جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲

به دنبال فرصت ها در دل تحریم ها

سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 791170

با شروع تحریم ها و خروج شرکت های مطرح آلمانی، انگلیسی و فرانسوی از ایران صنعت نیروگاهی کشور در تامین تجهیزات و قطعات با مشکلات بسیاری روبرو شد و مردم این مسئله را در قطعی های پی در پی برق و ساعات خاموشی زیاد حس کردند. اما از دل هر بحرانی فرصت هایی متولد می شود که تنها چشمان تیز بین یک کارآفرین آن ها را رصد می‌کند.

کارآفرینان سپنتا الکترونیک، صاحبان  یکی از همین چشمان تیزبین هستند که از دل خاموشی های مکرر صنعت برق،  فرصت روشن نمودن چراغ یک کسب و کار نوین را پایه ریزی نمودند. کارشناسان این شرکت که سال ها همکاری نزدیکی با صنعت نیروگاهی داشتند و تعمیرات قطعات فرسوده این صنعت را عهده دار بودند، این بار دست به کار ساخت سیستم های شعله بینی شدند که بازارش تاکنون در قبضه شرکت های مطرح آلمانی، انگلیسی و فرانسوی بود و چرخ آسیابش به سود واسطه ها و شرکت های وارد کننده این محصولات می‌چرخید.

به این ترتیب به پشتوانه محققان جوان این شرکت، اولین فلیم اسکنرهای صد درصد ایرانی  در سال 1395 وارد مرحله تست بازار شد و پس از مراحل موفق تست در چندین نیروگاه به صورت پایلوت توانست اعتماد مدیران این صنعت را جلب نماید. در حال حاضر، شعله بین های سپنتا الکترونیک طبرستان جایگزین برندهای خارجی مانند durag آلمان، Bfi فرانسه و ... شده است و به جرات می‌توان گفت که بدلیل نوآوری های صورت گرفته در این محصول کارایی بالاتری نسبت به نمونه‌های خارجی دارند.
 
"این فلیم اسکنرها به هیچ وجه کپی برداری از هیچ دستگاه خارجی و مهندسی معکوس نیستند"

 
فلیم اسکنرهای سپنتا الکترونیک در سه طبقه تولید می‌شوند:
• اسکنر شعله یکپارچه سری SAX
• اسکنر شعله دو تکه سری AGD
• فلیم اسکنرهای مدل SUT

هر کدام از مدل های فلیم دتکتور مزیت هایی نسبت به هم دارند که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت سپنتا الکترونیک طبرستان مراجعه نمایید. به عنوان نمونه، اسکنر شعله مدل SUT100 از لامپ خلا یا سنسورهای تشخیص شعله لامپی برای تشخیص شعله استفاه می کند در حالی که در مدل های AGD  و SAX از سنسورهای نیمه هادی استفاده می شود. همین امر سبب شد که اسکنرهای سری  SUT تحمل دمایی بالاتری نسبت به دو مدل دیگر داشته باشد و بخاطر همین مزیت از آن در توربین ها و بویلرهایی که با دمای بالا سر و کار دارند استفاده می شود. فلیم دتکتورهای مدل دو تکه که با سری  AGD به بازار عرضه می شوند. معمولاً در مواردی که دسترسی اپراتور به اسکنر شعله دشوار است یا توربین ها و بویلرهای قدیمی استفاده می شود. در این مدل  دتکتور سیستم دتکتور یا سنسور شعله از سیستم مانیتورینگ آن مجزا بوده  و قابلیت کنترل و مانیتور کردن از راه دور را به اپراتوری که درون اتاق کنترل حضور دارد را می دهد. اما فلیم اسکنرهای مدل یکپارچه که با سری SAX در بازار شناخته  شده است، مدل به روز دنیا محسوب می شود و بیشترین تقاضا را در بازار دارد.  زیرا کار با آن ها آسان است و به علاوه رویکرد سیستم های الکترونیک به سمت یکپارچه سازی  سیستم ها می‌باشد.

گام های  توسعه
موفقیت های سپنتا الکترونیک در صنعت نیروگاهی، توجه سایر صنایع را از جمله پتروشیمی و نفت گاز را نیز به خود جلب نمود. این صنایع نیز سال ها است که به دلیل تحریم ها دچار فرسودگی تجهیزات می باشند. هم اکنون فلیم اسکنرهای سپنتا الکترونیک در بسیاری از پالایشگاه های پارس جنوبی و عسلویه نصب می باشند و رضایتمندی این پالایشگاه ها از سیستم های شعله بین سپنتا الکترونیک بهترین تبلیغات برای این شرکت دانش بنیان محسوب می‌شود.

سپنتا استراتژی بازاریابی اصلی خود را بر مدار شرکت در رویدادها و نمایشگاه های معتبر داخلی و بین المللی قرار داده است و از این طریق به دنبال کسب جایگاه های بالاتری در بازار است. غرفه سپنتا الکترونیک همواره مورد توجه مدیران صنایع مختلف بوده و دستاوردهای خوبی به همراه داشته است.

حضور سپنتا الکترونیک طبرستان در نمایشگاه نفت و گاز  اهواز

چنانچه  شما نیز در صنعت نفت و گاز فعالیت دارید، حضور شما در غرفه سپنتا الکترونیک طبرستان در دوازدهمین نمایشگاه آتی تخصصی نفت و گاز اهواز که  17 الی 20 بهمن سال 1400 برگزار خواهد شد باعث افتخار این شرکت خواهد بود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سپنتا الکترونیک و راه های ارتباطی با این شرکت به وبسایت این شرکت به آدرس www.set-control.com مراجعه فرمایید.

سخن آخر
دانش بومی و نوآوری متخصصان سپنتا الکترونیک، به راستی فلیم اسکنرهای تولید شده توسط این شرکت را از محصولات رقبای داخلی و خارجی این شرکت متمایز نموده است و شهادت مشتریان مهم ترین گواه این ادعا است. با این وجود، مسیر توسعه همواره مسیری پر از چالش و بی انتهاست و سپنتا الکترونیک با تلاش مداوم در راستای بهبود و ارتقای محصولات خود به دنبال ورود به بازارهای جهانی است چنانچه بسیار شنیده‌ایم:
 
" کار نیکو کردن از پر کردن است"
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *