آن را برعهده بگیرد. اما این‌بار با اقدام و اعلام علنی سپاه، این جنگ وارد فاز جدیدی شده، به گفته برخی رسانه‌ها، سپاه این حمله را در واکنش به حمله ماه گذشته اسرائیل از اربیل به یک مرکز تولید پهپاد در کرمانشاه در ماه گذشته انجام داده است.

ایران با حمله به اقلیم کردستان عراق می‌خواهد پیام هشدار این حمله را به گوش کشورهای همسایه از جمله امارات و بحرین که در مسیر عادی‌سازی روابط با اسرائیل گام برداشته‌اند، برساند و به آنها اعلام کند که اگر روزی پایگاه حمله اسرائیل و تعرض آن به امنیت ملی ایران شوند، خاک خود را عرصه میدان رویایی تهران با تل‌آویو بدانند. رسانه‌های ایران بارها پیش از این از وجود پایگاه‌های جاسوسی اسرائیلی در دوبی سخن گفته‌اند.

این اولین‌بار نیست که موشک‌های ایران اهدافی فراتر از مرزهای این کشور را هدف می‌گیرند، ولی ایران این‌بار خواسته تأکید کند که این سیستم موشکی بخشی از قدرت تهران است که برای دفاع از امنیت ملی در اختیار دارد.

اگر حمله ایران به اربیل به تلافی حمله اسرائیل به تاسیساتی در کرمانشاه صورت گرفته باشد، باید در هفته‌ها یا ماه‌های آتی منتشر ضربه نظامی دیگری از سوی ایران در منطقه بود، زیرا سپاه وعده داده کشته ‌شدن دو نیروی خود در سوریه را بر اثر حمله اسرائیل به حومه دمشق، تلافی می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدا سپاه را حفظ کنه
Iran, Islamic Republic of
....
کاظم
Iran, Islamic Republic of
اسرائیل عامل اصلی جنگ افروزی و خشونت در منطقه است و باید نابود بشود.
مسعود دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
پیام این است : موضع خود را روشن کنید ، یا با ما هستید ، یا با ما نیستید . اگر با ما نیستید پس با دشمنان ما هم نباشید تا سالم بمانید.
إن لم یکن لکم دین و کنتم لاتخافون المعاد، فکونوا أحراراً فی دنیاکم هذه