جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

سرنوشت اوکراین در دست دونتسک

يکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب: 792434
رسانه‌ها گزارش دادند که در مرکز منطقه خودمختار «دونتسک» واقع در شرق اوکراین، چندین صدای انفجار مهیب به گوش رسیده است.
سرنوشت اوکراین در دست دونتسک
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، منابع محلی بامداد یکشنبه (به وقت تهران) از شنیده‌شدن صدای انفجارهای مهیب در شرق اوکراین خبر دادند.

خبرگزاری «رویترز» گزارش داد که در مرکز منطقه خودمختار «دونتسک» واقع در شرق اوکراین، چندین صدای انفجار مهیب به گوش رسیده است.

دقایقی بعد خبرنگار شبکه «الجزیره» در اوکراین گزارش داد صدای انفجارهای قوی در محله‌های شمالی و غربی دونتسک همچنان به گوش می‌رسد.

یک منبع دیپلماتیک هم به رویترز گفت که سازمان امنیت و همکاری اروپا در روز شنبه حدود ۲ هزار بار نقض آتش‌بس بین نیروهای اوکراینی و مناطق خودمختار شرق این کشور ثبت کرده که نشان‌دهنده افزایش بی‌سابقته تنش‌ها است.

همزمان برخی منابع امنیتی نیز خبر دادند در گلوله‌باران شدید مناطق شرقی اوکراین، ۲ سرباز کشته و ۴ نفر زخمی شدند.

دقایقی بعد نماینده جمهوری خودخوانده دونتسک در «مرکز مشترک نظارت و هماهنگی آتش‌بس» اعلام کرد که این منطقه طی ساعت اخیر از ۶ محور گلوله‌باران شده است.

از روز جمعه بود که ارتش اوکراین و دولت‌های خودخوانده در مناطق شرق این کشور بعد از متهم کردن یکدیگر به تنش‌زایی، به گلوله‌باران مواضع یکدیگر و نقض آتش‌بس پرداختند.

کرملین نیز گفته که «عمیقاً نگران» شعله‌ور شدن اوضاع در اوکراین است و اوضاع را از نزدیک زیر نظر دارد.

آمریکا نیز مدعی است که روسیه پس از رد درخواست‌هایش مبنی بر لغو درخواست اوکراین برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو، به دنبال بهانه‌ای برای جنگ است.

تنش‌های میان اوکراین و کشورهای غربی با روسیه، در سال‌های گذشته به خصوص بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ به شدت افزایش پیدا کرده است.

این شبه جزیره پس از سقوط دولت مرکزی اوکراین توسط گروه‌های مورد حمایت غرب و قدرت گرفتن گروه‌های متمایل به روسیه در شرق اوکراین پس از یک همه پرسی از اوکراین جدا شد و به روسیه پیوست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


.....