کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واگن مخصوص بانوان و کودکان رونمایی شد

7 بهمن 1400 ساعت 11:06

شرکت بهره‌برداری متروی تهران از واگن مخصوص بانوان و کودکان با فضای بصری متفاوت رونمایی کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، معاون امور بانوان شهرداری تهران گفت: دیدن نیاز‌های و اقتضائات اقشار مختلف مردم یکی از اصول حکمرانی شهری است.

به گفته اردبیلی، اگر نیاز‌های تک تک افراد را در مقاطعی از زندگی مهم باشد و به رسمیت شناخته شود، به سمت حکمرانی شهری انسانی‌تر حرکت خواهیم کرد؛ بنابراین دیدن اقتضائات بانوان در مترو می‌تواند آرامشی را برای بانوان به وجود بیاورد.

در ادامه آیین رونمایی از واگن بانوان، شایسته اصل، مدیرعامل بهره‌برداری مترو و حومه گفت: در ایستگاه‌های مترو ۱۲ اتاق مادر و کودک داریم و قصد داریم ۱۰ اتاق دیگر هم به این تعداد اضافه کنیم.

 رفیعی، نماینده مجلس شورای اسلامی تهران خطاب به شایسته اصل گفت: درصدی از آرامش که به بانوان شهر اضافه می‌شود مورد توجه بنده هست و از این اقدامات حمایت می‌کنیم.

قاسم‌پور، نماینده مجلس شورای اسلامی تهران گفت: شهر باید دوستدار مادر و کودک باشد و مراکز متناسب با نیاز بانوان احیا شوند همچنین علاوه‌بر توجه به نیاز بانوان در مترو، باید مراکز کوثر برای نمایش محصولات توسعه پیدا کند.

شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه به‌منظور جلوگیری از ورود برخی از آقایان به واگن بانوان و همچنین دست‌فروشان از واگن مخصوص بانوان و کودکان با فضای بصری متفاوت، رونمایی کرد.

در این مراسم قطار به‌صورت نمادین از ایستگاه شهرری با حضور مسئولان و بانوان به سمت ایستگاه امام خمینی (ره) حرکت کرد و مراسم رونمایی در ایستگاه امام خمینی (ره) انجام شد.


کد مطلب: 789847

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/789847/واگن-مخصوص-بانوان-کودکان-رونمایی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com