جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

بایدن: آمریکایی‌ها نگران جنگ اتمی با روسیه نباشند

سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب: 793477
رئیس‌جمهور آمریکا گفت که دلیلی برای نگرانی در مورد جنگ اتمی وجود ندارد.
بایدن: آمریکایی‌ها نگران جنگ اتمی با روسیه نباشند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، « جو بایدن » رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه (دیروز) در کاخ سفید با سوالی درباره فرمان ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه برای آماده‌باش نیروهای اتمی بازدارنده این کشور مواجه شد.

به گزارش «هیل»، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید به سوالی درباره احتمال جنگ اتمی در نتیجه شدت گرفتن تنش‌های آمریکا و غرب با روسیه بر سر اوکراین، با یک «نه» کوتاه پاسخ داد. بایدن گفت که فکر نمی‌کند مردم این کشور دلیلی برای نگرانی در مورد جنگ اتمی داشته باشند. 
 
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز یکشنبه نیروهای بازدارنده کشورش از جمله نیروهای بازدارنده اتمی را در حالت آماده‌باش قرار داد. در پی آن، وزیر دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد «بر اساس دستور رئیس‌جمهور، پست‌های فرماندهی نیروهای موشکی راهبردی (اتمی)، ناوگان شمال و اقیانوس آرام و فرماندهی هوایی دوربرد با پرسنل تقویت شده، وظیفه رزمی خود را آغاز کردند».

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز یکشنبه در گفت‌وگو با «ای‌بی‌سی» مدعی شد: این واقعاً الگویی است که ما از رئیس‌جمهور پوتین در طول این درگیری دیده‌ایم که تهدیدهایی را ایجاد می‌کند که وجود ندارند تا تهاجم بیشتر را توجیه کند و جامعه جهانی و مردم آمریکا باید از این منظر به آن نگاه کنند. 

ساکی بامداد سه‌شنبه هم گفت طی نشست خبری اظهار داشت: «ما تصمیم [ولادیمیر] پوتین [رئیس‌جمهور روسیه] برای قرار دادن نیروی بازدارنده اتمی در حالت آماده‌باش را ارزیابی می‌کنیم». به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی ادامه داد: ما مشتاقانه منتظر ناتوی متحد و کشورهای غربی متحد در مقابل پوتین هستیم. ما هیچ توجیهی برای تغییر سطح آمادگی نیروهای آمریکایی نمی‌بینیم. ما با هماهنگی نزدیک با اتحادیه اروپا تحریم‌های خود را علیه روسیه تشدید می‌کنیم.

به دنبال درگیری روسیه با اوکراین، تنش بین روسیه و غرب به رهبری آمریکا شدت گرفته و ناتو در حال تجهیز نیروهای خود در شرق اروپاست. صبح پنجشنبه گذشته ولادیمیر پوتین در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین، دستور عملیات ویژه در منطقه دنباس را صادر کرد. بعد از آن جنگنده‌ها، توپخانه‌ها و سامانه‌های موشکی ارتش روسیه، مواضع نظامی مختلفی از شرق تا غرب و شمال تا جنوب اوکراین را هدف قرار دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


صابر
ان شاالله بزودی همه ظالم های دنیا به خودشان مشغول میشود
اللهم مشغل الظالم بظالم