چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

چرا سپاهان رو به عقب می‌دود؟

يکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب: 792479
تیم سپاهان مسیر را اشتباهی رفت و به راحتی از کورس قهرمانی جا ماند.
چرا سپاهان رو به عقب می‌دود؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، مصاحبه محرم نویدکیا بعد از بازی با تیم هوادار بسیار تلخ و البته قابل تأمل بود. سرمربی تیم فوتبال سپاهان خیلی منطقی ضعف تیمش را پذیرفته و هر چند متلک‌های زیر پوستی و ریزی به نوع بازی تیم هوادار می‌انداخت، اما قبول کرد که دیگر سپاهان او، آن سپاهان زهردار که تیر خلاص را به هر حریفی می‌زد، نیست. جالب است که محرم هر چند قبول دارد نتایج خوبی نگرفته، اما قبول نمی‌کند تیمش دیگر مثل قبل، خوب بازی نمی‌کند و شاید هم قبول دارد، اما اعتراف نمی‌کند تا بعداً همین اعتراف بر علیه‌اش استفاده نشود.

*دو پادشاه در یک اقلیم نمی‌گنجند
هر چه هست نتایح و روند نتیجه‌گیری سپاهان ثابت می‌کند این تیم بیمار است و تاکنون هر چه نویدکیا و همکارانش برای احیای این تیم مدعی، قلدر و متمول تلاش کردند، نتیجه نداده است. سپاهان شاید در ظاهر متحد و سرحال به نظر برسد، اما صحنه تعویض شهریار مغانلو در بازی مقابل هوادار نشان می‌دهد در این تیم آنقدر‌ها هم که شعار داده می‌شود، رفاقت، مرام و احترام وجود ندارد. شاید طبیعی باشد، در تیمی که ستاره‌های ۴۰ میلیاردی درونش جمع شده باشند اختلافاتی هم وجود داشته باشد. از قدیم گفته‌اند که دو پادشاه در یک اقلیم نمی‌گنجند چه برسد به سپاهان که پادشاهانش بسیار است.

*سپاهان هوادارانش را ناامید کرد
شاید از دید خیلی‌ها هنوز برای قضاوت زود است، چون دوازده هفته به پایان رقابت‌های لیگ برتر باقی مانده، اما این نمی‌تواند چیزی از گناه سپاهان که هوادارانش را تا اینجای لیگ با آن همه امید و آرزو ناامید کرده، کم کند. ابتدای فصل را از یاد نبردیم؛ همان زمان که سپاهان پیروزمندانه از خرید چند بازیکن گردن کلفت لیگ صحبت می‌کرد و مثل آب خوردن آن‌ها را به خدمت گرفت. سپاهان، مغانلویی را جذب کرد که از آب حیات برای پرسپولیس واجب‌تر بود و ریگی را به راحتی از چنگ استقلال درآورد در حالی که هنوز هم استقلال نتوانسته جای خالی‌ این بازیکن کلیدی را پر کند. این تیم در نیم فصل و نقل و انتقالات زمستانی هم یک خرید بزرگ کرد؛ رشید مظاهری در حالی به سپاهان رفت که فولادخوزستان به شدت نیاز به دروازه‌بان داشت. در این رقابت سپاهان پیروز شد و به گفته مدیرعامل فولاد آن‌ها با رشید بر سر مسائل مالی توافق نکردند.

*ضعف فنی مشهود است
سپاهان خارج از زمین در رقابت‌ با تیم‌های مدعی همه را شکست داده و همیشه یک گام از همه جلو بوده، اما در میدان مسابقه، کم آورد و انرژی فصل قبل در تیم نویدکیا وجود ندارد. به نظر می‌رسد سپاهان، زمینه این عقب نشینی را داشت. شرایط امروز این تیم بی‌شباهت به هفته‌های پایانی لیگ فصل قبل نیست؛ همان نتایجی که سر بزنگاه از دست دادند و قهرمانی را پرسپولیس از آن‌ها ربود. سپاهان بر خلاف اظهارات محرم نویدکیا که از بازی زیبا دم می‌زند در ساماندهی خط دفاعی مشکل دارد؛ این تیم حتی در گلزنی هم آنطور که باید و آنقدر که هزینه کرده، موفق نیست.

شاگردان نویدکیا مخصوصاً بازیکنان جدید هنوز به خوبی در ترکیب تیم جا نیفتاده‌اند و همین موضوع ناهماهنگی ملموسی را بین اعضا به رخ می‌کشد. در تک تک بازی‌های سپاهان چه مسابقاتی که برنده شده و چه بازی‌هایی که بازنده شده، می‌توان این ضعف را حس کرد، اما شکست در برخی بازی‌ها این ناهماهنگی را پر رنگ‌تر جلوه می‌دهد.

سپاهان، مغانلویی را در اختیار دارد که یک گلزن مادرزاد است، این تیم سجاد شهباززاده را در ترکیبش دارد که مهاجمی با هوش و موقعیت شناس است. چطور با این امکانات که می‌توان آن را با نیمی از مهاجمان کل لیگ مقایسه کرد تیمی تا این حد در امر گلزنی نا موفق است؟ بدون شک این یک ضعف تاکتیکی است که نویدکیا باید آن را در میان افکار خود و همکارانش جستجو کند. قطعاً او در حالی که آقای گل فصل قبل را در اختیار داشت با تفکری خاص مغانلو را جذب کرد و حالا باید در میان همان افکارش راهکاری برای سوخت ندادن تیم سپاهان، خودش و این دو مهاجم پیدا کند.
سپاهان از قهرمانی دور شده است و این اتفاق در حالی در هفته هجدهم لیگ برتر کاملاً قابل لمس شده که کمتر علاقه‌مندی به فوتبال حدسش را می‌زد. جا ماندن از کورس قهرمانی سخت‌ترین کاری بود که محرم می‌توانست انجام دهد و اتفاقاً از پس آن خوب بر آمد!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *