جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

حمله موشکی ارتش یمن به مزدوران سعودی

چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۰۶
کد مطلب: 789794
ارتش یمن اعلام کرد که با یک موشک بالستیک تعداد زیادی از مزدوران سعودی را هدف قرار داده که در پی این اقدام، ده‌ها تن از آن‌ها کشته و زخمی شده‌اند.
حمله موشکی ارتش یمن به مزدوران سعودی
به گزارش جهان نيوز، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، شامگاه امروز (چهارشنبه)، از حمله موشکی به مزدوران ائتلاف سعودی در استان مأرب (مرکز یمن) خبر داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: «یگان موشکی -به لطف خداوند- توانست یکی از تجمع‌های بزرگ مزدوران [وابسته به] متجاوزان سعودی-آمریکایی را در منطقه نظامی سوم استان مأرب با یک موشک بالستیک هدف قرار دهد که برخورد دقیقا با هدف صورت گرفت». وی در ادامه اضافه کرد که در پی این حمله، ده‌ها نفر کشته و مجروح شده‌اند.

حمله به مزدوران ائتلاف سعودی در حالی انجام شده است که رسانه‌های یمنی هفته گذشته از حمله جنگنده‌ها ریاض به یک زندان در شمال غرب یمن خبر داده بودند. طبق اعلام وزارت بهداشت یمن در پی این اقدام ائتلاف سعودی، ۹۱ نفر کشته و ۲۳۱ نفر  دیگر مجروح شدند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *