پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۲

روایت زهره الهیان از پیام سفر رئیسی به قطر

چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب: 792787
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سفر رئیس جمهور به قطر این پیام را می‌دهد که ما معطل مذاکرات و نتایج آن نخواهیم ماند.
روایت زهره الهیان از پیام سفر رئیسی به قطر
به گزارش جهان نيوز، زهره الهیان در گفتگو با مهر با اشاره به سفر حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی به قطر، اظهار داشت: سفر رئیس جمهور به قطر در این شرایط فعلی پیام‌های جدی در عرصه بین‌المللی دارد مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران معطل مذاکرات و نتایج آن نخواهد ماند.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران سیاست ارتقای روابط با همسایگان را همان‌طور که رئیس جمهور در برنامه‌های خود اعلام کرده است، در دستور کار دارد و با جدیت دنبال می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه شاهد کارشکنی کشورهای اروپایی و آمریکا در مسیر مذاکرات هستیم و آنان نسبت به تحقق مطالبات ملت ایران و لغو تحریم‌ها همراهی‌های لازم را با ما ندارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این شرایط، یک راه دیگری پیش روی جمهوری اسلامی ایران است مبنی بر اینکه خنثی‌سازی تحریم‌ها دنبال شود. واقعیت مطلب آن است که خنثی‌سازی و دور زدن تحریم‌ها در تعامل با کشورهای همسایه و تقویت روابط اقتصادی با آنان اتفاق خواهد افتاد.

الهیان متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران همواره طبق مواضع اعلامی خود با هیچ کشوری به دنبال مخاصمه و مسدودسازی روابط نیست و همواره از روابط با کشورهای مختلف به خصوص کشورهای همسایه استقبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ما در بخش انرژی، نفت و گاز می‌توانیم تعاملات بسیار خوبی با قطر داشته باشیم، تصریح کرد: در حوزه نیرو و اتصال شبکه برق دو کشور تفاهم‌های خوبی صورت گرفت. در حین اینکه مسیر مذاکرات وین دنبال می‌شود، ایجاد توازن در عرصه بین‌المللی و تعامل با کشورهای مختلف در دستور کار ما خواهد بود و تقویت دیپلماسی اقتصادی از جمله مهم‌ترین اولویت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت سیزدهم است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
اگر زمان روحانی بود الان از دیوار قطر بالا میرفتیم
Iran, Islamic Republic of
ایشون متخصص انرژی و بین الملل هستند یا پزشک
یا هر دو یا هیچکدام؟؟؟!!!!