سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

بزرگ‌ ترین پلتفرم های استخدامی در ایران

يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب: 790884
بزرگ‌ ترین پلتفرم های استخدامی در ایران
کاریابی یکی از دغدغه‌های اصلی کارجویان و جوانان در هر کشوری است. در ایران نیز باتوجه به جمعیت کارجویان و تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، کاریابی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های نسل جوان محسوب می‌شود. اگرچه عوامل مختلفی مانند تخصص، مهارت‌های شغلی و سوابق کاری کارجویان، در یافتن فرصت‌های استخدامی تأثیر انکارناپذیری دارند، اما تسهیل روش‌های کاریابی نیز می‌تواند باری را از دوش کارجویان برداشته و تجربه کاریابی را برای آن‌ها خوشایند سازد. به همین دلیل است که در سال‌های اخیر، سایت های استخدامی پا به عرصه ظهور گذاشته و خدمات مهمی را در این زمینه به کارجویان ارائه کرده‌اند. در این مطلب با معرفی روش‌های مختلف کاریابی، به بزرگ‌ ترین پلتفرم های استخدامی در ایران نیز نگاهی خواهیم انداخت. اگر برای شناخت ویژگی‌های بزرگ ترین پلتفرم های استخدامی در ایران مشتاق هستید، حتماً این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

نگاهی به روش‌های کاریابی در ایران

برای کاریابی در ایران روش‌های مختلفی وجود دارد که کارجویان می‌توانند از طریق یکی از این روش‌ها، فرصت‌های استخدامی دلخواه خود را پیدا کنند. به‌طورکلی روش‌های کاریابی در ایران عبارت‌اند از:
  • مشاهده آگهی‌های استخدامی در روزنامه‌ها
    مراجعه به مؤسسات کاریابی
    مشاهده آگهی‌های شغلی در سایت های استخدامی
    پیگیری اخبار استخدام دولتی از طریق برخی از سایت‌های دولتی مانند سایت سنجش آموزش کشور
طبیعتاً هریک از این روش‌ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. به‌عنوان مثال در روش‌های قدیمی‌تر برای استخدام و کاریابی، مانند کاریابی از طریق خرید روزنامه و یا مراجعه به مؤسسات کاریابی، شما باید برای مشاهده آگهی‌های استخدامی از خانه خود خارج می‌شدید. به‌علاوه مراجعه به مؤسسات کاریابی و دکه‌های روزنامه‌فروشی باید در اوایل صبح و شروع ساعت کاری انجام می‌شد، تا بتوانید سریع‌تر از بقیه کارجویان از فرصت‌های استخدامی باخبر شوید.

این در حالی است که کاریابی آنلاین این مشکلات را برطرف کرده است. شما در هر زمانی که تمایل داشته باشید می‌توانید با مراجعه به سایت‌های کاریابی، از جدیدترین فرصت‌های استخدامی در شغل مورد نظر خود باخبر شوید. به‌علاوه، مراجعه به سایت های استخدامی بسیار راحت است. شما می‌توانید با گوشی موبایل خود و در صورت اتصال به اینترنت، به‌راحتی به تمام آگهی‌های استخدامی در شغل مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.

بنابراین می‌توان کاریابی آنلاین را روشی جامع‌تر، راحت‌تر و سریع‌تر از سایر روش‌های کاریابی دانست. مزیت های سایت‌های کاریابی موجب شده است تا روش کاریابی آنلاین، بتواند محبوبیت بسیار زیادی را در بین کارجویان داشته باشد.

به همین دلیل نیز در سال‌های اخیر، شاهد افزایش تعداد سایت های کاریابی در کشور بوده‌ایم. در ادامه این مطلب با معرفی بزرگ ترین پلتفرم های استخدامی در ایران، به بررسی ویژگی‌ها و مزیت های سایت های کاریابی ایرانی نیز خواهیم پرداخت.

ایران استخدام

یکی از بزرگ‌ ترین پلتفرم های استخدامی در ایران، سایت ایران استخدام است. این سایت نزدیک به یک دهه است که خدمات کاریابی آنلاین را به کارجویان در سرتاسر کشور ارائه می‌دهد. شما در این سایت کاریابی می‌توانید انواعی از جدیدترین آگهی‌های استخدامی را در شغل مورد نظر خود مشاهده کنید.

ایران استخدام یکی از پلتفرم‌های استخدامی خصوصی در کشور است که می‌کوشد علاوه بر آگهی‌های استخدام شرکت‌های خصوصی، آگهی‌های استخدامی سازمان‌های دولتی در ایران را نیز در اختیار کارجویان قرار دهد. در بخش بعدی برخی از مزیت های خوب سایت ایران استخدام آورده شده است.

مزایای سایت ایران استخدام

برخی از مزیت های سایت ایران استخدام که می‌تواند موردتوجه کارجویان قرار بگیرد عبارت‌اند از:
  • امکان مشاهده آگهی‌های استخدامی از طریق اپلیکیشن موبایل ایران استخدام
    مشاهده آگهی‌های استخدامی در تلگرام و اینستاگرام
    دارای نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت
    امکان مشاهده لیست تمام شرکت‌های منتشرکننده آگهی استخدامی
    دریافت لیست شرکت‌های برتر برای استخدام
    دانلود نمونه سؤالات استخدامی
    امکان سفارش آنلاین کتاب‌های استخدامی
    امکان مشاهده آگهی‌های استخدامی حتی بدون عضویت در سایت
    ساخت رزومه کاری با استفاده از رزومه ساز آنلاین
    امکان شرکت در آزمون آزمایشی آنلاین استخدامی
    انتشار آگهی‌های استخدامی به تفکیک هر استان‌
    تفکیک آگهی‌های استخدامی جدید از سایر آگهی‌ها
    مشاهده آگهی‌های استخدام بانک‌ها به‌صورت جداگانه
    امکان دریافت تقویم استخدامی سال
    اطلاع رسانی اخبار استخدامی در کشور
    امکان دریافت آگهی‌های استخدامی از طریق ایمیل و پیامک
    دریافت منابع مطالعاتی برای شرکت در آزمون‌های استخدامی
    اختصاص بخشی مجزا برای مشاهده آگهی‌های استخدامی دانشجویان
    آگاهی از امریه سربازی
    تفکیک آگهی‌های استخدامی بازنشستگان، دورکاری، نیمه‌وقت و کارآموزی
    دریافت آگهی‌های استخدامی منتشرشده در روزنامه‌های معتبر کشور
    اختصاص صفحات استخدامی جداگانه برای سازمان‌ها و شرکت‌ها
    آگاهی از تجربیات کارجویان در ‌مصاحبه‌های استخدامی
    امکان ذخیره‌سازی آگهی‌های استخدامی
یکی از مزیت های خوب سایت ایران استخدام، امکان دریافت آگهی‌های استخدامی از طریق پیامک و ایمیل است. در این صورت می‌توانید آگهی‌های استخدامی را به‌صورت لحظه‌ای و روزانه در ایمیل و یا تلفن همراه خود مشاهده کنید. برای استفاده از این خدمات کارجویان باید برای خرید اعتبار پیامک و ایمیل اقدام کنند.

باتوجه‌به مزیت های سایت ایران استخدام، می‌توان این سایت را یکی از بزرگ‌ ترین پلتفرم های استخدامی در ایران نامید که خدمات متنوعی را در اختیار کارجویان قرار می‌دهد. البته تنها کارجویان نیستند که به‌عنوان مخاطبان سایت ایران استخدام شناخته می‌شوند. بلکه کارفرمایان نیز با درج آگهی استخدامی در این سایت، می‌توانند برای جذب نیرو اقدام کنند.
باتوجه‌به امکاناتی مانند مدت نمایش آگهی استخدامی، نمایش در بخش آگهی‌های ویژه، امکان مشاهده رزومه‌های افراد آماده‌به‌کار و امکان ارسال پست اختصاصی در کانال تلگرام ایران استخدام، هزینه‌های درج آگهی‌های استخدامی نیز متفاوت خواهد بود. به‌طورکلی، سایت ایران استخدام را می‌توان سایتی مناسب برای کارفرما و کارجو دانست.

ایران تلنت

یکی دیگر از سایت های کاریابی در کشور، سایت ایران تلنت است. سایت ایران تلنت که فرصت‌های استخدامی را به زبان‌های انگلیسی و فارسی منتشر می‌کند، یکی از بزرگ‌ ترین پلتفرم های استخدامی در ایران است که خدمات کاریابی مختلفی را به کارجویان ارائه می‌دهد.

شرکت‌های بزرگ و معتبری مانند جين وست، عمران آذرستان، آسیاتک و تپسی، آگهی‌های استخدامی خود را به‌صورت روزانه در سایت ایران تلنت منتشر می‌کنند. در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های سایت ایران تلنت آورده شده است.

