جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

آلمان در تنش با روسیه دستها را بالا گرفت!

يکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب: 792424
صدر اعظم آلمان در گفت‌وگو با رسانه آمریکایی اظهار داشت که در پی یافتن راه حل مسالمت آمیز برای تنش زدایی با روسیه است.
آلمان در تنش با روسیه دستها را بالا گرفت!
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، صدراعظم آلمان روز شنبه اظهار داشت که امیدوار به یافتن راه حل مسالمت آمیز برای  تنش‌ زدایی با روسیه است و تحریم باید آخرین راه حل باقی بماند.

در حاشیه برگزاری «کنفرانس امنیتی مونیخ» در آلمان گفت که متحدان غربی به خوبی آماده هستند تا روسیه را به سرعت در صورت حمله به اوکراین، تحریم کنند.

وی گفت که امیدوار به یافتن راه حلی مسالمت آمیز برای تنش‌زدایی با روسیه است و تحریم باید آخرین راه حل باقی بماند.

شولتز با اشاره به اعمال تحریم‌های احتمالی علیه روسیه گفت: «بهتر است به جای این که اکنون انجام دهیم، بگوییم این کار را در آن زمان انجام می‌دهیم، زیرا می‌خواهیم از این وضعیت جلوگیری کنیم.

ما می‌خواهیم به سمتی برویم که صلح فرصتی داشته باشد.»

این در حالی است که روسیه بارها برنامه ریزی برای حمله به اوکراین را رد کرده است، اما چندین مقام غربی مدعی هستند که این کشور به طور فعال حضور نظامی خود را در مرزهای خود افزایش می‌دهد.

 
تحریم‌ها باید آخرین راه حل باشند
 
شولتز در ادامه سخنان خود و در تضاد با سران غرب که خواستار ضربه زدن مستقیم به اقتصاد روسیه به ویژه در حوزه انرژی هستند، گفت که مسکو باید «تقریبا» و نه «دقیقا» عواقبی را که با آن مواجه خواهد شد، بداند.

اظهارات وی پس از آن بیان شد که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز شنبه بار دیگر خواستار تحریم‌های روسیه شد و گفت که غرب باید سیاست مماشات در قبال روسیه را متوقف کند.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز در تداوم فضا سازی علیه روسیه روز شنبه گفت که ایالات متحده معتقد است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ممکن است در روزهای آینده به اوکراین حمله کند.

 
هنوز می‌توان به یافتن راه حل برای تنش زدایی با روسیه امیدوار بود
 
روسیه بارها هشدار داده نظامیان اوکراینی با زیرپا گذاشتن «توافق مینسک»، نواحی خودمختار روس زبان «دونباس» واقع در شرق اوکراین را هدف قرار می‌دهند، اما غربی‌ها بدون توجه به این هشدارها، روسیه را به استقرار نیرو در مرزهای اوکراین و آماده شدن برای «حمله قریب‌الوقوع» به این کشور متهم کرده‌ و شمار بالایی از نیرو و تجهیزات نظامی را به شرق اروپا ارسال کرده‌اند.

آمریکا در همین راستا در روزهای اخیر هزاران نیرو و تجهیزات مختلف به منطقه بالتیک و شرق اروپا به ویژه لهستان  اعزام کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *