پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۳

کارهای زیاد موساد در ایران چیست؟

پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 793653
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در سخنانی خطاب به اعضای موساد، سازمان جاسوسی اسرائیل، گفت که با نزدیک شدن به زمان تصمیم‌گیری در مورد توافق هسته‌ای ۱+۴ با ایران، این سازمان «کار زیادی» برای انجام دادن دارد.
کارهای زیاد موساد در ایران چیست؟
به گزارش جهان نيوز، نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز سه‌شنبه، دهم اسفند، در سخنانی خطاب به اعضای موساد، سازمان جاسوسی اسرائیل، گفت که با نزدیک شدن به زمان تصمیم‌گیری در مورد توافق هسته‌ای ۱+۴ با ایران، این سازمان «کار زیادی» برای انجام دادن دارد.

بنت که به مقر موساد در تل‌آویو رفته بود، با اشاره به مذاکرات جاری میان ایران و طرف‌های باقی‌مانده در برجام، برای احیای این توافق هسته‌ای، به داوید برنئا، رئیس موساد و سایر اعضای این سازمان گفت از چیزی که الان اسرائیل در مورد مذاکرات وین آگاه است، به نظر می‌رسد که «وظایف زیادی» بر دوش سازمان شما خواهد افتاد.

او توضیح بیشتری نداد. اما «کارهای زیاد» موساد در مورد ایران همواره با ترور، انفجار و خرابکاری همراه بوده است. شاید اسرائیل خیلی از این اقدامات را نپذیرفته که انجام داده، اما شواهد و قرائن چنان بر عامل بودن صهیونیست‌ها در این اقدامات دلالت دارد که جای انکاری باقی نمی‌ماند.

ترور دانشمندان هسته‌ای ایران بخشی از «کارهای زیاد» سازمان جاسوسی صهیونیست‌ها در ایران بود. اسرائیل مسئولیت این ترورها را رسماً بر عهده نگرفت، اما چند منبع اروپایی دست داشتن موساد در این ترورها را تأیید کرده‌اند.

از جمله روزنامه انگلیسی‌زبان ایندیپندنت در مقاله‌ای تحت عنوان «کشنده‌ترین ترورکنندگان جهان» از موساد با نام «ماشین قاتل بی‌رحم اسرائیل» نام برد و با برشمردن این ترورها گفته که «در همه این ترورها امضای سرویس مخفی اسرائیل دیده می‌شود». یا مجله اشپیگل به نقل از یک مقام اطلاعاتی اسرائیل ترور داریوش رضایی‌نژاد را نخستین اقدام جدی رئیس جدید موساد تامیر پاردو اعلام کرد.

در خبری دیگر، شبکه ان‌بی‌سی از ترور چهار دانشمند هسته‌ای از سال ۲۰۰۷ نام برد و به نقل از یک مقام امریکایی، بدون فاش کردن هویت او، نوشت که «حملات علیه دست‌اندرکاران برنامه اتمی ایران توسط اعضای سازمان مجاهدین خلق و با حمایت مالی، آموزشی و تسلیحاتی سرویس اطلاعاتی اسرائیل انجام شده‌است.»‌یا آنکه یک مقام رسمی امنیتی اسرائیل که سال‌ها مشغول ردگیری دکتر محسن فخری‌زاده بود، چند روز بعد از ترور او در مصاحبه‌ای با نیویورک‌تایمز اعلام نمود که «جهان باید از اسرائیل به خاطر کشتن فخری‌زاده تشکر کند.»

حجم شواهد و لیست‌های خرابکاری‌های تروریستی و امنیتی صهیونیست‌ها در ایران بسیار بیشتر از این موارد است و مجال تشریح آن در این مطلب نیست. آنچه هدف از اشاره به این موارد ذیل خبر سخنان بنت با اعضای موساد است، توجه دادن نهادهای امنیتی و سیاسی ایران به موضوع است.

مقامات سیاسی کشورمان می‌توانند این تهدید بنت علیه ایران را که برای برهم زدن مذاکرات و بالا بردن تنش‌هاست، به عنوان رویدادی که توافق نهایی را تهدید می‌کند، در جلسات سیاسی و حتی همین جلسات وین مطرح کنند. نهادهای امنیتی هم باید هشیاری را مضاعف کنند تا مبادا اتفاقات تلخ گذشته تکرار شود و اتفاقاتی غیرقابل گذشت بیفتد.
مرجع : روزنامه جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خانم پرز اشکیدم!!!!
Iran, Islamic Republic of
کارهای موساد نفوذ در مسؤلین و..... و ترور که خیلی راحت در ایران انجام می دهند .........
United States
.....