جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بهترین مقاطع آلومینیوم برای اکستروژن و ریخته گری کدام است؟

جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب: 789936
اگر در صنایع آلومینوم فعالیت دارید حتما با مقاطع مختلف آلومینیوم آشنایی دارید و یا حداقل نام آنها را شنیده اید. در این گزارش به توضیح بهترین مقاطع آلومینوم برای تولید قطعات با روش اکستروژن و ریخته گری خواهیم پرداخت.

مختصری درباره انواع مقاطع آلومینیوم و کاربردهای آنها
آلومینیوم بعد از آهن پرمصرف ترین فلز دنیاست و البته این محبوبیت آلومینیوم بی دلیل هم نیست و خواص این فلز پرطرفدار است که آن را تبدیل به یکی از بهترین فلزات برای ساخت انواع و اقسام محصولات صنعتی و غیر صنعتی نموده است. با اینکه آلومینیوم سومین عنصر فراوان در روی زمین است اما کاربردهای وسیع آن سبب شده تا تبدیل به یکی از ارزشمند ترین عناصر نیز باشد.

در توضیح مصارف و موارد استفاده آلومینیوم همین بس که بگوییم آلومینیوم میتواند به شکل یاقوت در نگین جواهرات شما ظاهر شود، میتواند به عنوان بدنه و قطعات موتور، قلب تپنده خودرو شما باشد، میتواند شفاف ترین آینه های تلسکوپ های فضایی را پوشش دهد و میتواند به عنوان چوب پرده در منزل شما به خدمت گرفته شود. بله در تمام این موارد از صنایع فضایی گرفته تا ساده ترین محصولات مورد استفاده روزمره مانند ظروف یکبار مصرف، آلومینیوم است که دلیل وجود تمام آنها است.
 
 
بیلت آلومینوم چیست؟ و کاربرد بیلت آلومینیوم در کجاست؟
یکی از پرمصرف ترین مقاطع آلومینیوم بیلت آلومینیوم است که یکی از محصولات کارخانجات تولید آلومینیوم بشمار میرود. اما بیلت آلومینیوم برای مصرف کارخانجات دیگر به عنوان مواد اولیه بکار برده میشود که به همین دلیل است که بیلت آلومینیوم یک محصول نیمه آماده است. بیلت آلومینیوم شباهت بسیاری با شمش آلومینیوم دارد و حتی از نظر آلیاژهای تولیدی بیلت میتواند با انواع شمش آلومینیوم یکسان باشد اما نحوه تولید بیلت و ابعاد و اندازه آن است که آن را از شمش جدا کرده و مصارف آن را تغییر میدهد.

بیلت آلومینیوم معمولا در مقاطع گرد و در موارد معدودی به شکل مقطع مربع تولید میشود ولی تفاوت عمده آن با شمش آلومینیوم طول بلندتر آن تا حداکثر 6 متر است که آن را مناسب استفاده در صنایع اکستروژن میکند. اکستروژن روشی از تولید محصولات آلومینیومی است که توسط فشار بسیار بالای پرس و عبور دادن بیلت آلومینیوم گرم شده از داخل یک قالب مشخص انجام میشود. از روش اکسترود آلومینیوم یا همان اکستروژن برای تولید پروفیل های آلومینیومی، لوله های بدون درز آلومینیوم، پروفیل های مهندسی و دقیق آلومینیوم و محصولاتی که مقطع یکسان با طول بلند مانند انواع پروفیل ها دارند. این پروفیل ها در موارد بسیار متنوعی مورد استفاده قرار میگیرند که از همان چوب پرده منزل گرفته تا هیت سینک های الکترونیکی و پروفیل های مهندسی دقیق برای ساخت دستگاه های CNC
 
 
آلیاژهای مختلف بیلت آلومینیوم
همانطور که گفته شد بیلت مانند انواع شمش آلومینیوم از آلیاژهای مختلفی ساخته میشود که خواص گوناگونی نسبت به نوع استفاده آنها دارد. از پرمصرف ترین مقاطع و سایزهای بیلت آلومینیوم میتوان به بیلت آلومینیوم 7 اینچ 6063 کوتاه، بیلت آلومینیوم 7 اینچ 6063 بلند 6 متری، بیلت آلومینیوم DC فابریک 6063 کوتاه و بلند، بیلت آلومینیوم 8 اینچ 6063، بیلت فابریک 5 اینچی 6063 اشاره کرد. همانطور که مشاهده میکنید بیلت آلومینیوم 6063 از مهمترین و پرمصرف ترین انواع بیلت است که با توجه به خواص بسیار مناسب آلیاژ 6063 در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد. اما بیلت ها با آلیاژهای دیگری مانند انواع 6060، 6061، 7075 و ... که هریک از این آلیاژها از نظر مقاومت، خواص شیمیایی، خواص فیزیکی، جوش پذیری، چقرمگی و دیگر خواص با یکدیگر متفاوت هستند.
 
 
بیلت آلومینیوم را از کجا بخریم؟
برای خرید بیلت آلومینیوم، شمش آلومینیوم، انواع ورق آلومینیوم و دیگر مقاطع و کلیه آلیاژهای آلومینیوم میتوانید به سایت فروشگاه آلوم پرشین مراجعه نمایید و با بهترین قیمت بیلت آلومینیوم و انواع محصولات دیگر آلومینیوم را خریداری نمایید. آلوم پرشین از بزرگترین شرکای تجاری کارخانجات تولید آلومینیوم در کشور است که محصولات خود را مستقیم از کارخانجات تولید کننده آلومینیوم تهیه کرده و با قیمت کارخانه به صنایع پایین دستی ارائه میدهد. کارخانجاتی مانند ایرالکو که انواع بیلت آلومینیوم ایرالکو و انواع شمش های آلیاژی و خالص را تولید میکند یا کارخانه سالکو، المهدی و ...

آلوم پرشین با بیش از 20 سال سابقه در تجارت آلومینیوم منبع ایده آلی برای خرید آلومینیوم و انواع مقاطع و محصولات آلومینیوم است.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *