کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روایت زهره الهیان از پیام سفر رئیسی به قطر

4 اسفند 1400 ساعت 8:22

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سفر رئیس جمهور به قطر این پیام را می‌دهد که ما معطل مذاکرات و نتایج آن نخواهیم ماند.


به گزارش جهان نیوز، زهره الهیان در گفتگو با مهر با اشاره به سفر حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی به قطر، اظهار داشت: سفر رئیس جمهور به قطر در این شرایط فعلی پیام‌های جدی در عرصه بین‌المللی دارد مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران معطل مذاکرات و نتایج آن نخواهد ماند.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران سیاست ارتقای روابط با همسایگان را همان‌طور که رئیس جمهور در برنامه‌های خود اعلام کرده است، در دستور کار دارد و با جدیت دنبال می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه شاهد کارشکنی کشورهای اروپایی و آمریکا در مسیر مذاکرات هستیم و آنان نسبت به تحقق مطالبات ملت ایران و لغو تحریم‌ها همراهی‌های لازم را با ما ندارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این شرایط، یک راه دیگری پیش روی جمهوری اسلامی ایران است مبنی بر اینکه خنثی‌سازی تحریم‌ها دنبال شود. واقعیت مطلب آن است که خنثی‌سازی و دور زدن تحریم‌ها در تعامل با کشورهای همسایه و تقویت روابط اقتصادی با آنان اتفاق خواهد افتاد.

الهیان متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران همواره طبق مواضع اعلامی خود با هیچ کشوری به دنبال مخاصمه و مسدودسازی روابط نیست و همواره از روابط با کشورهای مختلف به خصوص کشورهای همسایه استقبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ما در بخش انرژی، نفت و گاز می‌توانیم تعاملات بسیار خوبی با قطر داشته باشیم، تصریح کرد: در حوزه نیرو و اتصال شبکه برق دو کشور تفاهم‌های خوبی صورت گرفت. در حین اینکه مسیر مذاکرات وین دنبال می‌شود، ایجاد توازن در عرصه بین‌المللی و تعامل با کشورهای مختلف در دستور کار ما خواهد بود و تقویت دیپلماسی اقتصادی از جمله مهم‌ترین اولویت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت سیزدهم است.


کد مطلب: 792787

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/792787/روایت-زهره-الهیان-پیام-سفر-رئیسی-قطر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com