جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

«خانه عنکبوت» در تور هکر‌ها/ تل‌آویو زیر فشار عصای موسی

پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب: 790590
این گزارش از محدود گزارش‌هایی است که به ابعاد گسترده خسارات و درز اطلاعات از نهاد‌های مستقر در رژیم صهیونیستی می‌پردازد، هرچند رهبران تل‌آویو همواره تلاش دارند مانع از رسانه‌ای شدن چنین خساراتی به زیرساخت‌های امنیتی خود شوند.
«خانه عنکبوت» در تور هکر‌ها
گروه سیاسی جهان نيوز: گزارشی از یک شرکت فناوری امریکایی نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی طی چند ماه گذشته هدف ده‌ها مورد حمله سایبری و هکری بوده است. این گزارش از محدود گزارش‌هایی است که به ابعاد گسترده خسارات و درز اطلاعات از نهاد‌های مستقر در رژیم صهیونیستی می‌پردازد، هرچند رهبران تل‌آویو همواره تلاش دارند مانع از رسانه‌ای شدن چنین خساراتی به زیرساخت‌های امنیتی خود شوند.

به گزارش جوان، روز سه شنبه درست در همان روزی که «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر اسرائیل مدعی شد که ارتش این رژیم یک سامانه رهگیری مبتنی بر لیزر را تا یک سال دیگر معرفی خواهد کرد تا سپر حفاظتی ضد پهپاد و ضد موشکی در اطراف مناطق اشغالی ایجاد شود، یک گزارش دیگر منتشر شد که در عمل ژست تبلیغاتی بنت را زیر سؤال برد.

بنت روز سه شنبه در سخنان خود با اشاره به آماده‌سازی سامانه رهگیری لیزری در آینده نزدیک، گفت: «این سامانه باعث ایجاد تغییر در واقعیت‌های کنونی می‌شود، چون در حال حاضر اسرائیل برای رهگیری و سرنگونی راکت‌های ارزان‌قیمت حماس که به سمت شهرک‌های اسرائیلی شلیک می‌شود مجبور است موشک‌هایی که ده‌ها هزار دلار قیمت دارند شلیک کند.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که «این سامانه به ما اجازه خواهد داد در میان‌مدت و طولانی‌مدت، اسرائیل را با دیواری از لیزر احاطه کنیم و این سامانه از ما در برابر موشک‌ها، راکت‌ها، پهپاد‌ها و دیگر تهدید‌ها دفاع خواهد کرد تا به طور موثر دشمنان‌مان را از قدرتمند‌ترین کارت‌شان بی‌بهره کنیم.»

برملاشدن بلوف‌ها
ادعای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره سامانه لیزری یک روز هم دوام نیاورد و منابع امنیتی این رژیم ضمن ابراز تعجب، ادعای بنت را تکذیب کردند. شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی و سایر رسانه‌های عبری‌زبان به نقل از منابع امنیتی مختلف و مرتبط با سامانه لیزری گفتند که این سامانه برای استفاده در عرض یک سال آماده نخواهد شد و تکمیل این سیستم تا عملیاتی شدن بین دو تا سه سال زمان می‌برد.

روز سه شنبه همچنین چند ساعت پس از بلوف نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره سامانه پدافندی لیزری، یک شرکت فناوری امریکایی به نام شرکت فناوری «سایبریزن» در گزارشی اعلام کرد که ایران ده‌ها مؤسسه و نهاد وابسته به اسرائیل را هک کرده است. دفتر مرکزی شرکت سایبریزن در شهر «بوستون» در ایالت ماساچوست واقع است. با این حال، این شرکت دفاتری هم در لندن، توکیو و تل‌آویو دارد. روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست که گزارش شرکت سایبریزن را بررسی کرده، می‌گوید این گزارش اطلاعات جدیدی را درباره عمق نفوذ ایران و گروه‌های نیابتی‌اش به ده‌ها نهاد خصوصی و دولتی متعلق به رژیم اسرائیل طی سال گذشته میلادی در اختیار قرار می‌دهد.

طبق گزارش سایبریزن هدف ایران از انجام این حملات تلاش برای جاسوسی، به دست آوردن اطلاعات حساس و ضربه زدن به نهاد‌های اسرائیلی بوده است. گزارش سایبریزن همچنین به یک گروه هکری به نام «عصای موسی» به عنوان گروهی ایرانی اشاره می‌کند و می‌گوید این گروه برای اولین بار در اکتبر ۲۰۲۱ شناسایی شد و هدفش ضربه زدن به شرکت‌های اسرائیلی از طریق درز دادن اطلاعات حساس است.

گروه عصای موسی، طبق نوشته جروزالم‌پست، صنایع مختلفی از بخش انرژی گرفته تا گردشگری و مسافرت را هدف قرار می‌دهد. در گزارش شرکت سایبریزین آمده اهداف گروه عصای موسی با دکترین سایبری ایران که ضربه زدن به نهاد‌های دولتی و نظامی دشمنان ژئوپلیتیک این کشور است همسویی دارد. در بخش دیگری از گزارش تصریح شده که رفتار «عصای موسی» با مجرمان سایبری که با استفاده از باج‌افزار‌ها قربانیان‌شان را به پرداخت پول مجبور می‌کنند تفاوت دارد و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد اهداف آن‌ها ماهیتاً سیاسی است.

تل‌آویو زیر فشار عصای موسی
مؤسسه دیگری نیز به نام «کالکالیست» گزارش داده است که گروه عصای موسی اطلاعات مربوط به شرکت دفاعی رافائل را هک کرده است. علاوه بر این، رسانه‌های عبری‌زبان روز سه شنبه از هک شرکت صهیونیستی «e-post» فعال در زمینه ارائه خدمات پستی و تحویل مرسولات خبر دادند. «آمیتای زیو» خبرنگار روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» در این ارتباط گفته است که پس از حمله سایبری به شرکت یادشده، صندوق‌های پستی این شرکت به صورت خودکار باز می‌شوند و عبارت «شما هک شدید» و «مرگ بر اسرائیل» به دو زبان انگلیسی و عربی در مانیتور‌ها به نمایش در می‌آید.

حملات سایبری علیه شرکت‌ها و نهاد‌های رژیم صهیونیستی طی هفته‌های گذشته تشدید شده است. در همین ارتباط، شرکت لجستیکی «گلدباند» که مسئولیت اداره کارخانه کشتی‌سازی رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد، سه روز پیش اعلام کرد که مورد حمله سایبری قرار گرفته است.

گروه هکری عصای موسی پیش‌تر نیز فایل‌هایی را شامل اطلاعات جزئی از صد‌ها نظامی عضو ارتش رژیم اشغالگر قدس و تصاویر شخصی از «بنی گانتس» وزیر جنگ این رژیم را در محیط «دارک‌نت» و «تلگرام» منتشر کرده بود. این گروه هکری که پیش‌تر نیز در حملات سایبری خود به نهاد‌های اسرائیل موفق عمل کرده بود، در پیامی به دو زبان عبری و انگلیسی تحت عنوان «ما با چشمان شما می‌بینیم»، نوشت: «ما سال‌ها، در هر لحظه و در هر قدم شما را زیر نظر داشتیم. این تنها بخشی از نظارت ما بر فعالیت‌های شما از طریق دسترسی به دوربین‌های مداربسته داخلی است. گفته بودیم در حالی که تصورش را هم نمی‌کنید، شما را هدف قرار خواهیم داد.»

با وجود آنکه تاکنون آمار دقیقی از تعداد و گستره حملات سایبری به زیرساخت‌های اسرائیل اعلام نشده، اما مجموعه گزارش‌های همین چند ماهه اخیر نشان می‌دهد که حجم حملات سایبری علیه صهیونیست‌ها بسیار بیش از آن چیزی است که به صورت رسمی اعلام می‌شود و چه بسا بخش قابل‌توجهی از این حملات در سکوت خبری باقی می‌ماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *