جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

رابطه آجیل با آسم

يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب: 794671
آسم به‌ طور کامل درمان نمی‌شود اما علائم آن تا حدی قابل کنترل است.
رابطه آجیل با آسم
به گزارش جهان نيوز به نقل ازجام جم، «آسم نوعی بیماری است که در آن راه‌های تنفسی تنگ و متورم می‌شود.

این امر سبب به‌وجودآمدن مشکلات تنفسی، سرفه، تنگی نفس و تنفس صدادار خواهد شد. آسم به‌ طور کامل درمان نمی‌شود اما علائم آن تا حدی قابل کنترل است.

قرارگرفتن در معرض محرک‌ها و مواد آلرژی‌زا، می‌تواند علائم آسم را ایجاد کند.
 
محرک‌های آسم از فردی به فرد دیگر تغییر می‌کند که می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

آلاینده‌ها و مواد موجود در هوا مانند گرده‌ها، ذرات گرد و غبار، اسپور قارچ‌ها، مو و شوره حیوانات، سوسک‌ها، عفونت‌های تنفسی مانند سرماخوردگی، فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی شدید، هوای سرد، سیگار و تنباکو، برخی داروها مانند آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن، استرس، مواد نگهدارنده بعضی از غذاها و نوشیدنی‌ها، برخی غذاهای دریایی و آجیل‌ها از جمله بادام زمینی.

نشانه‌های این بیماری از فردی به فرد دیگر متفاوت است و می‌تواند شامل تنگی نفس، تنگی قفسه سینه یا درد، تنفس صدادار هنگام بازدم یا خس خس سینه باشد.

با نزدیک‌شدن به ایام نوروز و رسم ایرانی در برگزاری جشن عید نوروز و استفاده از آجیل در این ایام می‌تواند در صورت حساسیت افراد مبتلا به آسم به این مواد مشکلاتی را در پی داشته باشد.

برخی آجیل‌ها از جمله بادام زمینی می‌تواند در افراد حساس باعث بروز علائم آلرژی شده و حملات آنافیلاکسی را در موارد شدید در پی داشته باشد.

در افراد مبتلا به آسم و حساس به این مواد نیز می‌تواند باعث تشدید حملات شده و سبب بروز مشکلات تنفسی برای افراد مبتلا شود.

همچنین برخی افزودنی‌هایی که در حین فرآوری این محصولات به آنها اضافه می‌شود از جمله برخی ادویه‌جات ، نمک و برخی رنگ‌ها باعث حساسیت افراد و تشدید بیماری افراد می‌شود که در حین مصرف این نوع مواد باید مد نظر قرار بگیرد.

در نهایت توصیه می‌شود افراد مبتلا به آسم، مواد و آجیل‌هایی را که به آن حساسیت دارند، شناسایی کرده و در مصرف آن احتیاط‌های لازم را مد نظر قرار دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *