جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

امیکرون مُسری‌تر و واکسن گریزتر است

چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 790488
بر اساس نتایج یک مطالعه، احتمال ابتلای افراد کاملاً واکسینه شده به BA.۲ بیشتر از سویه قبلی است.
امیکرون مُسری‌تر و واکسن گریزتر است
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، طبق یافته‌های مطالعه محققان دانشگاه کپنهاگ دانمارک، سویه فرعی اومیکرون موسوم به BA.۲ ذاتاً از سویه اصلی BA.۱ در بین افراد واکسینه شده و واکسینه نشده مُسری تر است.

این نتایج همچنین نشان می‌دهد که این نوع فرعی حتی واکسن گریزتر از سویه BA.۱ است، که قبلاً به طور قابل‌توجهی مسری‌تر از هر نوع کووید دیگری بود.

از سوی دیگر، نرخ انتقال در بین افراد واکسینه نشده با BA.۲ در مقایسه با BA.۱ بیشتر بود، که نشان می‌دهد افراد واکسینه نشده حامل بار ویروسی بالاتری با BA.۲ بودند.

در این گزارش آمده است افرادی که دوز تقویتی دریافت کرده اند نسبت به افرادی که به طور کامل واکسینه شده اند کمتر احتمال دارد ویروس را منتقل کنند.

این مطالعه همچنین خاطرنشان کرد که حساسیت بالاتر به عفونت و قابلیت انتقال بیشتر BA.۲ احتمالاً منجر به گسترش گسترده‌تر ویروس در بین کودکان واکسینه نشده در مدارس و مهدکودک‌ها می‌شود.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد احتمال انتشار در داخل یک خانواده برای سویه BA.۲، ۳۹ درصد در مقابل ۲۹ درصد برای BA.۱ (سویه اولیه اومیکرون) بوده است.

سازمان بهداشت جهانی هنوز BA.۲ را به عنوان یک نوع نگران کننده جداگانه از اومیکرون اعلام نکرده است.

با این حال، مقامات این سازمان هشدار داده‌اند که با گسترش پرسرعت اومیکرون در سراسر جهان، تقریباً به طور قطع انواع جدیدی ظاهر خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این بیان مطالعات وتحقیقات را باور کنیم یا رهاسازی کشور با حذف محدودیت ها .