مزایای سایت ایران تلنت

با ورود به صفحه اول سایت ایران تلنت می‌توانید بیشترین جستجوهای انجام‌شده در این سایت کاریابی را مشاهده کنید. همچنین فرصت‌های شغلی پیشنهادی ایران تلنت نیز در صفحه اول سایت نمایش داده می‌شوند. برخی از مزیت های خوب سایت ایران تلنت عبارت‌اند از:
  • امکان استفاده از رزومه ساز آنلاین
    امکان استفاده از آزمون‌های شغلی جهت خودشناسی و آشنایی با مهارت‌ها و توانمندی‌ها
    انتشار مطالب مفید در بلاگ سایت
    اطلاع رسانی در زمینه روندهای استخدامی، حقوق و دستمزد و بازار کار، از طریق انتشار گزارش‌های اقتصادی
    اختصاص بخش مجزا برای کارفرما و کارجو
    امکان محاسبه حقوق و دستمزد
    امکان استفاده از سامانه کارآموزی برای ورود سریع‌تر به بازار کار
    جستجوی آگهی‌های استخدامی بر اساس نام شرکت، صنعت و تعداد کارمندان شرکت
    امکان تفکیک شرکت‌ها بر اساس تعداد آگهی‌های استخدامی و امتیاز آنها
    دریافت فرصت‌های شغلی پیشنهادی ایران تلنت
    امکان ذخیره‌سازی شغل مورد نظر کارجو
یکی از مزیت های خوب ایران تلنت ارائه آزمون‌های شغلی است. سایت ایران تلنت با ارائه آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی، آزمون شخصیت شناسی و آزمون هوش، می‌کوشد تا به کارجویان در انتخاب یک مسیر شغلی مناسب کمک کند. البته سایت ایران تلنت با دریافت هزینه‌‌ای از کارجویان، امکانات بیشتری را نیز در اختیار متقاضیان کار قرار می‌دهد. برخی از این امکانات عبارت‌اند از:
  • ارسال خودکار رزومه کارجویان
    قرارگرفتن رزومه در موقعیت بالاتر در بین رزومه‌های ارسال‌شده
    مشاهده آمار شرکت‌هایی که رزومه کارجو را مشاهده کرده‌اند.
    مشاهده وضعیت رزومه‌های ارسال‌شده
    اطلاع رسانی شغلی از طریق پیامک
    امکان مقایسه کارجو با سایر متقاضیان فرصت‌های استخدامی از طریق مشاهده آمار رزومه‌های ارسال‌شده
به‌طورکلی می‌توان گفت که سایت ایران تلنت یکی از سایت‌های بزرگ و معتبر در حوزه کاریابی آنلاین در ایران است که با انتشار جدیدترین آگهی‌های استخدامی از شرکت‌های معتبر، مسیر استخدام و کاریابی را برای کارجویان هموار کرده است.

سایت جابینجا

یکی از بزرگ‌ ترین پلتفرم های استخدامی در ایران، سایت جابینجا است. این سایت کاریابی با انتشار تعداد بسیار زیادی از آگهی‌های شغلی از شرکت‌های مختلف، یکی از سایت های استخدامی شناخته‌شده در ایران است. این سایت نیز مانند سایر سایت های کاریابی دارای مزیت‌هایی است که در ادامه این مطلب به این مزایا نیز اشاره می‌کنیم.

مزایای سایت جابینجا

در صفحه اول این سایت می‌توانید عنوان شغل مورد نظر خود را در یک استان خاص جستجو کنید. همچنین به شکل لحظه‌ای، آخرین رزومه‌های ارسالی کارجویان نیز در صفحه اول سایت جابینجا نمایش داده می‌شود. به‌علاوه، بخش‌های جداگانه‌ای برای کارفرما و کارجو در سایت جابینجا در نظر گرفته شده است. برخی از مزیت های سایت جابینجا عبارت‌اند از:
  • دریافت ایمیل‌های اطلاع رسانی شغلی به شکل رایگان
    رزومه ساز آنلاین
    معرفی شرکت‌ها و ارائه لیست 50 شرکت برتر
    ارائه مطالب مرتبط با حوزه استخدام و کاریابی در بخش وبلاگ
    اطلاع رسانی شغلی در شبکه‌های اجتماعی
    امکان تفکیک آگهی‌های استخدامی بر اساس نوع قرارداد
    تفکیک آگهی‌های استخدامی بر اساس سابقه کاری کارجویان
    امکان مشاهده آگهی‌های استخدامی بر اساس حداقل حقوق پیشنهادی شرکت‌ها
    عضویت رایگان در سایت
    امکان ذخیره‌سازی فرصت‌های استخدامی
    ارائه شاخص رفتار کارجویی که بازخورد کارفرمایان را به کارجویان نمایش می‌دهد.
    آگاهی از وضعیت رزومه‌های ارسال‌شده
    امکان ارسال گروهی رزومه
    استفاده از فرصت‌های شغلی پیشنهادی سایت جابینجا
    متمایز بودن آگهی‌های استخدام فوری از سایر آگهی‌های استخدامی
یکی از مزیت های خوب سایت جابینجا این است که کارجویان می‌توانند با پرداخت هزینه، از این موضوع مطمئن شوند که رزومه آنها حتماً به‌وسیله کارفرما مشاهده می‌شود. همچنین دریافت رایگان آگهی‌های استخدامی به‌صورت روزانه و هفتگی از طریق ایمیل، یکی دیگر از مزایای بسیار خوب سایت جابینجا است.

جاب ویژن

یکی دیگر از سایت های استخدامی در ایران که به‌روزترین و جدیدترین آگهی کار در حوزه‌های شغلی مختلف را منتشر می‌کند، سایت جاب ویژن است. باتوجه‌به خدمات متنوعی که سایت جاب ویژن در حوزه کاریابی آنلاین ارائه می‌دهد، می‌توان این سایت را به‌عنوان یکی از جامع‌ترین سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات استخدام و کاریابی در کشور معرفی کرد.

همچنین با درنظرگیری تعداد آگهی‌های استخدامی منتشرشده در سایت جاب ویژن، می‌توان این سایت را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ ترین پلتفرم های استخدامی در ایران نیز دانست. خوب است بدانید که سایت جاب ویژن به‌عنوان محصولی دانش‌بنیان معرفی شده است. در ادامه درباره ویژگی‌ها و مزیت های سایت جاب ویژن توضیحات بیشتری آورده شده است.

مزایای سایت جاب ویژن

 در ادامه برخی از مهم‌ترین مزیت های سایت جاب ویژن آورده شده است:
  • ابزار جستجوی بسیار پیشرفته و منحصر به فرد
    امکان عضویت رایگان و ایجاد حساب کاربری
    امکان دریافت ﮔﺰارش ﺣﻘﻮق و دﺳﺘﻤﺰد در تمام فرصت‌های شغلی
    دارای مجوز رسمی کاریابی الکترونیکی از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی
    آشنایی با شرکت‌‌های مختلف
    امکان مشاهده امتیاز و رتبه‌بندی شرکت‌های مختلف
    اختصاص بخش‌های جداگانه برای کارفرما و کارجو
    ارائه مطالب آموزشی برای فرصت‌های شغلی مختلف
    دریافت آخرین آگهی‌های استخدامی از طریق ایمیل کارجو
    اطلاع رسانی به کاربران درباره جدیدترین امکانات سایت
    اطلاع رسانی درباره آخرین جستجوهای شغلی کارجو در سایت جاب ویژن
    پیگیری اخبار استخدامی از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند لینکدین، اینستاگرام، تلگرام و توییتر
    پیشنهاد دوره‌های آموزشی به‌منظور ارتقای مهارت‌ها و توانمندی‌های کارجویان
    اطلاع رسانی مداوم درباره فرصت‌های شغلی فعال
    انتشار مقالات آموزشی در حوزه‌ استخدام و کاریابی
    مشاهده پاسخ سؤالات متداول کارجویان در حوزه کاریابی و استخدام
    انتشار آگهی استخدامی از حدود 16 هزار شرکت معتبر
    امکان جستجو بر اساس جدیدترین فرصت‌های شغلی، بیشترین میزان حقوق و سازگارترین فرصت‌های استخدامی با رزومه کارجو
    امکان استفاده از رزومه ساز آنلاین جاب ويژن بدون پرداخت هزینه
    استفاده از آزمون‌های خودشناسی
یکی از مزیت های خوب و منحصر به فرد سایت جاب ویژن این است که کارجویان می‌توانند همراه با رزومه ارسالی خود برای شرکت‌ها، یک فایل صوتی از معرفی خود نیز ارسال کنند. همچنین متمایزکردن فرصت‌های استخدامی معلولین نیز، یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فردی است که کارجویان فقط در سایت جاب ویژن می‌توانند آن را مشاهده کنند.

سایت کارلیب

یکی از سایت‌هایی که در حوزه استخدام و کاریابی در ایران فعالیت می‌کند، سایت کارلیب است. در حقیقت سایت کارلیب را نمی‌توان یک سایت کاریابی دانست. بلکه این سایت با ارائه آزمون‌های استخدامی موردنظر کارفرمایان، می‌کوشد تا صاحبان کسب‌وکارها را در استخدام افراد توانمند و بااستعداد یاری کند.

بنابراین این سایت را می‌توان ابزاری آنلاین برای سنجش مهارت‌ها و توانمندی‌های کارجویان دانست. در نتیجه کارفرمایان می‌توانند به‌راحتی و از طریق سایت کارلیب، ضمن ارزیابی توانایی‌ها و مهارت‌های کارجویان، بهترین متقاضیان استخدامی را نیز انتخاب کنند. در ادامه برخی دیگر از مزیت های سایت کارلیب برای استخدام و کاریابی آورده شده است.

مزایای سایت کارلیب

ازجمله مزیت های خوب سایت کارلیب برای استخدام و کاریابی عبارت‌اند از:
  • امکان محاسبه حقوق از طریق ربات تلگرامی
    اطلاع رسانی استخدام و کاریابی از طریق تلگرام، اینستاگرام، لینکدین و توییتر
    انتشار مطالب آموزشی در وبلاگ
    ارائه نمونه آزمون‌های استخدامی
    امکان گزینش و ارزیابی کارجویان از طریق شرکت در آزمون‌های استخدامی سایت کارلیب
    اختصاص بخش‌های جداگانه‌ برای ورود کارفرما و کارجو
    امکان طراحی و ایجاد آزمون استخدامی موردنظر کارفرما

سایت سه سوت

سایت سه سوت یکی از سایت‌هایی است که در زمینه انتشار آگهی و نیازمندی‌ها در ایران فعالیت می‌کند. این سایت که کار خود را از سال 1395 شروع کرده است، خریدوفروش آنلاین و بدون واسطه را هدف اصلی خود قرار داده و در زمینه‌های گوناگونی اقدام به انتشار آگهی می‌کند؛ بنابراین شما می‌توانید انواع نیازمندی‌ها و آگهی‌های خریدوفروش اجناس را در سایت سه سوت پیدا کنید.

این در حالی است که تنها یکی از بخش‌های سایت سه سوت در ارتباط با استخدام و کاریابی است. به شکلی که کارفرمایان می‌توانند آگهی‌های شغلی خود را در سایت سه سوت، مانند سایر نیازمندی‌ها منتشر کنند. درنتیجه می‌توان گفت که سایت سه سوت برخلاف دیگر سایت‌های استخدامی معرفی‌شده در این مطلب، به‌صورت اختصاصی در زمینه کاریابی و استخدام فعالیت نمی‌کند.

مزایای سایت سه سوت برای استخدام و کاریابی

  • دسته‌بندی شغلی برای انتشار آگهی‌های استخدامی
    تفکیک آگهی‌های استخدامی ویژه از سایر آگهی‌ها
    امکان مشاهده آگهی‌های استخدامی از طریق اپلیکیشن موبایل
    تفکیک آگهی‌های استخدامی بر اساس نام استان و منطقه
    امکان ارسال فوری آگهی استخدامی

جمع‌بندی

روش‌های مختلفی برای کاریابی وجود دارد که کارجویان می‌توانند برای یافتن آگهی‌های استخدامی در شغل مورد نظر خود، از این روش‌ها استفاده کنند. در این بین سایت های کاریابی به دلیل مزیت‌های فراوانی که دارند، نسبت به سایر روش‌ها دارای محبوبیت بیشتری در بین کارجویان هستند. هم‌اکنون سایت‌های استخدامی مختلفی در کشور فعالیت می‌کنند که هرکدام دارای مزایا و ویژگی‌های مخصوص به خود هستند. در این مطلب با معرفی بزرگ‌ ترین پلتفرم های استخدامی در ایران، مزیت های سایت‌های کاریابی را نیز مورد بررسی قرار دادیم؛ بنابراین چنانچه به دنبال یافتن فرصت‌های استخدامی دلخواه خود هستید، می‌توانید باتوجه‌به ویژگی‌ها و مزیت های سایت های کاریابی در ایران، بهترین سایت استخدامی را برای کاریابی انتخاب کنید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *