سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

کلاهبرداری فروش عیدانه در اینستاگرام

چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب: 794303
رئیس پلیس فتا بوشهر از افزایش کلاهبرداری‌ها در قالب ایجاد فروشگاه جعلی در بستر صفحات اینستاگرامی خبر داد.
کلاهبرداری فروش عیدانه در اینستاگرام
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتای استان بوشهر  از افزایش کلاهبرداری‌ها در قالب ایجاد فروشگاه جعلی در بستر صفحات اینستاگرامی خبر داد و اظهار داشت: مردم استان در هنگام خریدهای عیدانه خود مواظب باشند تا فریب فروشندگان دروغین، صفحات جعلی و نامعتبر اینستاگرامی را نخورده و بخشی از سرمایه خود را از دست ندهند. 

وی اعلام داشت: برخی از مجرمین سایبری در شبکه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام با طراحی فروشگاه‌های جعلی، تلاش می‌کنند تا با تبلیغات به ظاهر جذاب نظیر قیمت‌های پایین تغییر فصل، تخفیفات آخر سال، امتیاز عیدانه، جشنواره نوروز و…توجه کاربران را جلب کرده و با مهندسی اجتماعی، مبالغی از متقاضیان به عنوان بیعانه یا وجه کامل مورد معامله دریافت و دیگر پاسخگوی آن‌ها نخواهند بود. 

رئیس پلیس فتای استان بوشهر افزود: با عنایت به فرا رسیدن ایام پایانی سال و نزدیک شدن به عید نوروز ۱۴۰۱ که معمولا استقبال خانواده‌ها از خریدهای اینترنتی نیز افزایش می‌یابد و به جهت پیشگیری از متضرر شدن آن‌ها و عدم گرفتاری در دام کلاهبرداران سایبری، باید دقت داشته باشند که فروشگاه‌های معتبر، معمولا آدرس و تلفن ثابت مشخصی داشته و امکان مراجعه حضوری را برای مشتریان فراهم می‌کنند و علاوه بر صفحه اینستاگرامی، معمولا دارای یک وب سایت فروشگاهی معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند.

سرهنگ قاسمی در ادامه تاکید داشت: تعداد دنبال کننده بالا و فالورهای چند ده هزار نفری به هیچ عنوان به تنهایی معیار خوبی برای احراز اعتبار صفحه اینستاگرامی نبوده و ممکن است این فالورها نیز خریداری شده یا اکانت‌های واقعی نباشند و اکثرفروشگاههای معتبر، قابلیت دریافت نظرات کاربران به صورت کامنت را مهیا کرده و البته در صورتی که مشاهده کردید تعدادی اکانت محدود و تکراری اقدام به درج نظر مثبت و تایید در همه پست‌ها نموده‌اند باید به این فروشگاه مجازی مشکوک شوید.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر یادآوری کرد: که همچون گذشته توصیه می‌کنیم تا حتی المقدور از پرداخت هرگونه وجهی در قالب بیعانه و پیش پرداخت تا زمان مشاهده و دریافت کالا و خدمات مورد توافق، خودداری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *