جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۴
بیستمین روز جنگ در اوکراین؛

روسیه بایدن و مقامات ارشد دولتی و نظامی آمریکا را تحریم کرد/ روسیه کنترل کامل «خرسون» را به دست گرفت/ دو انفجار قوی «کی‌یف» پایتخت اوکراین را لرزاند +فیلم

سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب: 794911
«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه، امروز سه شنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور به طور کامل، کنترل منطقه «خرسون» در جنوب اوکراین را به دست گرفته‌اند.
روسیه بایدن و مقامات ارشد دولتی و نظامی آمریکا را تحریم کرد/ روسیه کنترل کامل «خرسون» را به دست گرفت/ دو انفجار قوی «کی‌یف» پایتخت اوکراین را لرزاند +فیلم
به گزارش جهان نيوز، جنگ اوکراین بیستمین روز خود را در حال آغاز کرد که هشدار صندوق بین المللی پول مبنی بر فروپاشی قریب الوقوع اقتصاد این کشور جنگ زده، از جمله اخبار قابل توجه این روز است.

در ادامه این گزارش می‌توانید تحولات لحظه به لحظه اوکراین را دنبال کنید:

۲۳:۵۴ نخست وزیران چک، لهستان و اسلوونی به اوکراین رفتند
نخست وزیر اوکراین اعلام کرد که نخست وزیران چک، لهستان و اسلوونی روز سه شنبه وارد کیف پایتخت اوکراین شدند تا حمایت خود را از این کشور در جنگ با روسیه نشان دهند.
«دنیس شمیحال»، نخست‌وزیر اوکراین در توئیتر خود در بحبوحه جنگ در این کشور گفت: «پتر فیالا» از جمهوری چک، «ماتئوش موراویسکی» از لهستان و «یانز یانسا» از اسلوونی به نمایندگی از شورای اتحادیه اروپا به کیف آمدند.

نخست وزیر اوکراین با تحسین این سه کشور به عنوان دوستان واقعی اوکراین، گفت که آنها در مورد حمایت از اوکراین و تقویت تحریم‌ها علیه روسیه گفتگو می‌کنند.

۲۳:۴۱  ۱۵شخص و ۹ نهاد دیگر روسیه تحریم شدند
اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه اعلام کرد در دور چهارم تحریم‌ها به خاطر حمله نظامی روسیه به اوکراین، شماری دیگر از افراد و نهادهای روسی را هدف اقدامات محدودکننده قرار داده است.

در میان افرادی که در لیست منتشره از سوی اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند افرادی چون رومن آبراموویچ دیده می‌شوند که در بخش‌های کلیدی اقتصاد روسیه فعال هستند. همچنین کنستانتین ارنست (رئیس شبکه یک تلویزیون روسیه) نیز به خاطر «ترویج نگاه کرملین درباره وضعیت در اوکراین» به فهرست افراد تحریم‌شده اضافه شده است.

در بخش نهادها نیز شرکت‌های روسی فعال در زمینه صنعت هوانوردی، نظامی و کشتی‌سازی تحریم شده‌اند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: پیام ما روشن است؛ کسانی که تهاجم به اوکراین را تسهیل می‌کنند، بهای آن را خواهند پرداخت.

۲۱:۵۰ جانسون به عربستان می‌رود

دفتر نخست وزیر انگلیس امروز اعلام کرد: جانسون در سفرش به ریاض از عربستان سعودی خواهد خواست که تجاوز روسیه به اوکراین را محکوم کند.
 
۲۱:۴۵ کاخ سفید: بایدن با زلنسکی دیدار نمی‌کند
کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به تماس‌های خود با تأمین کنندگان سوخت ادامه می‌دهیم تا کمبود موجود در بازار آمریکا را جبران کنیم. دیدار بایدن با زلنسکی در حال حاضر در دستور کار نیست و ما مشتاقانه منتظر دیدار با رهبران ناتو در بروکسل هستیم. رئیس جمهور زلنسکی خواستار حمایت هوایی شد و فردا در کنگره سخنرانی می‌کند.

۲۱:۱۲ زلنسکی: باید پذیرفت که اوکراین قادر به پیوستن به ناتو نخواهد بود

۲۱:۰۳ جزئیات قطعنامه بشردوستانه روسیه به روایت الجزیره

الجزیره اعلام کرد به نسخه‌ای از پیش نویس قطعنامه روسیه دست پیدا کرده است که بر اساس آن مسکو درخواست رأی گیری شورای امنیت در مورد وضعیت اوکراین را ارائه کرده است‌.
پیش نویس قطعنامه روسیه خواستار حمایت از غیرنظامیان از جمله زنان، کودکان و کارکنان بشردوستانه است همچنین از همه طرف‌ها می‌خواهد از قرار دادن عمدی اهداف و تجهیزات نظامی در نزدیکی اماکن غیرنظامی خودداری کنند.

این پیش نویس از همه طرف‌های ذینفع می‌خواهد که به طور کامل به مفاد حقوق بشردوستانه بین المللی احترام بگذارند و اجازه عبور امن و بدون مانع به مقصدهای خارج از اوکراین را بدهند.

پیش‌نویس قطعنامه روسیه از کشورها می‌خواهد که درخواست فوری سازمان ملل برای پاسخ بشردوستانه در اوکراین را تأمین مالی کنند و خواستار تسهیل دسترسی ایمن و بدون مانع به افراد نیازمند به کمک در اوکراین و اطراف آن است.

۲۰:۱۰ بیانیه ۵ کشور غربی علیه روسیه

آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا در بیانیه‌ای حمله روسیه به اوکراین را نقض بسیار جدی قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل خواندند.

۲۰:۰۴ روسیه تصویب معاهدات اروپایی را لغو کرد

نایب رئیس دومای دولتی روسیه امروز اعلام کرد: روسیه از شورای اروپا خارج شد و لاوروف نامه‌ای رسمی به رئیس شورا ارسال کرد تا او را از تصمیم مسکو مطلع کند. پس از خروج روسیه از شورای اروپا، تصویب معاهده اروپایی حقوق بشر را لغو خواهیم کرد. تصویب معاهده اروپایی حقوق بشر و ۴ سند دیگر که با منافع روسیه در تضاد است را لغو می‌کنیم.

وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به اجرای تصمیمات قبلی شورای اروپایی حقوق بشر که با منافع روسیه در تضاد نباشد، ادامه خواهیم داد.

۱۹:۵۸ زلنسکی دوستان واقعی خود را شناختیم
زلنسکی در سخنرانی خود خطاب به نمایندگان پارلمان کانادا گفت: آنچه اوکراین از سر می‌گذراند باعث شده تا متوجه شویم دوستان واقعی ما چه کسانی هستند. شما می‌توانید کارهای بیشتری برای متوقف کردن روسیه و محافظت از اروپا انجام دهید.
وی بار دیگر خواستار وضعیت پرواز ممنوع شد و گفت امیدواریم تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال شود.

۱۹:۵۳ کانادا ۱۵ شخصیت روسیه را تحریم کرد
نخست وزیر کانادا از تحریم ۱۵ شخصیت روسی نزدیک به رئیس جمهور روسیه به بهانه تحولات اوکراین خبر داد.
وی در این باره اعلام کرد: ما به طور کامل از اوکراین حمایت می‌کنیم و کمک‌های نظامی، مالی و بشردوستانه بیشتری به این کشور ارائه خواهیم کرد.

۱۹:۱۴ روسیه نخست‌وزیر کانادا را هم تحریم کرد

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: جاستین ترودو نخست وزیر کانادا را تحریم کردیم. وزیر خارجه و دفاع کانادا در لیست تحریم‌های روسیه قرار گرفتند.
همچنین، بیش از ۳۰۰ نماینده پارلمان کانادا تحریم شده اند.

۱۸:۲۱ روسیه بایدن را تحریم کرد

در واکنش به اعمال تحریم های مسکو از سوی وزارت خزانه داری آمریکا؛ وزارت خارجه روسیه هم اکنون در بیانیه ای اعلام کرد: روسیه بایدن رئیس جمهور آمریکا را تحریم کرد.

بر اساس بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه؛ آمریکایی هایی که در لیست تحریم های روسیه قرار گرفتند، عبارتند از:

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا (رییس پنتاگون)
مارک میلی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا
هیلاری کلینتون وزیر خارجه اسبق آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت بایدن
جن ساکی سخنگوی کاخ سفید
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید
ویلیام برنز رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)
هانتر بایدن، پسر جو بایدن رییس جمهور آمریکا

بیانیه وزارت خارجه روسیه در این خصوص اضافه کرد: مسکو قصد دارد در آینده نزدیک لیست تحریم های علیه آمریکا را گسترش دهد.

۱۷:۴۶ تحریم لوکاشنکو از سوی آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا امروز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه شامل لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس و یکی از نزدیکانش هم می شود. وزارت خزانه داری آمریکا امروز ۱۵ فرد و نهاد روسی را تحریم کرده است.

۱۷:۴۳ شرط آتش بس غیرنظامی سازی اوکراین است
واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: آتش بس در اوکراین تنها زمانی حاصل خواهد شد که خواسته های روسیه از جمله غیرنظامی سازی در این کشور محقق شود.

الکسی مشکوف سفیر روسیه در فرانسه امروز در سخنانی اعلام کرد: در مذاکرات هیئت روسیه و اوکراین، تغییر قدرت در اوکراین در دستور کار نبود.

۱۷:۲۳ جزئیات بسته چهارم تحریم اروپا علیه روسیه
شورای اروپا امروز اعلام کرد که بسته چهارم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه شرکت‌های دولتی، خدمات رتبه‌بندی اعتباری و همچنین سرمایه‌گذاری‌های جدید در بخش انرژی روسیه را ممنوع می کند.

این بلوک همچنین فهرست افراد مرتبط با پایگاه دفاعی و صنعتی روسیه را گسترش خواهد داد و محدودیت‌های صادراتی سخت تری را بر آنها اعمال خواهد کرد..

۱۷:۱۰ نیروهای روس تعداد زیادی تسلیحات خارجی در کی‌یف کشف و ضبط کردند
وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای هوابرد روسیه تعداد زیادی تسلیحات خارجی را در منطقه‌ای از شهر کی‌یف پایتخت اوکراین کشف و ضبط کردند.

۱۷:۰۶ العربیه: انگلیس دارایی‌های وزیر دفاع روسیه را مسدود کرد
العربیه خبر داد؛ دولت انگلیس امروز سه شنبه در اقدامی تنش آفرین سفرهای خارجی وزیر دفاع روسیه را ممنوع و دارایی‌های وی را مسدود کرد.
لیست تحریم هایی که امروز از سوی انگلیس علیه مقامات روسیه وضع شد؛ عبارت است از:
وزیر دفاع سرگئی شویگو؛ نخست وزیر میخائیل میشوستین؛ آنتون واینو، رئیس دولت کرملین؛ دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین؛ دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت؛ مارگاریتا سیمونیان، سردبیر RT و اسپوتنیک؛ روزنامه نگار ولادیمیر سولوویف؛ سرگئی سوبیانین شهردار مسکو؛ مالک TMK دیمیتری پومپیانسکی و الکسی مورداشوف مدیر شرکت Severstal از تحریم شدگان هستند.

انگلیس اعلام کرد: تحریم ۳۵۰ شهروند و نهاد روسیه بخشی از بسته تحریم های اقتصادی پس از جنگ روسیه علیه اوکراین است.
 
۱۷:۰۰ ماکرون: موضع روسیه تغییری نکرده است
امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه امروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد: من هر روز با زلنسکی و پوتین با هدف دستیابی به راه حل در ارتباط هستم؛ موضع روسیه تغییری نکرده است!
ما با هر دو طرف بحران گفتگو کرده‌ایم و هفته آینده در شورای اروپا برای افزایش ابتکارات دیپلماتیک با مشارکت واشنگتن برای برقراری آتش‌بس رایزنی خواهیم کرد.

۱۶:۵۳ دبیر شورای امنیت روسیه: روسیه نمی‌توانست اجازه دهد تسلیحات هسته‌ای به دست "ملی گرایان افسار گسیخته" بیفتد

۱۵:۱۹ چین: نشست جی ۲۰ مکان مناسبی برای صحبت درباره مسئله اوکراین نیست
ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین می‌گوید نشست گروه ۲۰ مکان مناسبی برای انجام مباحثات سیاسی و مسائل امنیتی مانند مسئله اوکراین نیست.
گروه ۲۰ چارچوبی متشکل از اقتصادهای برتر جهانی ازجمله آمریکا، چین و روسیه است. نشست سران جی ۲۰، اکتبر آینده به میزبانی اندونزی برگزار می‌شود.

