پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

چگونه با سرکه سردوشی حمام را تمیز کنیم؟

شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب: 789988
یکی از لوازم حمام که چند وقت یکبار باید تمیز شود سردوشی است. برای تمیز کردن آن می‌توانید از سرکه سفید استفاده کنید.
چگونه با سرکه سردوشی حمام را تمیز کنیم؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از همشهری آنلاین، سردوشی‌های ما می‌توانند محل تجمع آلودگی‌ها، مواد معدنی و حتی باکتری‌ها باشند که خبر خوبی برای اوقات تمیزی و آرامش نیست. برای همین است که یکی از بخش‌های مهم تمیز کردن حمام، این است که بدانیم چطور سردوشی را تمیز کنیم.

ورا پترسون، مدیر شرکت Molly Maid توضیح می‌دهد: «به مرور زمان سردوشی‌ها می‌توانند محل تجمع رسوب کلسیم، آهک و سایر مواد معدنی آب سنگین باشند: «رسوب مواد معدنی در انتهای سردوشی گرفتگی ایجاد می‌کند و جریان آب را مشکل می‌کند.»

چطور سردوشی را تمیز کنیم
اگر شک دارید که وقتتان را برای تمیز کردن سردوشی تلف کنید، به این سوال جواب دهید: هر چند وقت یک بار و چقدر دقیق به سردوشی‌تان نگاه می‌کنید؟ بنابراین احتمال این که تمیزش بکنید، از این هم کمتر است.

این درست است که سردوشی معمولا جایی است که نمی‌توانید از نزدیک آن را ببینید و تمیزش کنید. اما باید زمان بگذارید و سعی کنید این کار را انجام دهید.

به نظر خسته‌کننده می‌رسد، ولی وقتی بدانید چطور سردوشی‌تان را تمیز کنید، واقعا انقدر‌ها هم بد نیست. به اضافه این که هر بار که به حمام می‌روید، احساس بهتری دارید. برای این که بدانید چطور این کار را انجام دهید، این پیشنهاد‌ها را از طرف کارشناسان بپذیرید:

چطور بدون این که سردوشی را باز کنید، آن را تمیز کنید
برای این که این کار را سریع انجام دهید، این کار‌ها را قدم به قدم انجام دهید:

۱- یک کیسه پلاستیکی را تا نیمه از سرکه سفید پر کنید. پترسون توضیح می‌دهد سرکه برای این کار خوب است. چون به اندازه کافی قوی است تا هرچه روی سردوشی جمع شده، از بین ببرد. اما اگر ترجیح می‌دهید، در کنار سرکه چیز دیگری را هم اضافه کنید، آب لیمو را امتحان کنید.

۲- کیسه‌ای را که از سرکه پر کرده‌اید، دور سردوشی بپچید، طوری که هر سوراخ دوش که از آن آب بیرون می‌آید، در این سرکه غوطه‌ور باشد. کیسه را با یک نوار که دور آن می‌پیچید، به سردوشی وصل کنید.

۳- تقریبا یک ساعت صبر کنید تا سرکه رسوبات آب را حل کنید.

۴- بعد از گذشت یک ساعت، کیسه را باز کنید و سردوشی را با یک مسواک تمیز کنید تا اگر باز هم رسوباتی باقی مانده بود، از بین بروند.

۵- با آب داغ برای چند دقیقه سردوشی را بشویید.

هر چند وقت یک بار باید سردوشی را تمیز کنیم؟
ایده آل این است که باید یک بار در ماه این کار را با سرکه انجام دهید تا رسوبات آب و آهک از بین برود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *