جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

کاربردهای مختلف فیزیوتراپی در زندگی روزمره

شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 790746
فیزیوتراپی کاربردهای مختلفی در زندگی روزمره دارد و برای دردهای مختلفی کاربرد دارد که در این مقاله به بیان آن ها می پردازیم.

فیزیوتراپی تنفسی
یکی از مشکلاتی که با انجام فیزیوتراپی برطرف می شود مسائل مربوط به ریه وتنفس می باشد مثل پنومونی ،انسدادریه و...که در این صورت فیزیوتراپ ها با انجام مانورها وتکنیک های دستی می توانند به افزایش حجم ریه ترشح خلط ها ،دم وبازدم عمیق وافزایش قدرت عضلات تنفسی کمک شایانی کنند که در این زمینه نقش درمانگر تراپیست بسیار حائز اهمیت است.


فیزیوتراپی بیماری های اعصاب و سالمندان در منزل
در بعضی از بیماران و سالمندان برای مثال ام اس،پارکسیون،گلین باره،ای ال اس،که در این بیماران شبکه عصبی بیمار دچار اختلال شده است نیز فیزیوتراپی نقش پررنگی دارد. در جریان درمان بیماران علوم اعصاب در راه رفتن،کنترل حرکات وهمچنین تعادل دچار مشکل هستند که استفاده از تمرین درمانی ها و توانبخشی سطح کیفی زندگی بیماران بهتر می شود وهمچنین بازسازی اعصاب سرعت بخشیده وشبکه انتقال پیام از ارتفاع به صورت بهتر ومنظم تر کار خواهد کرد.

فیزیوتراپی سکته مغزی
سکته مغزی که به دو علت انجام می شود یکی نرسیدن اکسیزن و دومی پاره شدن عروق در مغز است ودر هر دو حالت باعث می شود قسمتی از بدن فرد دچار پلژی یا همان از کار افتادن می شود که در بعضی بیماران یک دست ویک پا ودربعضی دیگرهر چهار دست وپا درگیر می شود.

این بیماران با استفاده از تحرکات دستگاه الکتروتراپی شرایط حرکتی وحسی بهتری را خواهند داشت والبته یکی ازدیگراز کارهای درمانی حفظ دامنه حرکتی در این بیماران است که باعث حفظ مفاصل بیمار می شود.
 
ومسئله بعدی نشتن، راه رفتن ، ایستادن بیمار است که در زمان ها مشخص توسط درمانگر بازآموزی خواهد شد ویکی از اهداف فیزیوتراپی در این دسته ازبیماری حفظ استقلال بیمار است که برای روحیه بیمار نیز حائز اهمیت است.

فیزیوتراپی بعد از تعویض مفصل
مفصل های رانو لگن دوتا از قابل تعویض ترین مفاصل بدن است که در بیست سال گذشته گسترش بیشتری در دنیا داشته است. مفصل زانو که یکی از مفاصلظ پرکاربرد در طول زندگی است وازبهم پیوستن دو استخوان ران وساق ایجاد شده است وبا اتصال تاندون ها ورباط ها این مفصل محافظت می شود

در نظر داشته باشید که در صورتی که افراد به دلایل فیزیکی واستفادهای نابجا اززانو دچار تخریب این مفصل می شوندکه یکی از درمان های آن تعویض آن می باشد.

نقش فیزیوتراپی بعد از جراحی تعویض مفصل زانو بسیار مهم وحیاتی است چرا که افزایش دامنه حرکتی فقط توسط فیزیوتراپی انجام می شود و همچنین تقویت عضلات ران که بسیار مهم است و کاهش درد بعد از جراحی که با استفاده از مدالیته های مختلف قابل انجام است که حدوا زمان جلسات درمانی بین 10 الی 20 جلسه می باشد.

مفصل مهم بعدی لگن می باشد که اصولا به دنبال افتادن بیماردچارشکستگی شده ومفصل آن تعویض گردد که به مراتب کاری دشوار وبازتوانی سخت تری از زانو دارد ودر این شرایط بهترین فرد برای کمک به راه اندازی به بیمار فیزیوتراپ است که در طی جلسات درمانی عضلات خارجی پا تقویت می شود وتراپیست باید روی راه رفتن وقدم برداشتن بیماردقت کند.

برای تیم فیزیوتراپی ما همه خدمات درمانی توانبخشی فیزیوتراپی در همه مناطق تهران وکرج قابل انجام توسط فیزیوتراپ خانم وآقا می باشد وبه صورت شبانه روزی در حال رفع مشکلات بیماران نیازمند می باشد.

هزینه های فیزیوتراپی
به چند دسته تقسیم می شود هزینه بیماران با دفترچه درمانی و هزینه فیزیوتراپی به صورت آزاد در کلینیک های خصوصی و در آخر هزینه خدمات فیزیوتراپی در منزل بیمار که البته به بیمار در سه حالت نامه مهر شده برای بیمه تکمیلی داده خواهد شدوبیمار با مراجعه به بیمه ودر دست داشتن گواهی معتبرفیزیوتراپی و نسخه پزشک معالج بخشی از هزینه های فیزیوتراپی را دریافت کنند.

فیزیوتراپی یکی از مسائل مهم داشتن بدن آماده توسط خود فیزیوتراپ است که باعث می شود تکیه گاه خوبی برای بیمار باشد وهمچنین در انجام تمرینات وتکنیک های ورزشی به راحتی بتواندبا مریض همکاری کند در ضمن به خود تراپیست هم فشار کمتری آورده شود.
صبوری واخلاق خوش وطرز برخورد مناسب بخصوص با سالمندان نیز از مسائل مهم در فیزیوتراپی می باشد که باعث ترغیب بیمار به ادامه روند درمان خواهد شد و اعتماد میان درمانگر و بیمار را نیز زیاد خواهد کرد وهر چقدراین اعتماد بیشتر شود نتیجه درمان نیز به مراتب بهتر وکامل خواهد شد.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *