پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۶
پانزدهمین سفر استانی رئیس جمهور؛ گیلان

به‌دنبال حل مشکلات در گیلان هستیم/ بازدید رئیسی از شرکت صنایع پوشش ایران/ باید از مدیران کارآمد، انقلابی و تحول‌خواه استفاده شود +فیلم و تصاویر

جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 789905
رئیس‌جمهور در بدو ورود به گیلان با تأکید بر اینکه مشکلات گیلان پیش از سفر احصا شده است، گفت: به دنبال نقطه عطفی برای حل مشکلات در گیلان هستیم.
به‌دنبال حل مشکلات در گیلان هستیم/ بازدید رئیسی از شرکت صنایع پوشش ایران/ باید از مدیران کارآمد، انقلابی و تحول‌خواه استفاده شود +فیلم و تصاویر
به گزارش جهان نيوز، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز(جمعه) وارد فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت شد و در بدو ورود از سوی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و جمعی از مسئولین محلی مورد استقبال قرار گرفت.

بازدید از طرح‌ها و پروژ‌ه‌های صنعتی زیربنایی و عمرانی، دیدار و گفتگو با اقشار مختلف مردم، نخبگان، ایثارگران و خانواده شهدا، شرکت در شورای اداری و حضور در نشست خبری از مهم‌ترین برنامه‌های رئیس جمهور در این سفر است.
 

دولت به دنبال فعال کردن ظرفیت‌های استان گیلان است
سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در بدو ورود به استان گیلان در جمع خبرنگاران درباره اهداف این سفر گفت: استان گیلان در حوزه اقتصاد دریا، گردشگری و صنعت از ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است که با فعال کردن آن می‌توان مشکلات و نگرانی‌های مردم استان به ویژه در حوزه بیکاری را برطرف کرد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: پیش از انجام این سفر استانی، نیازمندی‌ها و مشکلات استان مورد بررسی قرار گرفته است و پیشنهاداتی برای رفع مشکلات تهیه شده که در جلسه شورای اداری استان پس از بحث و بررسی به تصویب خواهد رسید.

دکتر رئیسی گفت: امیدوارم اقدامات جدی که برای پیشرفت و آبادانی استان گیلان آغاز شده است، به رفع مشکلات و ارتقای سطح استان در حوزه‌های مختلف بیانجامد.
 
بازدید رئیس جمهور از شرکت صنایع پوشش ایران
سید ابراهیم رئیسی روز جمعه بلافاصله پس از ورود به مرکز استان گیلان راهی شرکت صنایع پوشش ایران شد و از بخش‌های مختلف این مجموعه صنعتی بازدید کرد.

رئیس جمهور در این بازدید با توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولین محلی در جریان روند رفع مشکلات و راه اندازی این کارخانه قرار گرفت.

آیت الله رئیسی از پیشرفت چشمگیر عملیات نوسازی و راه اندازی این واحد تولیدی به عنوان نمادی از همت و پشتکار دست اندرکاران برای احیا و رونق تولید یاد و از تلاش‌ها در این زمینه قدردانی کرد.
 

تاکید دکتر رئیسی بر تسریع در تکمیل اتصال راه آهن چابهار به بندر انزلی
سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در بازدید از پروژه احداث خط آهن قزوین- رشت- انزلی با اشاره به اهمیت اتصال کریدور خط آهن شمال به جنوب اظهار داشت: تکمیل این خط آهن می‌تواند ضمن تسهیل حمل و نقل کالا، زمان و هزینه‌های انتقال کالا را کاهش دهد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تکمیل کریدور شمال به جنوب فواید اقتصادی فراوانی برای کشورمان  و نیز کشورهای همسایه شمالی دارد و می‌توان آن را یک پروژه ایرانی- منطقه‌ای نامید.
 

بازدید رئیس جمهور از مرکز کنترل ترافیک دریایی بندر کاسپین
سید ابراهیم رئیسی روز جمعه هنگام بازدید از اسکله بندر کاسپین با گزارش وزیر راه و شهرسازی و مسئولین بندر کاسپین در جریان روند احداث اسکله‌های جدید در این بندر و نیز آخرین وضعیت اتصال خط آهن چابهار به بندر کاسپین قرار گرفت.
 
در این بازدید همچنین گزارشی از مزیت‌های صادراتی و ترانزیت دریایی اسکله بندر کاسپین ارائه شد.
 
بندر کاسپین از بنادر نسل سوم و پیشرفته شمال کشور است که امکان پهلوگیری کشتی‌های بزرگ در آن وجود دارد.
 
بر اساس گزارش ارائه شده تکمیل این بندر سهم زیادی در اشتغال و رونق اقتصادی و تجاری در استان خواهد داشت.
 

آیت‌الله رئیسی بر ساماندهی و رفع آلودگی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت تاکید کرد
سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در ادامه برنامه های سفر به استان گیلان  وضعیت رودخانه گوهررود در مرکز شهر رشت را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

در این بازدید رئیس سازمان محیط زیست و مسئولین شهرداری رشت گزارشی از دلایل آلودگی  این رودخانه و اسیب های زیست محیطی ناشی از آن ارائه و تخلیه فاضلاب شهری و صنعتی در این رودخانه‌ها را علت اصلی آلودگی اعلام کردند.

رئیس جمهور پس از این گزارش با انتقاد از وضعیت نامناسب رودخانه گوهررود خواستار برنامه‌ریزی و ساماندهی وضعیت این رودخانه‌ها درکمترین زمان ممکن شد.

دکتر رییسی گفت: این رودخانه می تواند از جلوه های زیبا وجاذبه های گردشگری باشد ومسئولان باید با همکاری مردم در این زمینه همت کنند.

دکتر رئیسی در جریان این بازدید همچنین در گفتگوی چهره به چهره با ساکنین این محل مشکلات آنان را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.
 

حضور رئیس جمهور بر مزار میرزا کوچک خان جنگلی/ ضرورت معرفی شخصیت میرزا کوچک خان به نسل جوان
سید ابراهیم رئیسی روز جمعه هنگام حضودر گلزار شهدای رشت و مزار سردارجنگل، با گرامیداشت رشادت‌ها و مبارزات مجاهدانه میرزاکوچک خان در مقابل استبداد داخلی و استعمار خارجی اظهار داشت:  باید رشادت‌، مبارزات و مجاهدت های شخصیت‌هایی مانند میرزا کوچک خان جنگلی به نسل جوان و آینده ب خوبی شناسانده شود.

رئیس جمهور همچنین گیلان را دیار علماء، فلاسفه و سرداران رشید و. پرافتخار دانست و گفت: مردم گیلان در دوران دفاع مقدس و نیز دفاع از حرم رشادت‌های چشمگیر و ماندگاری خود به نمایش گذاشتند.
 
دکتر رئیسی در دیدار نخبگان، خانواده شهدا و جمعی از اقشار مختلف استان گیلان:
وظیفه همه دستگاه‌های دولتی و حکومتی گره‌گشایی از مشکلات مردم است/ استان گیلان قطب کشاورزی است
سید ابراهیم رئیسی عصر امروز (جمعه) در ادامه برنامه‌های سفر به استان گیلان در دیدار نخبگان، علماء، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف استان اظهار داشت: امروز در شرایطی هستیم که باید از فرصت‌های موجود برای توسعه پایدار، پیشرفت آبادانی کشور و رفع مشکلات مردم استفاده شود و در این راستا هر حرکت واقدامی در جهت پیشرفت به معنای مقابله با خواست دشمنان است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز حرکت در جهت تغییر وضع موجود به نفع مردم و ارزشهای انقلابی، اقدامی پسندیده است که می تواند آثار و برکات فراوانی داشته باشد.

دکتر رئیسی پیری جمعیت را از جمله مشکلات استان گیلان دانست و اظهار داشت: برای غلبه بر این مشکل راهکارهای زیادی وجود دارد که استفاده از آن می‌تواند نگرانی‌ها را برطرف سازد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: گره گشایی و حل مشکلات مردم و تقویت روحیه امید  وظیفه مجموعه دولت و همه کسانی است که بنام نظام اسلامی خدمت می‌کنند

آیت‌الله رئیسی در ادامه با بیان اینکه استان گیلان از افتخارات بزرگ و شخصیت‌های برجسته و نامداری برخوردار است، خاطرنشان کرد: میرزا کوچک خان جنگلی، آیت‌الله العظمی بهجت، علما و سرداران سرافراز و ۸ هزار شهید عالیقدر از جمله افتخارات استان گیلان و کشورمان و الگوهای بی‌نظیری برای نسل جوان هستند.

رئیس جمهور افزود: سلوک و اندیشه شخصیت‌های عالم و فرزانه‌ای همچون مرحوم آیت‌الله بهجت می‌تواند پشتوانه ارزشمندی برای فعالیت‌های فرهنگی در سطح استان باشد.

دکتر رئیسی با اشاره به اهمیت توجه به موضوعات فرهنگی در استان، اظهار داشت: توسعه گردشگری در استان گیلان باید در پرتو حفظ فرهنگ بومی، دینی و ارزشی مردم استان رقم بخورد.

رئیس جمهور افزود: از شاخصه‌های بسیار روشن مردم استان گیلان، دین‌مداری، ولایتمداری و عشق به ارزشهای دینی است که لازم است در همه فعالیت‌ها و اقداماتی که در سطح استان انجام می‌شود مورد توجه قرار بگیرد.

دکتر رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی و معدنی استان گیلان اظهار داشت: استان گیلان با توجه به موقعیت جغرافیایی خود می‌تواند محور فعالیت‌های اقتصادی و ترانزیتی کشورمان در بسیاری از تبادلات تجاری در قالب پیمان‌های منطقه‌ای باشد.

رئیس جمهور با انتقاد از وضعیت نامناسب مناطق آزاد، تجاری و اقتصادی گفت: قرار بود مناطق آزاد محلی برای رونق تولید، اشتغال و صادرات باشند و امروز اگر این اهداف محقق نشده لازم است بازنگاهی در ساختار و عملکرد آنها انجام شود.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اهمیت تولید و رونق صادرات و اشتغال گفت: فعال کردن کارخانجات و مجموعه‌های صنعتی نیمه فعال و تعطیل شده نقش بسزایی در این زمینه ها دارد و اولویت دولت فعال‌سازی این گونه مجموعه‌های تولیدی و صنعتی است.

دکتر رئیسی تاکید کرد: لازم است اشتغال پایدار در استان شکل بگیرد تا نگرانی جوانان و خانواده‌های آنان برطرف شود.

رئیس جمهور فضای طبیعی دلنشین و زیبای استان گیلان را از جمله ظرفیت‌های بزرگ استان دانست و گفت: متاسفانه به این ظرفیت استان کم توجهی شده است به نحوی که دو رودخانه گوهررود و زرجوب وضع بسیار نامناسبی دارند و امروز ضمن بازدید از گوهر رود تاکید کردم  کارگروهی برای احیای این دو رودخانه و نیز تالاب تشکیل و به سرعت برای رفع مشکل هر سه بخش چاره‌اندیشی و گوهر بودن و زر بودن این دو رودخانه متبلور شود.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه استان گیلان قطب کشاورزی است، گفت: برای فعال کردن این بخش لازم است ارتباط دانشگاه با بخش کشاورزی برقرار و تقویت شود و با این ارتباط می‌توان برای مشکل آب و افزایش بهره‌وری چاره‌اندیشی کرد.

رئیس جمهور همچنین بر گسترش ارتباط نخبگان با دولت تاکید کرد و گفت: به همه مدیران دستگاهها تاکید دارم که با نخبگان، صاحب نظران و فرهیختگان ارتباط نزدیک داشته باشند.

دکتر رئیسی در ادامه با اشاره به اشغال بخشی از سواحل توسط دستگاههای اداری تاکید کرد: همه دستگاههای اداری در گیلان و هر استانی که دارای ساحل است باید آن مقدار از سواحل را که بر خلاف مقررات اشغال کرده‌اند به سرعت به نفع مردم آزاد کنند و هیچ دستگاهی در دولت حق ندارد ساحلی را که متعلق به مردم است اشغال کند و در این رابطه باید به حدودی که قانون تعیین کرده است، برگردند.

رئیس جمهور بسته بندی و عرضه مناسب محصولات کشاورزی از جمله چای را حائز اهمیت دانست و گفت: محصولات کشاورزی از بازار صادارتی خوبی در منطقه برخوردار هستند که توجه به آن می‌تواند فواید فراوانی برای کشاورزان و نیز اقتصاد استان داشته باشد.

آیت‌الله رئیسی در ادامه بر لزوم استفاده از مدیران کارآمد، انقلابی و تحول‌خواه تاکید کرد و گفت: مدیرانی که بانیان وضع موجود هستند نباید در این عرصه حضور داشته باشند. در شرایط کنونی نیازمند مدیران انقلابی و تحول‌خواه هستیم تا روند امور را به نفع مردم و پیشرفت و تعالی کشور تغییر دهند.

در این مراسم نمایندگان اقشار مختلف مردم استان گیلان در سخنان جداگانه‌ای دیدگاه‌ها، دغدغه‌ها و پیشنهادات‌شان را در حوزه‌های مورد نظر خود با رئیس جمهور در میان گذاشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای رییس‌جمهور
یه بارم سر بزن به بورس و خودروسازی و گمرک مون لطفاً
Iran, Islamic Republic of
...

Iran, Islamic Republic of
سلام .... گیلان سرتا سرش مشکل و گرفتاری دارد .....
Iran, Islamic Republic of
اینهمه سالیان مدیران خدمت کردن و.......مخصوصا به مستعضفین ....... .
Iran, Islamic Republic of
بانیان وضع موجود الان مدیرند هنوز .
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیسی بجای حل مشکل گیلان مشکل برنج گیلان را که هفته ای در کیلو ده هزار تومان گران میشود حل کنید .