کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اتفاقی عجیب برای پرسپولیس

21 بهمن 1400 ساعت 10:18

تیم استقلال که در هفته شانزدهم لیگ برتر در صدر جدول قرار دارد، بیشترین تعداد صدرنشینی را در این فصل از رقابت‌ها دارد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر، بیست و یکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر با صدرنشینی تیم گل گهر آغاز شد و شاگردان قلعه نویی به لطف شروع طوفانی و پیروزی ۴ بر یک مقابل تراکتور نام شان را به عنوان نخستین صدرنشین این فصل ثبت کردند.

سپاهان در هفته دوم لیگ برتر به صدر جدول رسید و در هفته سوم نیز با کسب سومین پیروزی با ۹ امتیاز صدرنشینی‌اش را حفظ کرد و این در حالی بود که استقلال هم ۹ امتیازی بود و به دلیل تفاضل گل ضعیف‌تر نسبت به سپاهان در رده دوم ایستاده بود.

شاگردان فرهاد مجیدی در هفته چهارم با اینکه برای اولین بار پیروز نشدند و مقابل فجر سپاسی متوقف شدند، اما به لطف شکست سپاهان مقابل ذوب آهن برای اولین بار در این فصل به صدر جدول رسیدند.

صدر جدول لیگ برتر عملاً تا هفته دهم ثبات نداشت و چند نوبت بین تیم‌ها دست به دست شد اما در هفته دهم شاگردان مجیدی با غلبه ۳ بر صفر بر تیم پدیده به صدر جدول رسیدند و توانسته‌اند تا امروز آن را در اختیار داشته باشند.

آبی‌پوشان در ۱۱ هفته از ۱۶ هفته لیگ صدرنشین بوده‌اند که این بیشترین تعداد صدرنشینی در این فصل است و به جز آنها سپاهان، گل گهر و آلومینیوم دیگر تیم‌هایی هستند که در مقاطعی حضور در صدر جدول را تجربه کرده‌اند.

در حالی که ۱۶ هفته از این رقابت‌ها می‌گذرد، پرسپولیس با قرار گرفتن در رده دوم جدول نزدیک‌ترین تعقیب کننده به استقلال است که در فاصله ۳ امتیازی رقیب سنتی‌اش قرار گرفته است. اما سرخ‌پوشان در هیچیک از ۱۶ هفته مسابقات صدرنشینی را به دست نیاورده‌اند که این اتفاقی نادر و عجیب برای این تیم محسوب می‌شود.

فاصله امتیازی استقلال و پرسپولیس با در نظر گرفتن تعداد گل‌های زده و خورده دو تیم در شرایطی قرار دارد که حتی اگر در هفته هفدهم استقلال شکست خورده و پرسپولیس پیروز شود، باز هم به دلیل اختلاف بالا در تفاضل گل آبی پوشان حداقل در پایان هفته هفدهم هم صدر جدول را از دست نخواهند داد.

استقلال در هفته هفدهم میزبان ذوب آهن است که این بازی در روز یکشنبه ۲۴ بهمن و از ساعت ۱۹ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و احتمال اینکه شاگردان مجیدی در این هفته صدرنشینی را از دست بدهند تقریباً در حد محال است.


کد مطلب: 791441

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/791441/اتفاقی-عجیب-پرسپولیس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com