جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۱

لاوروف: آمریکا تسلیحات هسته‌ای در اروپا را بازگرداند

سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۶
کد مطلب: 793490
وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که استقرار تسلیحات هسته ای آمریکا در خاک شماری از کشورهای اروپایی غیر قابل قبول است و زمان آن رسیده که به این کشور بازگردانده شوند.
لاوروف: آمریکا تسلیحات هسته‌ای در اروپا را  بازگرداند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه این کشور بعد از ظهر امروز (سه شنبه) طی سخنانی ضمن تاکید بر این که استقرار تسلیحات هسته ای آمریکا در خاک شماری از کشورهای اروپایی برای کشورش غیر قابل قبول است، خاطر نشان ساخت که زمان بازگرداندن این تسلیحات به خاک آمریکا فرا رسیده است.

وزیر خارجه روسیه همچنین اظهار داشت: کشورهای اتحادیه اروپا در تلاش هستند تا از گفت و گوی صادقانه رو در رو دوری کنند و راه تحریم را انتخاب می کنند.

لاوروف ضمن اعلام این که روسیه انتظار دارد کنفرانس پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) برگزار شود، در رابطه با بحران اوکراین نیز تاکید کرد: تراژدی اوکراین نتیجه همدستی حامیان غربی رژیم جنایتکاری است که در آن جا شکل گرفته است.

وزیر خارجه روسیه ضمن تاکید بر این که کشورش در رابطه با وضعیت کنونی سازمان منع سلاح های شیمیایی در نتیجه سیاست جهان غرب به شدت نگران است، تصریح کرد: تحقق تضمین های امنیتی الزام آور از نظر حقوقی از سوی کشورهای ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی)، دارای اهمیت اساسی برای روسیه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *