کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرشاد پیوس: طارمی را همیشه نصف شب بیاورید

8 بهمن 1400 ساعت 22:07

گلی که مهدی طارمی به ثمر رساندن نشان دهنده تجربه بالا و اعتماد به نفس و قدرت ضربه زدنش به توپ در شرایط سخت بود.


به گزارش جهان نیوز به نقل از خبر ورزشی، مهدی طارمی مهاجم گلزن تیم ملی فوتبال کشورمان که در شرایط دشوار خودش را برای حضور در اردوی تیم ملی به کشورمان رساند، زننده تک گل سه امتیازی و صعود مقتدرانه ایران به جام جهانی بود. فرشاد پیوس درباره دیدار تیم های ایران و عراق، صعود تیم ملی ایران به جام جهانی، گل مهدی طارمی و بوسه امیر عابدزاده بر دستان پدرش اظهاراتی را مطرح کرد.

صعود تیم ملی ایران به جام جهانی را چطور تحلیل می کنید؟
این اتفاق می‌تواند تاثیر بزرگی در فوتبال نونهالان، نوجوانان و جوانان ما داشته باشد. تجربه این را می‌گوید که وقتی تیم ایران به جام جهانی می رود موجی از علاقه مندی به فوتبال، بین بچه های فوتبالی ایجاد می‌شود که این می‌تواند به فدراسیون فوتبال و فوتبال ایران کمک کند.

شادی این صعود برای مردم چقدر اهمیت داشت؟
قطعاً در این شرایط که تورم و گرانی کمر مردم را خم کرده و به لحاظ معیشتی فشار زیادی روی خانواده‌هاست مهمترین اتفاق این پیروزی این بود که برای مدتی هرچند کوتاه، سختی های زندگی به دست فراموشی سپرده شود. این صعود سریع در گروهی که در ابتدا و زمان حضور ویلموتس، ما در گروهمان سوم بودیم و خیلی ها نگران راهیابی تیم ملی به جام جهانی بودند، باعث شد همه خوشحال شوند. این نشان دهنده عملکرد خوب فدراسیون و البته اسکوچیچ سرمربی تیم ملی هم هست که نظم و انضباط خوبی را در تیم ملی ایجاد کرده.

شما به عنوان مهاجم سابق تیم ملی گل مهدی طارمی را به لحاظ فنی چطور دیدید؟
یک گل کاملا حرفه‌ای بود. به درستی خودش را بین مدافعان میانی حریف قرار داد، بدون آن که در آفساید باشد. این نشان دهنده تجربه بالای مهدی در اروپاست و به نظرم تاثیر فوتبال پورتو روی بازی مهدی در این گل کاملا مشهود بود. چرخش صحیح و حرکت به سمت دروازه با یک بغل پای نرم که دروازه‌بان خوب عراق را به سمت دیگری انداخت.

مهدی طارمی در اوج پختگی این ضربه را زد. به نظرم با توجه به اینکه او نصف شب به ایران رسیده بود و برای این بازی آماده شد بهتر است از این به بعد مهدی را دیر به اردوی تیم ملی بیاوریم و کاری کنیم که نصف شب برسد، چون واقعاً عالی کار می کند. نه تنها در صحنه گل مهدی بلکه در صحنه های دیگر بازی هم یک سرباز تمام‌عیار برای تیم ملی بود.

در غیبت سردار آزمون شرایط تیم ملی را چطور ارزیابی کردید؟
سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی فوتبالیست هایی هستند که در هر تیمی می توانند تاثیر گذار باشند. ما پیش از این، بازی بدون طارمی را تجربه کرده بودیم. قبل‌تر بازی بدون جهانبخش را هم تجربه کرده بودیم. این نشان می‌دهد تیم ملی ایران وابسته به فرد نیست. گرچه هر سه این بازیکنان جزو نفراتی هستند که اصطلاحا می گویند  وجودشان تیم را راه می‌اندازد.

عملکرد امیر عابدزاده و اتفاقات پایان بازی را چطور توصیف می‌کنید؟
یک صحنه دلپذیر و خانوادگی بود. احترام به پدر و مادر و بزرگتر. این رفتار امیر، آموزش خوبی برای نوجوانان و جوانان بود. برای بازیکنانی که بدانند باید به پدر و مادر و بزرگترشان احترام بگذارند. عملکرد امیر هم در طول بازی عالی بود و اعتماد به نفسش در کنار شروع مجدد هایش نشان می داد پس از ۶ سال بازی در اروپا به اوج پختگی رسیده است.

نکته بارز تیم ملی مان را در چه می دانید؟
به نظرم وقتی تیمی نیمکت قوی داشته باشد یعنی موفق است. خوشبختانه تیم ملی ما نیمکتش قوی تر از بازیکنان درون آن است. شما اگر نگاهی به اسامی بازیکنان روی نیمکت بیندازید متوجه حرف و می‌شوید. این شانس خوب اسکوچیچ است. فکر می کنم طی هفت یا هشت سال گذشته این تیم بهترین تیم ایران است. امیدوارم با این تیم در مرحله گروهی با قدرت ظاهر شدیم و به دور دوم برسیم تا طلسم جام جهانی های قبلی بشکند.


کد مطلب: 789952

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/789952/فرشاد-پیوس-طارمی-همیشه-نصف-شب-بیاورید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com