جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲

ورود ۴۵۰ تروریست از ادلب سوریه به اوکراین

سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب: 794236
یک خبرگزاری روسی از ورود 450 تروریست و شبه‌نظامی عربی و خارجی از استان ادلب سوریه به اوکراین برای مقابله با ارتش روسیه خبر داد.
ورود ۴۵۰ تروریست از ادلب سوریه به اوکراین
به گزارش جهان نيوز،  منابع رسانه‌ای از ورود نزدیک به ۴۵۰ فرد مسلح دارای تابعیت عربی و خارجی از استان ادلب سوریه به اوکراین برای مشارکت در نبرد علیه نیروهای روسیه خبر دادند.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» نوشت: ۴۵۰ فرد مسلح دارای تابعیت‌های عربی و خارجی، طی مدتی کمتر از سه روز، پس از ترک اراضی سوریه و ورود به اراضی ترکیه، وارد اوکراین شده‌اند تا با نیروهای روسی بجنگند.

بستگان مردان مسلحی که از ادلب سوریه وارد اوکراین شده‌اند، به اسپوتنیک گفتند که سرکرده‌های گروه تروریستی «هیئة تحریر الشام»، (جبهه النصره سابق)، اوایل هفته گذشته نشست‌هایی با سرکردگان گروه «الحزب الاسلامی الترکستانی» از یک سو و سرکرده‌های جناح‌های «انصار التوحید» و «حراس الدین» از سوی دیگر برگزار کردند که طی آن تصمیم گرفته شد تا افراد مشخصی از نیروهای مسلح خارجی وابسته به الترکستانی، حراس الدین و انصارالتوحید از طریق خاک ترکیه عازم اوکراین شوند.

به گفته این منابع، اکثر شبه نظامیان خارجی که سوریه را به مقصد اوکراین ترک کرده‌اند، از کادرهای هیئت تحریر الشام هستند که سابقه مشکلاتی با سران این گروه تروریستی دارند و اخیراً مورد آزار و اذیت شدید قرار گرفته و پیش از به وجود آمدن این فرصت برای تسویه حساب، به مرز زندان و تهدید به استقرار در نقاط مرزی رسیده‌اند.

منابع مذکور تصریح کردند که این فرصت برای آن‌ها و رقبایشان در داخل ادلب برای خلاص شدن از شر آن‌ها و اعزام آن‌ها برای نبرد با نیروهای روسی در اوکراین پیش آمده و در عین حال می توانند از فرصتی جدید و درآمد مالی قابل قبولی استفاده کنند.

بر این اساس، هیئة تحریر الشام به منظور تشویق این افراد، برای کسانی که خواستار پیوستن اعضای خانواده‌شان به خود هستند، ضمانت‌هایی قانونی داده است.

این منابع فاش کردند که تعداد شبه نظامیان خارجی که از چندین منطقه در ادلب و حومه آن وارد اوکراین شدند، به حدود 150 نفر می‌رسد که بیشتر آن‌ها دارای تابعیت‌های بلژیکی، فرانسوی، چینی، مراکشی، تونسی، چچنی و انگلیسی هستند. 300 شبه نظامی دارای تابعیت‌های دیگر نیز، از مناطقی در حومه ادلب و حلب که بیشتر آن‌ها در صفوف هیئت تحریر الشام و انصار التوحید می جنگیدند و برخی نیز وابسته به « فیلق الشام» و «لجبهة الوطنیة للتحریر» وفادار به ارتش ترکیه هستند، وارد اوکراین شده‌اند.

در خصوص مشوق‌های مالی که به این شبه نظامیان وعده داده شده، این منابع تأیید کردند که حقوقی که یک جنگجوی سوری دریافت می کند، بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار خواهد بود، اما اطلاعی در خصوص جنگجویان خارجی دیگر ندارند.

یک هفته پیش بود که «سعید فارس السعید» تحلیلگر سوری مسائل امنیت راهبردی، تصریح کرد که حدود ۲۵۰۰ تروریست تحت نظارت دستگاه اطلاعات ترکیه برای ورود به اوکراین آماده می‌شوند. دستگاه اطلاعات ترکیه بر روند انتقال این تروریست‌ها به لهستان و سپس اوکراین نظارت خواهد کرد و بیشتر این تروریست‌ها دارای تابعیت سوری، عربی یا چچنی هستند.

پس از آن بود که «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه با تایید این‌که تروریستها در شمال سوریه [برای جنگ اوکراین] جذب می‌شوند، روسیه را کشور بزرگی دانست که به اهداف خود در اوکراین دست پیدا خواهد کرد.
برچسب ها: اوکراین داعش
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
هر ۲ طرف مدعی حضور نیروهای سوری و عربی در جنگ هستند....
Iran, Islamic Republic of
.....