کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در گفتگو با جهان نیوز مطرح شد

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: عزم مجلس برای شکستن انحصار مجوز تاسیس داروخانه جدی است

8 اسفند 1400 ساعت 14:44

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی وجود انحصار در حوزه صدور مجوز تاسیس داروخانه را تائید کرد و از عزم جدی مجلس برای برداشتن این انحصار خبر داد.


گروه جامعه جهان نیوز: علی اصغر باقرزاده نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جهان نیوز، درباره انحصار در صدور مجوز داروخانه‌ها و اعتراض داروسازان جوان به این مسئله گفت: اصلاح آئین نامه داروسازان برای اعطای مجوز داروخانه هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است و چون هنوز بررسی ها در کمیسیون بهداشت ادامه دارد درباره آخرین وضعیت تغییرات صحبتی نمی‌کنیم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: باید سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و انجمن داروسازان با هم جلساتی برگزار و مجلس هم آمادگی دارد که این مشکلات را برطرف کند.

این نماینده مجلس یازدهم گفت: اینکه در حوزه اعطای مجوزهای داروخانه انحصار وجود دارد را می‌پذیریم ولی وضعیت باید به گونه‌ای تغییر کند که هم به دغدغه‌ افرادی که معتقدند با اصلاح آئین نامه صدور مجوزهای کسب و کارها خراب می‌شود در نظر گرفته شود و از سوی دیگر در مجلس معتقدیم که در زمینه کسب و کار مثل داروخانه، کانون وکلا و ... نباید انحصار وجود داشته باشد.

باقرزاده با بیان اینکه مجلس به جد به دنبال شکستن انحصار صدور مجوزهای داروخانه‌ها است توضیح داد: باید داروسازان جدید که هم علم کافی در این زمینه دارند و هم سرمایه لازم، وارد این حوزه شده و انحصار مانع ورود آنها نشود.


کد مطلب: 793285

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/793285/نایب-رئیس-کمیسیون-بهداشت-مجلس-عزم-شکستن-انحصار-مجوز-تاسیس-داروخانه-جدی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com