چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

وصیت نامه شیرزنی که امدادگر بیمارستان آبادان شد

پنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 789825
به گزارش جهان نيوز، امدادگر شهیده مریم فرهانیان خواهر شهید مهدی فرهانیان 23 دی سال 1342 در آبادان دیده به جهان گشود، از 17 سالگی در بیمارستان‌های مختلف آبادان از مجروحین جنگ پرستاری کرد که یک بار به شدت زخمی و در بیمارستان بستری شد.
 
او از جمله 18 خواهری بود که در بیمارستان آبادان به عنوان امدادگر خالصانه خدمت کرد و در 13 آبان سال 1363 در اثر اصابت خمپاره دشمن به شهادت رسید که پیکر پاکش در گلزار شهدای آبادان آرام گرفت.

شهیده مریم فرهانیان در وصیت‌نامه‌اش نوشت: «امام را تنها نگذارید. این هوای نفسی را که امام از آن صحبت و سعی می‌کند آن را از وجود ما بزداید، شما هم سعی کنید که در این راه موفق شوید. سعی کنید خود را بشناسید که اگر خود را بشناسید خدا را شناخته‌اید. در هیچ کاری خدا را از یاد نبرید و همواره به یاد خدا باشید و با هم به مهربانی رفتار کنید. امام زمان را از یاد نبرید. همواره به فکر امام زمان باشید. همواره در راه اسلام باشید و برای تحقق بخشیدن به آرمان اسلام بکوشید و به قدر قدرت‎الهی توجه داشته باشید که بالاتر و با عظمت‌تر از تمام قدر قدرت‎هاست. هیچ‌وقت قدرت خدا را از یاد نبرید و سعی کنید که هرچه بهتر تزکیه ‌نفس کنید. چیزی را که امام اینقدر درباره‌اش تکیه می‌کنند که تزکیه نفس کنید و در بین خطراتی که ما را تهدید می‌کنند هیچ خطری بالاتر از این نفس نیست که گاه انسان را به انحراف می‌کشاند و خود انسان متوجه نمی‌شود. قرآن بخوانید زیرا قرآن تمام دستورات زندگی را به شما می‌گوید. نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه هم همینطور.»

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *