پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۵
وزیر کشور:

محدودیت‌های کرونایی مجددا برمی‌گردد

سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب: 789663
شرکت‌های حمل و نقل باید به سامانه هوشمند وصل شوند با افزایش شهر‌های نارنجی محدودیت‌ها مجددا برمی‌گردد.
محدودیت‌های کرونایی مجددا برمی‌گردد
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، «احمد وحیدی» در حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا، گفت: امیکرون محور اصلی جلسه امروز ما بود. همه مراکز عمومی باید دستورالعمل‌ها را رعایت کنند، زدن دز سوم واکسن مورد تأکید قرار گرفت.

وزیر کشور بیان داشت: برنامه‌های فوق‌العاده و تجمعی در دانشگاه‌ها و مدارس و برنامه‌های تجمعی باید به زمان دیگر موکول و در سینما‌ها دستورالعمل‌ها باید رعایت شود.

وی تأکید کرد: افرادی که وارد کشور می‌شوند باید تأییدات بهداشتی را داشته باشند، هلال احمر و وزارت راه از سوی مراکز معتبر تمهیدات لازم را در گزینش این افراد بیندیشند.

وحیدی با بیان اینکه وضعیت مترو قطعا مناسب نیست، بایددستورالعمل‌ها مانند زدن ماسک رعایت شود گفت: شرکت‌های حمل و نقل باید به سامانه هوشمند وصل شوند، با افزایش شهر‌های نارنجی، محدودیت‌ها مجددا برمی‌گردد.
 
وزیر کشور تأکید کرد: ممکن است افزایش بستری بیماران در این رابطه دردسرساز شود و مجدد از مردم درخواست داریم که به شدت دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
 
وی تصریح کرد: در بحث مدیریت هوشمند فاز‌های مختلف آن را انجام دادیم، اما به معنای عادی تلقی کردن شرایط نیست، همه مراکز درگیر این موضوع که هر نوع اجتماع در آن صورت می‌گیرد، مانند رستوران‌ها و حوزه سیستم حمل و نقل و مراکز اداری و آموزشی و همه این‌ها باید کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وحیدی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در این رابطه تزریق واکسن ها و تکمیل دوز‌های دوم و سوم ضروری است گفت: متأسفانه در حال حاضر درصد تزریق واکسن به لحاظ آمار‌ها پایین است سرعت تزریق دوز سوم واکسن باید به شدت بالا رود تا ایمنی بالایی را برای مردم فراهم کنند.
 
وزیر کشور اظهار داشت: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در چهارچوب خاصی از قبل مورد بحث قرار گرفته است، اما برگزاری کلاس‌های فوق‌العاده که موجب تجمع دانش‌آموزان و دانشجویان می‌شودباید به زمان دیگری موکول شود.

وی افزود: باید در سالن‌های سینما و مشابه آن که تجمع در آن‌ها صورت می‌گیرد، دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود و کارمندان سینما باید کارت واکسن داشته باشند که نشان بدهد که واکسن‌های خود را تزریق کردند.

وحیدی تأکید کرد: سفر‌های خارجی از جمله موضوعات در حال بررسی است که در دستور کار ما قرار دارند افرادی که وارد کشور می‌شوند باید تأییدیه بهداشتی را داشته باشند و جواب آزمایش آن‌ها منفی باشد.
 
وزیر کشور تصریح کرد: تمهیداتی برای ورود افراد خارج کشور از مرز‌های هوایی داریم. هلال احمر در این رابطه مأمور شده است تا مراکز معتبر در کشور‌هایی که بیشترین مسافر را دارند مشخص و به مراکز مسافربری اعلام شود این مقررات را رعایت کنند. هلال احمر مسئولیت دارد اسامی این مراکز معتبر را اعلام کنند.
 
وی اظهار داشت: جلساتی با مدیریت مترو صورت گرفته است و سازکاری تعریف شده تا بتوانیم در مترو‌ها هم وضعیت بهتری داشته باشیم و رعایت زدن‌ماسک حتماً در مترو‌ها انجام شود.

وحیدی افزود: افرادی که از طریق سامانه هوشمند بلیط تهیه می‌کنند باید واکسن‌ها را زده باشند، اما از مردم خواهش می‌کنیم واکسن دز سوم را تزریق کنند.
 
وزیر کشور تأکید کرد: پنج مرحله مدیریت هوشمند اعمال شده است و باید دنبال شود. در این رابطه مسئله مهم ما حمل و نقل برون شهری است، زیرا دو هزار و ۷۰۰ شرکت در حوزه حمل و نقل برون شهری داریم و باید به سامانه هوشمند متصل شوند، این عزیزان باید در قالب ۴ اتحادیه بزرگ به این سامانه هوشمند وصل شوند.

وی تصریح کرد: با افزایش تعداد شهر‌های نارنجی جریمه‌ها در حوزه حمل و نقل و محدودیت‌ها به حالت گذشته برخواهد گشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
وزير محترم چند روز پيش تمام مدارس را حضوري نمودند وليكن الان از بازگشت محدوديتها سخن مي گويند. خدا وكيلي چه خبره !!!!!
Iran, Islamic Republic of
راهپیمایی تجمع نیست ؟؟؟
آقای وزیر مدتهاست که بی خیال بازگرداندن محدودیت ها گشته اید. ..
جای تاسف داره وقتیکه کشورهای پیشرفته غربی با بهترین واکسن ها در مقابل سویه های جدید کرونا بحالت زانو در آمده اند ما شاهدبازگشایی ها هستیم.تازه ترین مورد حضوری برگزار شدن فوتبال-الزام مدارس وغیره