جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

عیدی بازنشستگان چه زمانی واریز می‌شود؟

چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب: 792082
مبلغ نهایی عیدی سال ۱۴۰۰ بازنشستگان و کارکنان دولت در هفته جاری مشخص شد. اما هنوز زمان دقیق واریز عیدی این افراد مشخص نشده است.
عیدی بازنشستگان چه زمانی واریز می‌شود؟
به گزارش جهان نيوز، آنا نوشت: مبلغ عیدی امسال کارمندان دولت و بازنشستگان یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. تنها ۱۰۰ هزار تومان بیشتر از مبلغ عیدی دریافتی سال گذشته. البته این مبلغ عیدی کارمندان مجرد است. عیدی کارمندان متأهل ۴۰۰ هزار تومان بیشتر از این رقم است و به ازای هر فرزند، قرار است ۱۵۰ هزار تومان به این مبلغ اضافه شود.

اما هنوز مشخص نشده که اضافه شدن حق تأهل به مبلغ عیدی کارمندان، شامل بازنشستگان هم می‌شود یا نه. با این همه به نظر می‌رسد که کارمندان و بازنشستگان باید منتظر عیدی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی یا دو میلیون تومانی باشند.

زمان واریز عیدی کارمندان دولت
اما عیدی این دو گروه چه زمان واریز می‌شود؟ هنوز زمان واریز عیدی کارمندان دولت و بازنشستگان تأمین اجتماعی مشخص نشده است. اما عیدی کارمندان دولت همه ساله همراه با حقوق بهمن ماه به حساب آن‌ها واریز می‌شود. به همین دلیل انتظار می‌رود که عیدی کارمندان دولت در هفته پیش رو و هم‌زمان با واریز حقوق بهمن ماه به حساب آن‌ها واریز شود.

زمان واریز عیدی بازنشستگان
اما عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی چه زمان واریز می‌شود؟ انتظار می‌رفت که عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی هم هم‌زمان با حقوق بهمن ماه به حساب آن‌ها واریز شود. هر ماه حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در فاصله روز‌های بیستم تا سی‌ام هر ماه واریز می‌شود. اما اگرچه حقوق بهمن ماه بازنشستگان واریز شده، اما عیدی آن‌ها همچنان پرداخت نشده است.

در سال‌های گذشته هم عیدی و حقوق بازنشستگان همزمان پرداخت نمی‌شد و زمان پرداخت عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی به اسفند ماه موکول می‌شد. اما امسال وعده داده شده که عیدی بازنشستگان تا پایان بهمن ماه واریز شود.

معاون بیمه سازمان تأمین اجتماعی گفته «مبلغ نهایی عیدی مشخص شده و واریز عیدی بازنشستگان منتظر دریافت مصوبه هیئت وزیران است. ما به محض دریافت مصوبه هیئت وزیران عیدی مستمری‌بگیران را در کم‌ترین زمان ممکن پرداخت می‌کنیم.»
این مقام مسئول وعده داده که احتمالاً مصوبه هیئت وزیران قبل از پایان بهمن ماه اعلام می‌شود و اگر این مصوبه اعلام شود، سازمان تأمین اجتماعی آمادگی واریز عیدی بازنشستگان را دارد.

بر این اساس انتظار می‌رود که عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی هم در هفته پیش رو به حساب آن‌ها واریز شود.

زمان واریز عیدی کارگران
زمان دقیق واریز عیدی کارگران هم مشخص نیست. البته انتظار می‌رود که عیدی این گروه هم هم‌زمان با واریز حقوق بهمن ماه به حساب آن‌ها واریز شود. عیدی که کف آن پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سقف آن حدود ۸ میلیون تومان است.

اما با توجه به اینکه عیدی کارگران توسط بخش خصوصی واریز می‌شود، احتمال دارد که هر شرکت و سازمانی بازه زمانی متفاوتی برای واریز عیدی کارگران در نظر داشته باشد. اما انتظار عمومی این است که عیدی کارگران هم همزمان با حقوق بهمن ماه و ظرف هفته آینده واریز شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نیما راسخ
United States
پارسال عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در بهمن ماه واریز شد و نه اسفند.