دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۳

تصویری دردآور از باغ‌وحش‌ انسانی در اروپا!

دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 794800
تصویری که می‌بینید در خلال اشغال کنگو توسط بلژیک است که یک بلژیکی کودکی آفریقایی را برای سرگرم‌کردن فرزندانش [هدیه] آورده‌است.
تصویری دردآور از باغ‌وحش‌ انسانی!
به گزارش جهان نيوز، خراسان نوشت: اصطلاح «باغ‌وحش انسانی» آن‌قدری که برای ما عجیب به نظر می‌رسد، برای اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در قرن‌های نوزدهم، بیستم و حتی بیست و یکم تعجب‌آور نبوده و نیست.

استعمارگران اروپایی که انسان‌های دیگر را «کمتر از انسان» می‌دانستند، رنگین‌پوستان و بومیان کشورهای مستعمره خود را به عنوان برده به اروپا می‌بردند و برای سرگرمی شهروندان «متمدن» اروپایی، در باغ‌وحش‌هایی کنار حیوانات دیگر نگهداری می‌کردند.

تصویری که می‌بینید هم متعلق به سال ۱۹۵۵ در خلال اشغال کنگو توسط بلژیک است و یک بلژیکی کودکی آفریقایی را برای سرگرم‌کردن فرزندانش [هدیه] آورده‌است.» کاربری نوشت: «متاسفانه نژادپرستی هنوز هم دیده می‌شه و بارزترین نمونه‌هاش رو توی برخوردهای دوگانه اروپایی‌ها با مردم جنگ زده اوکراین و دیگر مردم جنگ زده می‌شه دید.»

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر تمدن غیر توحیدی غرب و غرب پرستان
Iran, Islamic Republic of
آخرشم ربطش داد به حمایت از روسیه!!
Iran, Islamic Republic of
نون در اوردن سخت شده.شماره حساب بده ب اندازه قوت روزانه پول نونی بهتان بدم!؟