پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

نمایندگان ملت علیه اقدام خودسرانه عزیزی خادم/ پنهان کاری فدراسیون فوتبال ادامه دارد؟

يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب: 790878
اقدام فدراسیون فوتبال مبنی بر ارسال مدارک برای تائید اساسنامه باعث شده تا نمایندگان ملت علیه این پنهان کاری موضع گیری کنند.
نمایندگان ملت علیه اقدام خودسرانه عزیزی خادم
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، چند روزی است که فدراسیون فوتبال با انتشار یک پیام تبریک مبهم و شائبه برانگیز از طرف فیفا، مدعی شده که این نهاد بین المللی با اساسنامه این فدراسیون موافقت کرده و به نوعی آن را تائید کرده است.

این اتفاق در حالی رخ داده که فدراسیون پیش تر با ارسال مدارکی عجیب و تفاسیری غیرمرتبط و بدون دریافت مجوز از دولت و مجلس شورای اسلامی، اطلاعات بی ارتباط و تفسیرهایی شاذ و کم سابقه را به فیفا ارسال کرده که تبعات آن ممکن است فوتبال ایران را دچار چالش کند. این نوع رفتار باعث شده تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی علیه این ساختارشکنی و رفتار عجیب فدراسیون موضع گیری کنند.


* اعتراض نمایندگان به پنهان کاری و اقدامات عجیب فدراسیون
احسان قاضی زاده هاشمی ضمن محکوم کردن این حرکت فدراسیون فوتبال گفت: در نامه فدراسیون به فیفا صراحتا آمده دیگر نیازی نیست کاری انجام بدهیم و آنها همه چیز را تمام شده فرض کرده اند، در صورتی که پاسخ فیفا برای ما جالب توجه است. آنها درست است که در یک پاراگراف از فدراسیون تشکر کرده‌اند اما کاملا نشان دادند اشرافشان نسبت به ساختارهای قانونگذاری در ایران بیشتر از دوستان در فدراسیون فوتبال کشورمان است چون در پاراگراف دوم ایمیل مربوطه اشاره کرده اند که تائید اساسنامه نیازمند نظر نهایی مجلس شورای اسلامی است.

محمد مهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی نیز به این اقدام فدراسیون فوتبال واکنش نشان داد و اظهار کرد: اساسنامه فدراسیون باید مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد اما چنین مصوبه‌ای وجود ندارد که مسئولان فدراسیون بخواهند به فیفا بگویند نهاد غیردولتی غیرانتفاعی است. در مورد تبعات این اقدام خودسرانه که صورت گرفته، رئیس فدراسیون فوتبال باید پاسخگو باشد.
 

* شائبه تداوم پنهان کاری در فدراسیون فوتبال 
حال باید پرسید چرا فدراسیون فوتبال در حالی که نمایندگان مجلس هنوز اساسنامه جدید را تصویب و و تایید نکرده اند، چنین اطلاعات عجیب و غیرمرتبطی را به فیفا ارسال کرده؟ دلیل عدم شفافیت در انتشار کامل پاسخ فیفا چیست و چرا فقط یک بخش از آن منتشر شده؟ سکوت این روزهای شهاب الدین عزیزی خادم ریشه در چه دارد و چرا پاسخگو به افکار عمومی نیست و مجموعه تحت مدیریتش، شفاف سازی نکرده و همچنان اصرار بر پنهان کاری دارند؟ اینها موضوعی است که در کنار حاشیه سازی های ماه های اخیر فدراسیون، دلالت های نگران کننده ای از وضعیت این مجموعه دارد.


 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *