کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

این غذا قدرت شنوایی را از بین می‌برد

9 بهمن 1400 ساعت 12:21

فردی بعد از چشیدن تندترین نودل دنیا، قدرت شنوایی خود را از دست داد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، نودل مرگبار که می‌گویند خیلی تند است! برای اینکه به تند بودن این غذا پی ببرید باید بدانید که این نودل حتی ۴ هزار برابر از سس تاباسکو هم تندتر است، سس تاباسکو یکی از تندترین سس‌های جهان است که هر کسی جرات خوردن آن را ندارد.

 
در خیابان‌های جاکارتا غذایی عجیب سرو می‌شود که می‌گویند تندترین نودل دنیاست.

چند سال پیش یک سرآشپز بریتانیایی کنجکاو شد تا طعم این غذا را امتحان کند، اما با خوردن چندین قاشق از این نودل احساس کرد دیگر گوش‌هایش هیچ چیزی را نمی‌شود.

خوشبختانه ناشنوایی این مرد ۲۲ ساله موقتی بود و بعد از دو دقیقه شنوایی خود را به دست آورد. غذایی که این مرد را به این روز انداخت به نودل مرگ معروف است.

سرآشپز به محض خوردن این غذا عرق زیادی کرد و رنگ پوستش قرمز شد. بدترین قسمت تجربه خوردن نودل مرگ این بود که برای مدت دو دقیقه حس شنوایی‌اش را از دست داد.

او می‌گوید این غذا تندترین چیزی بود تا به حال خورده است. با خوردن آن آنقدر احساس گرما کرده که پیراهنش را در آورده و سرش را زیر آب برده است.

کسانی که شروع به خوردن این غذا می‌کنند فوری آن را از دهان به بیرون می‌اندازد، اما بعضی از افراد محلی هم هستند که نودل را تا آخر می‌خورند.

هیچ نودلی در دنیا به تندی نودل مرگ نیست. جالبه که با خوردن آن طعم نودل را احساس نمی‌کنید و تنها طعمی که هست، تندی فلفل است.

فلفل چگونه می‌تواند باعث ناشنوایی، حتی به صورت موقت، شود؟
این ناشنوایی به ارتباط پیچیده بین دهان، گلو و گوش‌ها برمی‌گردد. دلیل تندی فلفل‌ها زیر سر ماده‌ای به اسم «کپسایسین» است ماده‌ای که در گیاهان هم به وجود می‌آید تا از آن‌ها در مقابل انواع قارچ‌ها محافظت کند.

این ماده، سلول‌های انسان مخصوصا غشای مخاطی که در دهان، گلو، شکم و چشم‌ها قرار دارند را تحریک می‌کند. مقدار کم این ماده باعث احساس سوزش می‌شود و گیرنده‌های درد در غشا هم به این احساس پاسخ می‌دهند.

مصرف مقدار زیادی «کپسایسین» ممکن است باعث تاول زدن دهان و گلو شود. این تاول‌ها توسط غشای مخاطی به وجود می‌آیند تا بالاترین لایه سلول‌ها را قربانی کنند و با ایجاد یک حباب محافظتی از لایه‌های زیرین مراقبت کنند.

نودل غذایی آسان و خوشمزه است که مخصوصا در جنوب شرقی آسیا طرفداران زیادی دارد. نودل‌های معمولی هم معمولا تندی زیادی دارند، اما تندی نودل مرگ فراتر از حد تصور است و در آن از ۱۰۰ فلفل تایلندی استفاده شده است.


کد مطلب: 790025

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/790025/این-غذا-قدرت-شنوایی-بین-می-برد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com