سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

طالبان تصمیم بایدن را دزدی توصیف کرد

شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 791641
طالبان تصمیم رئیس جمهور آمریکا را در مورد دارایی های مسدود شده بانک های افغانستان، دزدی توصیف کرد.
طالبان تصمیم بایدن را دزدی توصیف کرد
به گزارش جهان نيوز، شبکه تلویزیونی طلوع نیوز افغانستان در حساب توئیتری خود به نقل از محمد نعیم، سخنگوی طالبان نوشت: تصمیم بایدن در مورد سرنوشت دارایی‌های مسدود شده بانک‌های افغانستان، "دزدیدن" پول مردم افغانستان است و نشان دهنده "انحطاط اخلاقی" است.

رئیس جمهور آمریکا حکمی را امضاء کرد که بر اساس آن حدود ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های افغانستان در کنترل آمریکا قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه، در اقدامی غیرمعمول، حکمی را امضاء کرد که بر اساس آن، کنترل دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان که در آمریکا سپرده گذاری شده و معادل حدود ۷ میلیارد هست، در اختیار واشنگتن قرار بگیرد تا بتواند با نیمی از این دارایی ها، به خانواده‌های قربانیان حادثه ۱۱ (غرامت) بپردازد.

بنا بر اعلام کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا با استفاده از اختیارات فوق العاده‌ اقتصادی که قانون ۱۹۷۷ کشورش به او داده است، قصد دارد این دارایی‌ها (حدود ۷ میلیارد دلار متعلق به افغانستان) را به حساب مسدود شده بانک مرکزی آمریکا به عنوان یک نهاد دولتی منتقل کند.

به گفته کاخ سفید، جو بایدن قصد دارد نیمی از این مبلغ را برای درخواست غرامت خانواده‌های قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ هزینه کند و باقیمانده آن را به ”کمک بشردوستانه” به افغانستان اختصاص دهد.
مرجع : خبرگزاری صداوسیما
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *