کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طالبان: مشکلات زنان در افغانستان حل خواهد شد

17 اسفند 1400 ساعت 13:37

وزارت خارجه طالبان به‌مناسبت روز جهانی زنان اعلام کرد که مشکلات زنان براساس ارزش‌های اسلامی و رسوم مورد قبول جامعه افغانستان حل خواهد شد.


به گزارش جهان نیوز، وزارت خارجه طالبان به‌ مناسبت روز جهانی زنان بر حل مشکلات بانوان افغانستان تاکید کرد.

بر اساس گزارش جهان نیوز، «عبدالقهار بلخی»؛ سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان، امروز (سه شنبه ۱۷ اسفند) در توئیتی به مناسبت روز جهانی همبستگی زنان با بیان اینکه جنگ‌های طولانی، تلفات سنگینی را بر زنان افغانستان وارد کرده، افزود که مشکلات زنان را براساس ارزش‌های اسلامی و رسوم مورد قبول جامعه افغانستان حل خواهد شد.

این در حالی است که سازمان‌های بین‌المللی با ابراز نگرانی از وضعیت زنان در افغانستان خواستار بهبود این شرایط شده‌اند. 

از سوی دیگر، «عبدالله عبدالله»؛ رییس پیشین شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان نیز به مناسبت روز زن از حقوق مشروع زنان در این کشور حمایت کرد.

وی در پیامی نوشت که زنان طی سالیان متمادی قربانی‌های بی‌شماری داده‌اند و بخش مهم هویت اسلامی و ملی افغانستان را تشکیل می‌دهند.

دیده‌بان حقوق بشر نیز امروز بر تحقق کامل زنان و دسترسی آنها به آموزش و تحصیل تاکید کرد.

همزمان، هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) نیز به مناسبت این روز اعلام کرد که این سازمان در کنار زنان و دختران افغان خواهد ایستاد.

از روز جهانی زنان در افغانستان در حالی تجلیل می‌شود که مقامات هیات حاکمه سرپرستی در این کشور بر دستیابی زنان به امکانات و حقوق خود تاکید کرده‌اند.

هفته گذشته نیز دانشگاه‌های افغانستان با حضور دانشجویان دختر و پسر در این کشور پس از 6 ماه تعطیلی کار خود را از سر گرفت.

با این حال اما برخی زنان در افغانستان پس از به‌وجود آمدن تحولات اخیر در این کشور تاکنون نتوانسته‌اند به محل کار خود بازگردند و برخی محدودیت‌ها به‌دلایل مختلف در امر آموزش و تحصیل و مسائل اجتماعی دیگر برای آنها تاکنون وجود دارد که اعتراضاتی را نیز در پی داشته است.


کد مطلب: 794208

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/794208/طالبان-مشکلات-زنان-افغانستان-حل-خواهد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com