پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

اصلی‌ترین علت افزایش قیمت برنج

چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 792851
رئیس اتحادیه برنج‌فروشان بابل اصلی‌ترین علت افزایش قیمت را دپو برنج توسط برخی فروشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: در افزایش اخیر قیمت برنج، حدود ۲۰ درصد به‌دلیل کمبود محصول زیرکشت و خشکسالی است و اصلی‌ترین علت، خرید در تناژ بالا برخی از فروشگاه‌ها و نگهداری در انبارهاست.
اصلی‌ترین علت افزایش قیمت برنج
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، حسن‌ تقی‌زاده رئیس اتحادیه برنج‌فروشان بابل در این شهرستان با بیان اینکه از شروع برداشت برنج طارم و هاشمی کیلویی ۳۰ هزار تومان در محل تولید قیمت‌گذاری شده بود، اظهار کرد: از زمان برداشت برنج قیمت‌ها به‌صورت روزانه و هفتگی افزایش پیدا کرد تا جایی که در ۳۰ بهمن‌ماه به بالاترین قیمت یعنی کیلویی ۷۵ هزار تومان در برنج فروشی‌ها رسیده است.

وی گفت: قیمت تمام‌شده برای مصرف‌کننده پس از بوجار، بسته‌بندی و ارسال به بنکداری در شهرستان‌ها به کیلویی ۸۲ هزار تومان می‌رسد.

رئیس اتحادیه برنج‌فروشان بابل اصلی‌ترین علت افزایش قیمت را دپو برنج توسط برخی فروشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: در افزایش اخیر قیمت برنج، حدود ۲۰ درصد به‌دلیل کمبود محصول زیرکشت و خشکسالی است و اصلی‌ترین علت، خرید در تناژ بالا برخی از فروشگاه‌ها و نگهداری در انبارهاست، انبارهایی که محصول را دپو می‌کنند و بیش از ۷۰ درصد در انبار نگهداری و در همچنین مواقعی به‌صورت قطره چکان به بازار عرضه می‌کنند که این امر موجب افزایش قیمت می‌شود.

رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل تصریح کرد: در این چند ماه بیش از ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشتیم و نهادها و ادارات مربوطه عکس‌العمل خاصی برای جلوگیری این امر نداشتند تا اینکه در اول اسفندماه از وزارت جهادکشاورزی دستورالعملی ارسال شد که قیمت برنج‌ها در فروشگاه‌ها و مراکز (برنج طارم و هاشمی) با کیلویی ۶۵ هزار تومان توزیع شود که این دستورالعمل در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون تاثیری نداشت. 

وی عنوان کرد: شاید تصور شود، افزایش قیمت برنج می‌تواند به نفع کشاورز باشد ولی بیشتر کشاورزان برنج‌های خودشان را به دلیل ضرورت بعد از برداشت محصول با نصف قیمت فعلی فروختند.

تقی‌زاده در پایان افزود: طی این مدت احتکار هم به‌صورت محسوس و حد بالایی باشد نداشتیم، اگر کسی از انبار احتکار مطلع شد باید به اداره صمت گزارش دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
علت اصلی بودن برنج پاکستانی و هندی در بازار کسی نمی خرید گفتنند برنج ایرانی گران کنیم مردم برنج خارجی بخرند پول تو جیب وارد کنندگان برود
Iran, Islamic Republic of
دولت انقلابی یعنی دولتی که انقلابی و جهادی عمل کنه، اگه قرار باشه هنوز هم هر کس و ناکسی بتونه کالاها و مایحتاج زندگی مردم رو احتکار کنه یا دلیل اصلی افزایش قیمتها مهار نشه، پس چه فرقی میکنه؟! .