شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

زلزله «پارتی گیت» در انگلیس/ جانسون یک گام دیگر به برکناری نزدیک شد

چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 791361
عرصه سیاسی انگلیس درصدد بیرون کردن بوریس جانسون از دفتر نخست وزیری این کشور است.
جانسون یک گام دیگر به برکناری نزدیک شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، رسوایی‌های پی در پی «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس، سبب شده تا شمشیر داموکلس بیش از هر زمان دیگری به خانه شماره ۱۰ خیابان «داونینگ استریت»، دفتر نخست وزیر انگلیس، سنگین شود.
 
به گزارش «دیلی میل»، «جان آرمیتاژ»، یکی از حامیان حزب «محافظه کار» به عنوان حزب متبوع «جانسون»، که کمک مالی به حزب «کارگر» را در دستور کار خود قرار داده است، می‎گوید که نخست وزیر انگلیس از نقطه بی بازگشت عبور کرده و اقتدار اخلاقی وی به دلیل «پارتی گیت» از بین رفته است.
 
به گفته وی، چالش‌های پیش روی انگلیس که همزمان وضعیت سیاسی عمیقا ناراحت کننده‌ای دارد، وجود سیاستمداران جدی و متعهد را ضروری کرده است.
 
«آرمیتاژ» در ادامه گفت که هر سیاستمداری که اقتدار اخلاقی خود را از دست بدهد، باید برود.
 
وی که از زمان ورود «جانسون» به سمت نخست وزیری ۵۰۰ هزار پوند به حزب محافظه کمک کرده است، در سال ۲۰۲۱ کمک به حزب «کارگر» را در دستور کار قرار داد.
 
انتقاد‌ها به «جانسون» در پی رسوایی‌های متعدد پس از آن شدت یافت که وی در چارچوب وعده تغییر در کابینه، نقش‌های کلیدی را به افراد وفادار به خود داد.
 
در عین حال، مشخص شد که «جانسون» در حال برنامه ریزی برای تغییر کامل در تابستان سال جاری است؛ زیرا برای انتخابات عمومی در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ آماده می‌شود.
 
همزمان، «جانسون» این هفته با زلزله سیاسی دیگری مواجه می‌شود و آن هم اتهام از بین بردن اعتماد عمومی از سوی «جان میجر»، نماینده پارلمان، است.
 
این در حالی است که احتمال برگزاری جلسه‌ عدم اعتماد حزب محافظه کار به «جانسون» در روز‌های آینده افزایش یافته است.
 
«کمیته ۱۹۲۲» حزب محافظه کار که بر روند برکناری رئیس این حزب نظارت می‌کند، توانایی برگزاری رای نیابتی را دارد؛ به این معنا که اگر تعداد نمایندگان محافظه کار عدم اعتماد به «جانسون» به ۵۴ نفر برسد، انتخاب رئیس جدید حزب یا همان نخست وزیر در صورت عدم امکان حضور نمایندگان پارلمانی، انجام می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *