جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۲

سناتور آمریکایی: ایران از روسیه و چین هم خطرناک‌تر است

چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 792005
یک سناتور آمریکایی گفت: ایران فوری‌ترین و بزرگترین تهدید برای آمریکاست، حتی خطرناک‌تر از روسیه و چین.
سناتور آمریکایی: ایران از روسیه و چین هم خطرناک‌تر است
به گزارش جهان نيوز به نقل از کیهان، لیندسی گراهام، پس از دیدار با نفتالی بنت نخست‌وزیر اسرائیل گفت: بحران روسیه-اوکراین مهم است، اما ایران خطری بزرگ‌تر است.

سناتور گراهام با اشاره به مذاکرات جاری در وین میان ایران و قدرت‌های جهانی برای احیای برجام و بازگشت دولت واشنگتن به این توافق گفت: از مطالبی که درباره توافق جدید در وین به اطلاع من رسیده، چنین برمی‌آید که شرایط بسیار نگران‌کننده است.

او همچنین افزود در بازگشت به واشنگتن قصد دارد روی یک «توافق دو حزبی» کار کند تا مانع از یک درگیری خطرناک برای منطقه و جهان شود.

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران، مهار برنامۀ اتمی ایران را فوری‌ترین مسئلۀ جهان و جمهوری اسلامی ایران را بزرگترین خطر جهانی خواند و گفت در قیاس با ایران، روسیه و چین بازیگران معقولی هستند، حتی اگر رفتار خشنی داشته باشند، در حالی که اصلی ترین انگیزه و محرک نظام مذهبی ایران دین است که با اتکا به آن رهبران جمهوری اسلامی قصد دارند جهان را به تبعیت از ارادۀ خود وادارند. جمهوری اسلامی ایران در پی برتری طلبی دینی است.

لیندسی گراهام، مفاد توافقی را که دولت بایدن مایل است با جمهوری اسلامی ایران امضا کند، بسیار نگران‌کننده دانست و گفت: «من نمی‌دانم چطور می‌توان به بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان اجازه داد که برنامۀ پیشرفتۀ غنی‌‌سازی اورانیوم داشته باشد.» سناتور جمهوری‌خواه در جای دیگری از سخنانش از یک توافق دفاعی مقطعی میان اسرائیل و آمریکا نیز دفاع کرد و گفت: هدف این توافق دفاعی ارسال این پیام به حکومت ایران است که نابودی دولت اسرائیل به منزلۀ اعلام جنگ به ایالات متحده آمریکا است.
برچسب ها: ایران روسیه چین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جناب سناتور! مذهب و مکتب ما یعنی مذهب شیعه و مکتب امام حسین علیه السلام ذاتا برتر است و نیاز به برتری طلبی نیست. شیعه 14 قرن است با همه فشارها و زندانها و سر به نیزه شدن ها و تحریم ها و ... با سربلندی خود را حفظ کرده و اسلام را از چنگال دشمنان درونی و بیرونی نجات داده و زمینه ساز حکومت مهدوی در آینده نزدیک خواهد بود ان شاء الله.
این را یقین بدانید که این مذهب و مکتب هرگز با فوت شما خاموش نخواهد شد بلکه به حول و قوه الهی ریش و ریشه شما را خواهد سوزاند و 14 قرن است که همینطور است.
Germany
قبرستان ها پر از قدرتمندان زوگویی است که قصد داشتن اسلام شیعی پرافتخار را از بین ببرند ولی اکنون مضمحل شده اند .