۱۵:۰۵ زلنسکی خطاب به سران کشورهای غربی: اگر روسیه را متوقف نکنید، شما را هم هدف می‌گیرد
زلنسکی خطاب به سران کشورهای غربی گفت: اگر ماشین جنگی روسیه را متوقف نکنید، شما را هم هدف قرار می‌دهد. ما با اتحاد و یکپارچگی با کشورهای اروپایی می‌توانیم جنگ روسیه در کشور خود را متوقف کنیم.

۱۴:۴۶ پسکوف: تداوم مذاکرات مسکو-کی‌یف اقدام مثبتی است
سخنگوی کاخ کرملین می‌گوید برای اظهارنظر علنی درباره روند و موضوعات مورد مذاکره با اوکراین زود است حال آنکه به رغم دشوار بودن مذاکره، ادامه آن اقدام مثبتی است.

وی همچنین با توجه به تغییر شرایط، ادامه مذاکره با غرب برای تضمین‌های امنیتی را دشوار تلقی کرد.
وی در رابطه با چشم انداز پیمان صلح میان مسکو- کی‌یف افزود: منتظر نتایج هستیم.

۱۲:۵۰ معاون نخست وزیر اوکراین می‌گوید که امروز سه شنبه، از ۶ گذرگاه امن، عملیات تخلیه غیرنظامیان ادامه می‌یابد

۱۲:۰۶ نیویورک تایمز: روسیه از یک «رد گم کن موشکی جدید» استفاده می‌کند
یک رسانه آمریکایی گزارش داد که مقامات واشنگتن بر این باور هستند که موشک‌های بالستیکی که علیه اوکراین استفاده می‌شود، مجهز به یک وسیله جدید هستند که مانع از ردگیری و انهدام آنها در هوا می‌شود.گفته می‌شود طول این وسیله که روی موشک‌های «اسکندر-ام» تعبیه شده، حدود ۳۰ سانتی متر است و امواجی رادیویی تولید می‌کند که رادارهای ردگیری را مختل می‌کند.

۱۲:۰۳ روسیه کنترل کامل «خرسون» را به دست گرفت
«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه، امروز سه شنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور به طور کامل، کنترل منطقه «خرسون» در جنوب اوکراین را به دست گرفته‌اند.

همچنین، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که شش فروند پهپاد «بیرقدار» TB-۲ نیروهای اوکراینی، ظرف کمتر از ۲۴ ساعت سرنگون شده‌اند.

۱۰:۴۴ وزارت دفاع روسیه: نیروهای مسلح روسیه کنترل منطقه خرسون را به طور کامل در دست گرفتند

۱۰:۱۸ وانگ ئی: چین به نقش سازنده در حل بحران اوکراین ادامه می‌دهد
«وانگ ئی» وزیر خارجه چین در گفتگوی تلفنی با همتای اندونزیایی، گفت: دولت پکن به شیوه خود، به ایفای نقش سازنده در کاهش تنش‌ها، پیشبرد مذاکرات صلح و ممانعت از بروز فاجعه انسانی در اوکراین ادامه می‌دهد.
وی یادآوری کرد که پیشنیه بحران اوکراین ریشه در تشدید تضادها در باب مقوله امنیت اروپا و عدم حل آنها برای یک بازه زمانی طولانی دارد.

وانگ ئی افزود: برای رسیدن به ثبات پایدار، اتحادیه اروپا، ناتو و روسیه باید بر مبنای برابری با یکدیگر مذاکره کنند و نظام امنیتی متوازن، مؤثر و با دوامی را ایجاد کنند.

۱۰:۰۹ اسپوتنیک: یک شرکت آمریکایی با انتشار آگهی کار از نظامیان بالای ۵ سال سابقه درخواست کرد تا در ازای دریافت ۲ هزار دلار در روز به اوکراین اعزام و در آنجا علیه روسیه بجنگند

۰۹:۵۵ ده‌ها کشته و زخمی در حمله به دونتسک
 خبرنگار شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، گفت: ده‌ها غیرنظامی در شهر دونتسک کشته و زخمی شدند. این شهر هدف حمله موشک بالستیک نیرو‌های اوکراینی که به ترکش‌های خوشه‌ای مجهز شده بود، قرار گرفت.

در ادامه این گزارش آمده است: فروشگاه ها، بانک ها، اتوبوس‌ها و خودروها، هدف اصلی مهمات خوشه‌ای اوکراین در دونتسک بودند.

شهروند دونتسک گفت: ”شهروندان برای گرفتن پول از عابربانک در صف ایستاده بودند. به همین علت، تعداد زیادی از آن‌ها کشته شدند. در اینجا هیچ مقر نظامی وجود ندارد.

یک پسر مجروح در این حمله گفت: ”من و مادربزرگم برای گرفتن پول رفته بودیم که موشک اصابت کرد و ترکش های آن به پای من برخورد کرد. در آن لحظه، سر خودم را وارد ساختمان کردم. به همه توصیه می کنم اگر با شرایط مشابه روبرو شدند، به موشک ها و خمپاره ها نگاه نکنند و به فکر پناه گرفتن باشند.“
۰۹:۲۶ وزارت خارجه آمریکا ۱۱ مقام ارشد در بخش دفاعی روسیه را تحریم کرد

۰۸:۵۳ دو انفجار قوی «کی‌یف» پایتخت اوکراین را لرزاند
خبرها حاکی از آن است که ساعت ۵ صبح به وقت محلی، صدای دو انفجار قوی از مرکز «کی‌یف» پایتخت اوکراین شنیده شد


۰۸:۲۱ رایزنی «لاوروف» و «چاووش اوغلو» درباره بحران اوکراین
«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با «مولود چاووش اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود گفتگو کرد. رایزنی و گفتگو میان طرف‌های روسیه‌ای و ترکیه‌ای به صورت تلفنی انجام شد.

بر اساس این گزارش، وزرای خارجه روسیه و ترکیه در جریان این تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات مربوط به بحران اوکراین رایزنی کردند. لاوروف تأکید کرد که بحران اوکراین تنها زمانی پایان خواهد یافت که هیچ تهدیدی از سوی کی‌یف متوجه روسیه نباشد.

۰۸:۲۱ آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل می‌گوید برای توقف درگیری در اوکراین، با مقامات چین و هند در ارتباط است

۰۸:۱۶ روسیه: وضعیت در نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین نرمال است
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور کنترل وضعیت در نیروگاه‌های هسته‌ای چرنوبیل و زاپروژیا را در اختیار دارد.

این اقدام در همکاری با محافظان و پرسنل اوکراینی انجام می‌شود و میزان تشعشعات رادیواکتیو در هر دو نیروگاه نرمال است.

۰۸:۱۲ ژاپن ۱۷ شهروند روس را تحریم کرد
دولت توکیو در همراهی با غرب، تحریم‌هایی را علیه ۱۷ شهروند روس ازجمله رئیس کمیته مرکزی حزب کمونیست روسیه و چند تن از اعضای مجلس دومای این کشور اعمال کرد.

این تحریم‌ها شامل توقیف اموال و ممنوعیت مبادلات مالی می‌شود.


۰۸:۰۸ وعده کانادا برای تشدید تحریم‌های ضد روسی
دمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین می‌گوید که با همتای کانادایی برای تنگ‌تر کردن حلقه تحریم‌های ضد روسی به توافق رسیده است.

۰۸:۰۰ چین: اجازه نمی‌دهیم اعتبارمان لکه دار شود
یانگ جیه چی دیپلمات ارشد چین در دیداری که با جیک سالیوان مشاور امنیتی کاخ سفید داشت، تاکید کرد که دولت پکن از جنگ اوکراین متأسف است اما نسبت به تلاش‌هایی که در راستای لکه دار کردن اعتبار و مواضع چین صورت می‌گیرد، بی تفاوت نمی‌ماند.

اشاره وی به ادعای آمریکا مبنی بر درخواست کمک نظامی روسیه از چین و موافقت پکن با این مقوله بود.
مسکو و پکن این ادعاها را رد کرده‌اند.

۰۷:۵۱ کره جنوبی به طور موقت و تا پایان ماه آوریل، کلیه پروازهای خود به مسکو و شهر بندری ولادی وستوک را به حالت تعلیق درآورد

۰۷:۴۸ کره جنوبی از ارسال تجهیزات نظامی غیر کشنده به اوکراین خبر داد
وزارت دفاع کره جنوبی از ارسال تجهیزات نظامی غیر کشنده به اوکراین خبر داد.
ارزش این محموله ۸۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود و شامل کلاه خود، چادر، پتو، کیت‌های پزشکی و دارو هم می‌شود.

۰۶:۱۱ اقتصاد اوکراین در حال فروپاشی است
صندوق بین المللی پول هشدار داد هرچند دولت اوکراین هنوز کارآمد و سیستم بانکی آن همچنان پایدار است، با این حال حمله نظامی روسیه در حال فرو بردن این کشور به یک رکود بی‌سابقه است.

بنابر برآوردهای این سازمان بزرگ اقتصادی جهان، تولید ناخالص داخلی اوکراین در سال ۲۰۲۲، دستکم و با فرض خاتمه سریع درگیری، حدود ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.

این در حالی است که اگر درگیری‌ها مشابه جنگ‌های لبنان، عراق، سوریه یا یمن ادامه پیدا کند این سقوط بین ۲۵ تا ۳۵ درصد خواهد بود.


۰۴:۲۸ پیمان صلح اوکراین و روسیه ظرف یک تا دو هفته امضا می‌شود
اولکسی آریستوویچ، مشاور رئیس جمهور اوکراین، روز دوشنبه گفت که می‌توان در اسرع وقت به پیمان صلح بین روسیه و اوکراین دست یافت. وی خاطرنشان کرد: حداکثر ظرف یک تا دو هفته این کار انجام می‌شود.

وی افزود: من فکر می‌کنم حداکثر تا اوایل ماه می، احتمالاً باید به توافق صلح برسیم، و شاید خیلی زودتر… یا با خروج نیروها، یک یا دو هفته دیگر یک معاهده صلح منعقد خواهد شد.... یا در پایان ماه می.»

۰۲:۰۴ کی یف در حال جذب تروریست‌های داعش از سوریه است
معاون وزیر امورپیمان صلح اوکراین و روسیه ظرف یک تا دو هفته امضا می‌شود خارجه روسیه ادعا کرد: کی یف با کمک غرب، شبه نظامیانی را از داعش و دیگر سازمان‌های تروریستی در خاورمیانه جذب می‌کند تا از روس‌ها انتقام بگیرد.

۰۰:۳۹ انهدام ۱۴۵ پهپاد و ۱۳۰۰ تانک اوکراینی
ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: نیروهای روسیه در طی عملیات نظامی ویژه، ۱۴۵ پهپاد و ۱۳۰۰ تانک، ۱۲۴ سیستم موشک پرتاب چندگانه، ۵۰۰ قبضه توپ و بیش از هزار خودرو متعلق به ارتش اوکراین را منهدم کردند.
وی افزود: در مجموع ۱۴۵ هواپیمای بدون سرنشین، ۱۲۹۸ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، ۱۲۴ سیستم موشک پرتاب چندگانه، ۴۶۹ قبضه توپ صحرایی و خمپاره و همچنین ۱۰۴۷ واحد از خودروهای ویژه نظامی نیروهای مسلح اوکراین در عملیات ویژه منهدم شدند.

۰۰:۳۲ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: از شهروندان آمریکایی می‌خواهیم خاک روسیه را ترک کنند
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: من به شهروندان آمریکایی که در اوکراین زندگی می‌کنند و یا به آنجا سفر کرده اند، توصیه کنم که باید فوری از این کشور خارج شوند. این پیشنهاد از دو روز پیش داده شده است. اما ما از ۲۲ ماه اوت خواسته ایم که اتباع ما به اوکراین سفر نکنند. ما برای هفته‌ها به شهروندان خود در روسیه در رابطه با مسائل مالی پیام ارسال کرده‌ایم.

پرایس گفت: سفارت ما در مسکو به خاطر اقدامات دولت روسیه برای ایجاد محدودیت برای پرسنل ما با مشکل روبرو شده است. از ماه اوت ۲۰۲۱ ما تنها توانسته ایم خدمات اضطراری را به شهروندان آمریکایی ارائه کنیم. به همین خاطر ما به شهروندان آمریکایی توصیه می‌کنیم که روسیه را هم اکنون ترک کنند.
کرملین: کی‌یف درخواستی برای دیدار یا ارتباط با پوتین نداشت
سخنگوی کرملین گفت: کی یف درخواستی برای دیدار یا ارتباط زلنسکی با پوتین نداشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کند پوتین را
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....