پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

کارخانه فخرا قابلیت تولید چند دُز واکسن را دارد؟

چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 789726
کارخانه تولید واکسن فخرا قابلیت تولید ماهانه 5 میلیون دُز واکسن را دارد.
کارخانه فخرا قابلیت تولید چند دُز واکسن را دارد؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، کارخانه واکسن سازی «فخرا» با حضور جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و رئیس سازمان غذا و دارو، افتتاح و تحویل انبوه این واکسن به وزارت بهداشت آغاز شد.

سردار سید مهدی فرحی در این مراسم با بیان اینکه نخستین محموله واکسن «فخرا» که به نام دانشمند شهید هسته‌ای و دفاعی، شهید فخری زاده نامگذاری شده است چندی پیش تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد اظهار داشت: کارخانه تولید واکسن فخرا قابلیت تولید ماهانه ۵ میلیون دُز واکسن را دارد.

وی تاکید کرد: واکسن فخرا یک واکسن ایرانی است که ایمنی بخشی بسیار خوبی در مقابل سویه‌های کرونا ایجاد می‌کند و ان‌شاء الله با توزیع توسط وزارت بهداشت، در حجم مناسبی در سبد واکسیناسیون عمومی قرار می‌گیرد.

بهرام دارایی رئیس سازمان غذا و دارو نیز در این مراسم طی سخنانی گفت:‌۳۰ میلیون دُز واکسن با تلاش شرکت‌های مختلف داخلی و دانش بنیان تولید شده است.

وی گفت: این کارخانه بالاترین سطح اتاق تمیز را دارد ودوستان ما توانستند در کمترین زمان این کار را انجام دهند.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: این کارخانه از دستاورد‌های بزرگ در تولید واکسن در کشور و نوید بخش توسعه تولید واکسن دامی و انسانی است.

دارایی گفت: دانشمندان ما در وزارت دفاع، واکسن فخرا را ساختند و امروز مردم می‌توانند از ان استفاده کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه با تولید واکسن کرونا در شرکت‌های مختلف داخلی و دانش بنیان نیاز کشور را تأمین می‌کنیم، افزود: هیچ محدودیتی در تولید واکسن نداریم و توان صادرات واکسن کرونا هم داریم و واکسن مورد نیاز از منابع داخلی تأمین می‌شود.

دارایی گفت: در سال آینده نیز واکسن مورد نیاز از منابع داخلی تأمین خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *