پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

گزارش نشنال اینترست از قدرت نظامی ایران

جمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب: 791514
پایگاه نشنال اینترست در گزارشی به بررسی قدرت دریایی و نظامی ایران در منطقه خلیج فارس پرداخته است.
گزارش نشنال اینترست از قدرت نظامی ایران
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، پایگاه «نشنال اینترست»، در گزارشی ضمن بررسی قدرت دریایی ایران، نوشت ایران در جغرافیای خلیج فارس و به‌ویژه نقطه گلوگاه تنگه هرمز نقش موثری ایفا می‎کند.

به گزارش «نشنال اینترست»، شناورهای ایران با استراتژی دریایی نامتقارن توانایی این را دارند تا در صورت بروز درگیری در خلیج فارس، تنگه هرمز را مسدود کنند.
ایران در طول سال‌ها سلاح‌های مختلفی را به کار گرفته است؛ از زیردریایی‌ها تا جت‌های بازسازی‌ شده.

کارشناسان می‎گویند که ایران یکی از معدود کشورهای جهان است که طراحی و تولید قایق‌های پرنده پیشرفته‌ را انجام داده است.

این نوع قایق برای پرواز در ارتفاعاتی مشخص طراحی شده‌اند، پدیده‌ای که در آن سطوح بال‌ها هر چه به سطح نزدیک‌تر هستند با کشش کمتری مواجه می‌شوند؛ در عرصه جهانی به این نوع قایق‌ها با قابلیت پرواز GEV گفته می‌شود.

پس از ایجاد سرعت بالابر در هنگام برخاستن، GEV‌ها می‌توانند تا زمانی که در محدوده ارتفاع کم باقی بمانند، در هوا بمانند؛ این باعث می‌شود که آن‌ها را برای عملیات دریایی، که در آن موانع طبیعی کمیاب هستند، کاربرد بیشتری داشته باشند.

مهندسان ایرانی روش بسیار متفاوتی در پیش گرفتند.؛ این شناورها مجهز به عینک دید در شب، دوربین و پیوندهای داده‌ای هستند؛ همچنین تسلیحات آن شامل یک تیربار استغ قابلیت پرتاب موشک یا راکت هم برای این قایق پرنده عنوان شده است.

این شناورها جلوتر از دیگر ناوگان‌ها حرکت خواهند کرد، داده‌های هدف گیری کشتی‌های جنگی دشمن را به دست می‌آوردند و آن اطلاعات را به قایق‌های موشکی تندرو ایران منتقل می‌کنند.

نگارنده می‎گوید که توسعه GEV‌ها در ایران پیشرفتی برای این کشور در زمینه دفاعی و نظامی به حساب می‌آید.

این گزارش در پایان می‎گوید که این شناورها می‌توانند به عنوان چند برابر کننده نیروی مفید برای ناوگان قایق‌های تندرو ایران عمل کنند و نمونه دیگری از رویکردهای تهران برای تسهیل استراتژی جنگ نامتقارن در خلیج فارس هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *