چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

کاهش قیمت تور استانبول در زمستان

چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب: 791269
برای کشف ترکیه تا تابستان منتظر نمانید. در حالی که استانبول و ترکیه به طور کلی در ماه‌های گرم‌تر بسیار زیبا هستند، استانبول در زمستان مانند نیمه‌ی دیگر سال جالب، زیبا و پویا است!

در فصل زمستان کارهای زیادی برای انجام دادن در استانبول وجود دارد – بیشتر جاذبه های اصلی آن در زمانی که بیرون خنک تر است لذت بخش هستند

اگر هرگز به استانبول نرفته اید، فرصت را از دست داده اید. اگر قبلاً به بزرگترین شهر ترکیه رفته اید اما هرگز استانبول را در ماه های زمستان ندیده اید، بخش بزرگی از تجربه خود را از دست داده اید!

زمستان در استانبول یک جشن واقعی از شگفتی، زیبایی، و گاهی اوقات، کمی برف است. مطمئناً، هوا کمی سرد است، اما هنوز هم می توانید روزهای بسیار دلپذیری را در سواحل بسفر داشته باشید.

 
استانبول در زمستان

ما در مورد شهری صحبت می کنیم که در اینجا دو قاره را در بر می گیرد، با تاریخچه ای بیشتر در یک نقطه واحد از آنچه در کل شهرستان ها در سراسر جهان می بینید. استانبول شاهد نبردها، محاصره ها، حکومت بیزانسی و عثمانی قبل از یک مدرنیزاسیون موفق بوده است که این شهر را با یکی از جهانی ترین شهرها در اطراف خود قرار داده است.

 استانبول یک کلان شهر فوق العاده پر جنب و جوش، سرزنده و شلوغ است. در واقع، اغراق نیست اگر بگوییم که بازدید از استانبول یکی از بهترین کارهای ترکیه در زمستان است.

اگر خیلی مشتاق هستید که زمستان امسال به استانبول بروید، بیایید آنچه را که می توانید انتظار داشته باشید و چند نکته ارزشمند دیگر را بررسی کنیم تا به شما کمک کند بهترین زمان ممکن را داشته باشید.

قیمت تور استانبول زمستان
قیمت پکیج مسافرتی به استانبول براساس مواردی تعیین می شود مثلا هزینه بلیط هواپیماهای ایرانی (قشم ایر،ایران ایر و ماهان) و یا پروازهای ترک (ترکیش ایرلاین، اطلس گلوبال و پگاسوس) و همچنین رزرو هتل (3، 4 و یا 5 ستاره) از مهم ترین موارد تاثیر گذار در افزایش و یا کاهش هزینه سفر به استانبول هستند که می توان به آنها اشاره کرد هرچند که نمی توان از دو فاکتور دیگر در تعیین قیمت یعنی تعداد روزهای تور و همچنین فصلی است که قصد سفر به استانبول در زمستان را دارید چشم پوشی کرد.نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که معمولا قیمت های تور استانبول در عید نوروز و فصل تابستان به دلیل سفر جمعیت زیادی از کشورهایی اروپایی و آمریکا افزایش میابد. با این حال می توان انتظار خرید تور استانبول ارزان را در زمستان داشت.

استانبول در زمستان: چه انتظاری می رود
از دسامبر تا فوریه، می‌توانید آزادانه‌تر کاوش کنید. در فصل زمستان کارهای زیادی برای انجام دادن در استانبول وجود دارد. مطمئناً بسیاری از مکان‌ها همچنان بسیار بسیار شلوغ خواهند بود، اما حداقل می‌توانید بدون عرق کردن راه بروید!

بیایید همچنین به این سوال که اغلب پرسیده می شود پاسخ دهیم "در ماه دسامبر در استانبول برف می آید؟" بله، گاهی اوقات، در واقع در استانبول برف می آید. با این حال، بارش برف مانند گذشته رایج نیست. در چند سال گذشته، بارندگی بسیار کم بوده است، در حالی که در گذشته هر سال برای یک زمان مقدار زیادی برف وجود داشت. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که وقتی برف می بارد از شهر دیدن کنید، خواهید دید که استانبول در برف کاملاً زیبا است.

با این حال، باران می بارد. این یک شهر ساحلی است، بنابراین می توانید اغلب انتظار ابر داشته باشید، اما اجازه ندهید که شما را ناامید کند. روزهای آفتابی زیبایی وجود دارد، و حتی اگر باران هم باشد، جذابیت خاصی در استانبول وجود دارد که باعث می شود نیاز به چتر را فراموش کنید.

آیا باید انتظار جمعیت را داشت؟ آره. استانبول به خاطر شلوغی بسیار معروف است و ترافیک همیشه سنگین است. با این حال، شما فقط باید با آن رول شوید. اگر به سمت خیابان استقلال در تکسیم می روید، بدون توجه به زمان شبانه روز - حتی در ساعات اولیه - دریایی از مردم را خواهید دید! بشیکتاش همیشه شلوغ است، اگرچه مکان‌هایی مانند سلطان احمد، امینونو، کادیکوی و اوسکودار بعد از نیمه‌شب آرام می‌شوند.

بنابراین، در طول ماه های زمستان چه انتظاری در استانبول دارید؟ یک زمان واقعا عالی. بسیاری از فعالیت های زمستانی استانبول برای انجام. شما از نظر چیزهایی که باید ببینید و انجام دهید محدود نیستید، و ممکن است متوجه شوید که قیمت ها کمی پایین تر هستند، به جز برای سال نو. تنها کاری که نمی توانید انجام دهید شنا کردن در دریا است .

آیا استانبول در زمستان گران است؟
نکته مهم در مورد استانبول این است که می توانید هم موارد نسبتاً ارزان یا گران پیدا کنید. این واقعاً به این بستگی دارد که انتخاب می کنید چه کاری انجام دهید و کجا غذا بخورید.

در طول سال نو، همیشه خواهید دید که قیمت هتل ها سر به فلک می کشد. در ماه دسامبر کارهای زیادی برای انجام دادن در استانبول وجود دارد. بالاخره این فصل تعطیلات است.
 
لیر ترکیه

اگر نگران گذراندن جشن ها در شهر نیستید، بهتر است از آن زمان خودداری کنید و یک هفته دیگر را انتخاب کنید. همیشه می‌توانید به صورت آنلاین برخی از معاملات باارزش هتل‌ها و هاستل‌های شهر را پیدا کنید، و از آنجایی که رفت و آمد در آن بسیار آسان است، فرقی نمی‌کند کجا اقامت کنید، مگر اینکه ترجیح خاصی داشته باشید.
برای اینکه ایده ای از آنچه می توانید انتظار پرداخت داشته باشید، در اینجا چند مثال آورده شده است:

قهوه آماده – 15 لیر
غذای سه وعده (در یک رستوران محلی) - 100 لیر
سه وعده غذایی در یک رستوران غذاهای دریایی (پل گالاتا/ببک/بشیکتاش) – 200-300 لیر

به خاطر داشته باشید که نرخ ارز در نوسان است، و در حال حاضر، بسیار بالا است، اما شما می توانید در حال حاضر حدود 10.5 لیر برای 1 یورو انتظار داشته باشید.
از نظر قیمت فعالیت ها، بسیاری از آنها رایگان هستند. به عنوان مثال، شما می توانید به صورت رایگان از مسجد آبی در سلطان احمد دیدن کنید. بازار بزرگ نیز به جز آنچه می خرید رایگان است. باسیلیکا سیسترن نیز قیمت ناچیزی دارد، در حدود 20 لیر. ورود به بسیاری از موزه های شهر رایگان است، اما برخی از آنها هزینه ورودی دریافت می کنند.

پاس توریستی استانبول یک راه عالی برای صرفه جویی در پول نقد و جلوگیری از صف درب منزل است. بسته‌های مختلف به شما اجازه ورود به مکان‌های مختلف را می‌دهند، اما بسته به اینکه چند روز می‌خواهید خرید کنید، می‌توانید انتظار پرداخت ۷۵ یورو را به عنوان نقطه شروع داشته باشید.
 
برج گالاتا پوشیده از برف

اگر ترجیح می‌دهید فقط درب منزل پول پرداخت کنید، کاخ دولما باغچه و کاخ توپکاپی دو تا از گران‌ترین مکان‌هایی هستند که می‌خواهید ببینید. هزینه ورود به کاخ توپکاپی 100 لیر و برای بازدید از حرمسرا، 100 لیر دیگر است. کاخ دولما باغچه 120 لیر برای ورود اولیه و 90 لیر اضافی برای حرمسرا هزینه دارد. با این حال، هر دو باید بازدید شوند، و وقتی داخل آن را ببینید، اهمیتی نمی‌دهید که مجبور به پرداخت هستید!

سخن پایانی:
استانبول در زمستان شاید کمتر گردشگر داشته باشد اما مخصوصا سفید پوش می شود دیدنی تر از زمان های دیگر است و با این وجود می توانید انتظار خرید تور استانبول ارزان قیمت به دلیل تقاضای کمتر را داشته باشید.

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف می کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول نوروز 1401، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *