شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

هلاکت ۳۵۰ تروریست داعش در حسکه

جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب: 790689
فرماندهی عملیات مشترک عراق می‌گوید که حدود ۳۵۰ نفر از عناصر تروریستی داعش در روز‌های اخیر و در جریان درگیری‌ها در زندان غویران استان حسکه سوریه به هلاکت رسیده اند.
هلاکت ۳۵۰ تروریست داعش در حسکه
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، فرماندهی عملیات مشترک عراق روز جمعه، ۱۵ بهمن، جزئیات جدیدی از آنچه در زندان «غویران» استان حسکه در سوریه رخ داده است، فاش کرد.

به گزارش پایگاه «السومریه»، فرماندهی عملیات مشترک عراق با انتشار بیانیه‌ای ضمن تاکید بر این موضوع که نیرو‌های عراقی قادر به تامین امنیت مرز‌های این کشور هستند، گزارش داد که این نهاد نظامی عراق تلاش اخیر تروریست‌های زندانی در زندان الحسکه را پیگیری کرده و نیرو‌های امنیتی عراقی بلافاصله اقدامات لازم را برای تامین امنیت کامل مرز‌ها آغاز کردند.

این بیانیه می‌گوید «پس از بررسی اطلاعات، مشخص شد که این عملیات تلاشی برای آزادی چهار هزار و ۴۰۰ تروریست محبوس در زندان الحسکه بوده است، زیرا مسئولان طراحی و اجرای این حمله یا کشته یا دستگیر شده اند.»

بر اساس این بیانیه «نزدیک به سه هزار و ۹۰۰ نفر از این تروریست‌ها در یک زندان جدید نگهداری می‌شوند و نزدیک به ۱۰۰ تروریست در بیمارستان‌ها بستری شده اند.
در این بیانیه آمده است «بیش از ۳۵۰ نفر از عناصر داعشی بازداشت شده که در جریان این تلاش نافرجام سلاح به دست گرفتند، در جریان درگیری‌ها کشته شدند و انتظار می‌رود که این آمار افزایش یابد.»

در همین حال مصطفی الکاظمی با انتشار پیامی در توییتر خود به ادعای آمریکا مبنی بر هلاکت سرکرده داعش در ادلب واکنش نشان داد.

«الکاظمی» نوشت «کشته شدن سرکرده گروه تروریستی داعش در ادامه تلاش‌های عظیم نیرو‌های امنیتی عراق برای کشتن ده‌ها تن از سران و عناصر تروریستی در عملیات‌های خاص در داخل عراق، دستگیری صد‌ها نفر از آن‌ها و جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات صورت گرفت؛ اطلاعاتی که در نهایت منجر به نابودی سرکرده این گروه شد.»
برچسب ها: سوریه عراق داعش
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *